Twój Weekend – The Last Ever Issue

Na tohtoročný Medzinárodný deň žien vyšlo posledné číslo poľského pánskeho časopisu Twój Weekend. Nepripomínalo však svoje tradičné vydania, práve naopak. Magazín vlani kúpilo vydavateľstvo Gazeta.pl, ktoré malo jasný plán – Twój Weekend zatvoriť. Spojilo sa preto aj s bankou BNP Paribas a spoločnosťou Mastercard. Nové vedenie redakcie sa dalo dokopy pre posledné číslo tohto časopisu. Namiesto fotografií nahých žien priniesol články o rovnoprávnosti či ženskej sile. Bola to nielen reakcia na dlhoročný obsah tohto plátku, ale aj mizogýnske postoje niektorých politických predstaviteľov. Na titulnej strane bola trojica uznávaných žien – spisovateľka Orina Krajewská, herečka Ewa Kasprzyk a majsterka sveta MMA Joanna Jędrzejczyk. Kampaň, ktorú pripravila agentúra VMLY&R, zbierala jedno uznanie za druhým.

 
 

SickKids Foundation – SickKids Vs. This Is Why

Jeden z najsilnejších spotov tohto roka pochádza od agentúry Cossette. Tá spolupracuje s kanadskou nemocnicou SickKids dlhodobo a jej reklamy sú zakaždým emotívne. Nemocnica sa však v ostatnom spote rozhodla komunikovať o čosi naliehavejšie. Na svoju modernizáciu totiž potrebuje získať v prepočte vyše miliardy eur. Aj preto prostredníctvom kampane ukazuje svoj bežný chod, vyšetrenia aj neľahké chvíle detských pacientov. Silní odkaz podčiarkuje aj hudba, detská verzia piesne Hurt od americkej rockovej skupiny Nine Inch Nails. Video sa končí sloganom „Možno to nikdy neuvidíte, no toto je to, prečo bojujeme“.

Apple – Bounce

Aj tento rok sa spoločnosti Apple podarilo priniesť pozoruhodné kampane. Jednou z nich je reklama na bezdrôtové slúchadlá AirPods, ktorú pripravila agentúra TBWA\Media Arts Lab. Čierno-biele zábery mesta, ktoré sa premení na neviditeľnú trampolínu je vizuálny zážitok, hudobne podčiarknutý piesňou I Learnt Some Jazz Today od mladého reggae hudobníka menom Tessellated. Applu sa tak ďalším spotom opäť podarilo potešiť uši aj oči.

An-Nahar – The Blank Edition

Jednou z najvýraznejších kampaní roka je bez pochýb aj The Blank Edition. V nej sa najväčší libanonský denník An-Nahar spojil s agentúrou BBDO Dubai. Noviny vyšli v rámci nej prázdne, bez textov a obrázkov. Všetko, čo čitatelia našli, bola biela farba. Vybielené boli aj účty média na sociálnych sieťach. Presne táto farba je totiž v krajine symbolom protestu. Novinári sa tak rozhodli vyjadriť nespokojnosť s dlhotrvajúcou krízou, kedy krajina nemala vládu niekoľko mesiacov. „Keď nepracujú politici, prečo by sme mali my?“ pýtali sa. Kampaň zaznamenala veľký dosah, o téme prázdnych stránok informovali veľké zahraničné médiá vrátane The New York Times, Washington Post či BBC. Kampani v tomto roku taktiež patrila aj hlavná cena v Cannes.

Nike – Dream Crazier

Značka Nike úspešne nadviazala na vlaňajšiu kampaň Dream Crazy s hlavnou tvárou Colinom Kaepernickom. V tohtoročnej kampani nazvanej Dream Crazier, teda snívaj bláznivejšie, sa zamerala na silu ženských športovkýň.Nike ako rozprávačku povolal americkú tenistku Serenu Williamsovú. Tá okrem iného hovorí, ako dostávajú ženy nálepku „bláznivé“, keď sú nahnevané, chcú boxovať, bežať maratón či trénovať tím v NBA. Podľa vlastnej skúsenosti tiež približuje, že rovnakú nálepku dostane žena, ktorá 23-krát vyhrá tenisový grandslam, má dieťa a vráti sa na tenisové kurty. Okrem Sereny sa v spote objavili aj ďalšie úspešné športovkyne. Posolstvom kampane slovami Sereny je, že ak chce niekto nazývať tieto ženy bláznivé, tak fajn. „Ukáž im, čo tá bláznivá dokáže,“ dodáva. Na záver spotu nemôže ani chýbať známy slogan značky Just Do It. Za kampaňou stojí agentúra Wieden + Kennedy.

Najlepšie reklamy oceňovali tradične aj na Slovensku. Pripomeňte si výsledky Zlatého klinca, Effie či Kampane roka, ktorú zastrešili Mediálne.sk a týždenník TREND.