Netflix uvedie stand-upy komikov, aj Billa Cosbyho
Online videotéka Netflix chystá do svojej ponuky programov pôvodnú sériu, v ktorej budú divákov rozosmievať známi herci a zabávači. Ich stand-up vystúpenia majú byť dostupné pre divákov vo všetkých teritóriách, kde Netflix pôsobí, informuje Variety. Spoločnosť sa na spolupráci dohodla s Jimom Jefferiesom, Chelsea Handlerovou, Billom Burrom, Chelsea Perettiovou aj Billom Cosbym. Známa sitcoomová tvár nakrútila svoju časť s názvom Bill Cosby 77 v júli počas osláv svojich 77. narodenín. Nový formát má Netflix uviesť 10. októbra.
Zarobiť na YouTube? Dobrý vtip
Dajú sa na YouTube zarobiť peniaze, ak ste tvorca obsahu? Trochu áno, no vzhľadom na obrovský pretlak videí, nízke ceny za reklamu a vysokú maržu Googlu (45 %) nejde o veľké peniaze. Tvorca populárnych vtipných klipov CollegeHumor preto nestavia svoju videostratégiu primárne na YouTube – videá zverejní najprv cez svoj vlastný videoprehrávač, cez ktorý dostane všetky reklamné tržby, a na YouTube ide až neskôr, s cieľom zvýšiť zásah klipov. Videoweb sa tiež nespolieha len na klasickú reklamu – sleduje, aké klipy majú virálny potenciál a následne ponúka na mieru šitý obsah inzerentom. Viac o biznis modeli CollegeHumor si prečítajte na Digiday.com.
Hackli Medvedevov účet na Twitteri
Hackeri ovládli twitterový účet ruského premiéra Dmitrija Medvedeva a umiestnili na neho správy, že odstupuje a že prezident Vladimir Putin nemá pravdu. Nie je jasné, kto za útokom stojím, uviedla ČTK. Ruská vláda oznámila, že nepatričné správy na Medvedevovom ruskojazyčnom profile na Twitteri, kde premiéra sleduje vyše 2,5 milióna ľudí, nie sú jeho dielom. Cudzie záznamy boli medzitým odstránené, jeden z nich napríklad znel – „Odstupujem!“.
Digitálni predplatitelia The Economist narástli o tri štvrtiny
Počet digitálnych predplatiteľov britského ekonomického týždenníka The Economist stúpol medziročne o 72 percent. Periodikum si týmto spôsobom kupovalo 21 780 čitateľov. Celkový predaný náklad týždenníka predstavoval aj s tlačenou verziou v prvom polroku priemerne 223 730 kusov, uvádza Guardian, ktorý však pripomína, že okolo 30 percent nákladu distribuoval vydavateľ bezplatne. Napriek tomu sa v rebríčku predaných nákladov spravodajských magazínov dostal týždenník pred satirický titul Private Eye, ktorý v prvom polroku predával v priemere 218 290 výtlačkov.
Keď časopis v schránke nepoteší
Dostať zdarma do schránky známy lifestylový magazín GQ nemusí potešiť každého. Presvedčila sa o tom aj spoločnosť Lands‘ End, ktorá svojim najvernejším zákazníkom cez leto zaslala zdarma aktuálne vydanie. S vydavateľom GQ, spoločnosťou Condé Nast marketingovo spolupracuje, no u časti klientely časopis vzbudil rozhorčenie. Na titulke totiž bola sporo odetá modelka, čo niektoré rodiny neprivítali s nadšením, píše The New York Times. „Objednal som si u vás detskú školskú uniformu do kresťanskej školy a vy my pošlete časopis, ktorý sa predáva aj vďaka soft pornu pre mužov?“ pohoršoval sa jeden zo zákazníkov.
A zase bitka. Microsoft útočí na Apple
Len tak pre nič za nič sa vzdávať neoplatí. A to si opäť hovorí aj Microsoft a prichádza s battlom Mac vs. PC. Buďme konkrétnejší, do ringu Microsoft postavil svoj Surface Pro 3, s ktorým sa naváža do Macbooku Air od Apple.Cieľ je jednoznačný – povedať a hlavne ukázať používateľom, že je lepší. A treba to povedať nie jedným spotom, ale tromi. A samozrejeme všetko podčiarknuť claimom „tablet, ktorý dokáže nahradiť váš laptop“.