Supermarket reklamnú akciu mieri na klientov, ktorí doma stále majú niekdajšiu nemeckú menu, poznamenal portál Focus.de. Podľa štatistík centrálnej banky držia Nemci marky v hodnote niekoľkých miliárd eur.

Akcia potrvá od 4. do 30. januára. Obchod sa kvôli tomu s výrobcami dohodol na zmene obalov produktov, ako sú napríklad maslo, mlieko, káva či umývacie prostriedky. Vzhľad týchto výrobkov sa vráti do 60. rokov.

Podobnú retro akciu zorganizoval vlani aj príbuzný reťazec Lidl, patriaci do rovnakej skupiny Schwarz. Na Slovensku, v Česku či Maďarsku uviedol na niekoľko dní do predaja produkty v starých obaloch ako toaletný papier, čistiace prostriedky či rôzne potraviny.

Bundesbanka, ktorá plní úlohu nemeckej centrálnej banky, v novembrovom prehľade oznámila, že ľudia stále ešte neodovzdali 168 miliónov bankoviek a 24 miliárd mincí bývalej meny. Marku síce od 1. januára 2002 ako bežné platidlo nahradilo euro, ľudia ale stále môžu bez poplatku starú menu vymeniť za európsku. Výmenný kurz sa doteraz nezmenil, za jednu marku tak dostanú 51 eurocentov.