mBank
Viac než len „trošku“ pobúrila bankové prostredie reklama internetovej mBank. Tá využila na zaujatie klientov nielen význam mena a tvár známeho českého režiséra, ale hlavne dialóg dvoch klientov, z ktorých jeden vysvetľuje svojmu spolucestujúcemu v električke, prečo si požičal práve od internetovej banky. Použije pri tom slová: „Mňa banka nebude okrádať.“ Podľa rozhodnutia Rady pre reklamu je však spot neetický a vytvára dojem, že všetky banky sa ku klientom nesprávajú poctivo a „okrádajú“ ich.
Air bank
Marketingová komunikácia bánk zaujala aj v susednom Česku. Air bank napríklad porovnáva: v jednom spote „tradičný“ korpulentný bankár v obleku vyčíta svojmu štíhlejšiemu ležérnemu konkurentovi z Air bank príliš výhodné podmienky pre klientov. Počas rozprávania navyše nechutne prehĺta desiatu, čo má zrejme naznačiť „obžerstvo“ tradičného bankovníctva. V ďalšom spote zasa počíta peniaze a zvažuje zavedenie absurdného poplatku za pozdrav.
Fio
Aj ďalší internetový hráč Fio používa nadhľad. Fio bank vykresľuje tradičného bankára ako kombináciu „krstného otca“ a aristokrata so zahraničným prízvukom, ktorý sa hrdí svojim vysokými poplatkami a zárobkami a nepružnými službami.
Viac o marketingovej komunikácii bánk i názory samotných bankárov na jednotlivé kampane si môžete prečítať v aktuálnom TRENDE 40/2015, v článku „Keď sú bankári na nože“. V predaji je od štvrtka 8. októbra.
TREND 40/2015