Sieť bratislavských kaviarní Shtoor sa premenovala. Po novom začala používať názov Štúr, teda klasický zápis priezviska národovca, po ktorom sa aj pôvodne pomenovala.
Kaviarne prišli s novým logom, mierne sa tiež upravili dizajn interiéru, samotný koncept sa zásadne nemení. Upravený názov komunikujú aj na novej facebookovej stránke Štúr Cafe. Zmenu si všimol blog omediach.com.
Za zmenou názvu nestojí snaha o vynovenie značky zo strany prevádzkovateľa siete, spoločnosti Štúrovci, ale spor o značku.
Tú si nárokuje pôvodný autor konceptu kaviarní Martin Bajaník. M. Bajaník bol jeden z troch spoločníkov eseročky Štúrovci prostredníctvom reklamnej agentúry Brandy. Táto zatiaľ podľa obchodného registra na internete ešte figuruje vo vlastníckej štruktúre.
Majiteľmi firmy Štúrovci sú okrem firmy Brandy Ľubomír Bajaník, okrem iného moderátor spravodajstva RTVS, a Bohumír Vároš. V Brandy ako spoločník okrem M. Bajaníka figuruje Stanislav Herko.
Na Úrade priemyselného vlastníctva ako žiadatelia o rovnomennú známku Shtoor figurujú subjekty Štúrovci aj Brandy. Podľa M. Bajaníka je a aj bola držiteľom licencie na používanie značky výhradne spoločnosť Brandy. Tá si názov brandu obhajuje už aj na súde.
„Keďže sa naše cesty so spoločníkmi začali profesne rozchádzať, navrhli sme zvyšku spoločnosti Štúrovci, prevádzkovateľovi kaviarní, odchod a vyrovnanie. Žiadna z našich viacerých ponúk však nebola akceptovaná, a preto sme sa rozhodli chrániť svoje majetkové práva k známke podaním žaloby na vydanie predbežného opatrenia na zákaz používania známky,“ uviedol pre Mediálne.sk M. Bajaník.
Výsledkom je podľa M. Bajaníka, že opatrenie súd vydal a spoločnosť Štúrovci na základe neho nie je oprávnená používať známku „Shtoor“. Stanovisko zvyšných majiteľov firmy zatiaľ Mediálne.sk nezískalo.
Komu sa napokon pôvodný názov dostane do rúk, nie je jasné. Firma Brandy nevylučuje, že v prípade jej získania by koncept oživila. „Značka Shtoor má pre nás svoju nespornú hodnotu, ale pre stále prebiehajúci spor je jej osud neistý. Veríme však, že sa nám ju raz podarí vzkriesiť, aby jej duch, ktorý oslovil veľké množstvo zákazníkov, nezanikol,“ načrtol M. Bajaník.
Prvá kaviareň Shtoor bola v Bratislave otvorená v roku 2010 v centre mesta na Štúrovej ulici. V hlavnom meste sú v súčasnosti v prevádzke celkovo štyri pobočky.
Agentúra Brandy získala za koncept tri ocenenia na reklamnej súťaži Zlatý klinec 2013 - striebro v kategórii Techniques za obalový dizajn, a dva bronzové klince za promo-materiály a komunikáciu na sociálnych sieťach.