Kampaň SDKÚ-DS vyvolala vo svojich začiatkoch jeden z najrozpačitejších dojmov. Po vianočno-medovníčkovom motíve prišlo spomínanie na dávne úspechy spred dvoch garnitúr (vrátane tej končiacej) až po revolúciu v roku 1989, prízvukujúc „hodnoty, ktoré trvajú“.
Zdroj: SDKÚ-DS
Strana následne vstúpila do priameho predvolebného súboja – sľubovaním „viac práce“ na bilbordoch s fotobankovými motívmi...
Zdroj: Redakcia Mediálne.sk / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
...a následne vytiahnutím jednej jedinej kandidátky Lucie Žitňanskej, ktorá nie je ani jednotka...a dokonca ani dvojka, ale až trojka na zozname adeptov „modrých“ do parlamentu.
Zdroj: Redakcia Mediálne.sk / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
Trvalo niekoľko týždňov, kým sa do ulíc „odvážili“ aj starí-známi – Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš, ako aj Eugen Jurzyca či Pavol Frešo. Približne v rovnakom čase sa začali v prieskumoch čoraz viac prepadávať preferencie strany. Či to malo vôbec nejaký vplyv v čase kulminujúcich anti-gorilích protestov, je, samozreme, otázne.
Zdroj: Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
V záverečnej fáze SDKÚ-DS podobne ako KDH vytiahla jediný konfrontačnejší motív s červeným a modrým káblikom, ktorým sa vyhraňuje voči Smeru-SD. Pre nechápavých prichystala strana aj „duchaplnú“ powerpointovú prezentáciu. Spoiler alert pre citlivé povahy: Končí sa výbuchom.
View more presentations from SDKÚ-DS
Vo februári strana predstavila aj televízne / YouTube spoty, v ktorých presvedčil najmä Mikuláš Dzurinda. Ak to s politikou už nebude vychádzať, určite sa uplatní v Ordinácii či Paneláku.
Strana v komunikácii s voličmi pripomína splnené sľuby a svoj „off-road“ volebný program 4x4 riešenia. V priamom kontakte s voličmi ho objasňuje Elena Vacvalová na svojej talkshow-tour „Sedem so zárukou“, ktorá má zrejme s humorom toľko spoločné ako jeden z pravidelných glosátorov Sedmičky Boris Filan.
Zdroj: SDKÚ-DS
Na internete to SDKÚ-DS skúša, až mierne preháňa s rôznymi micro-sites, ktoré napriek všetkej snahe veľmi nezabodovali. Facebookovo-anketová stránka Podľamňa.sk sa voličov pýta na rôzne otázky formou Áno-Nie – chuť odpovedať mala zväčša približne tisícka používateľov.
Veľký úspech nie je ani microsite byroKat.sk (s heslom Zotnime hlavu nezmyselnej byrokracii), kam používatelia (rozumej asi strana či PR agentúra) môže zasielať tipy na osekanie štátnej byrokracie. Myšlienka dobrá, no odozva takmer žiadna – stránku si likelo necelých 150 ľudí, jednotlivé návrhy dosiahli nanajvýš pár desiatok likeov.
Vzhľadom na to, že strana 99 percent mala vďaka nekonečnej sympatii občianskeho združenia Občan v akcii nulové náklady na kampaň (donor I. Weiss k februáru bez podrobností nadhodil sumu 1,4 milióna eur), SDKÚ priznala najvyššie náklady kampane v čase od 21. októbra do 9. februára - necelých 1,3 milióna eur.
Priznané výdavky na kampaň
21.10.2011 - 9.2.2012
Prieskumy
45 010 €
Inzercia v tlači
197 883,20 €
Cestovné výdavky
13 380,68 €
Bilbordy
801 438,47 €
Tlač bilbordov
42 645 €
Tlač plagátov, letákov, brožúr, kariet
23 434,16 €
Propagačné materiály s potlačou
61 061,20 €
Kreatívne, grafické, fotografické, technické službz
104 728,10 €
SPOLU
1 289 580,81 €
PRAMEŇ: MF SR
Prečítajte si tiež:
- Kampaň Smeru: Let´s Dance s Kaliňákom... aj na iPade
- Kampaň KDH: Hon na socialistov... aj bez "sa"
- Kampaň OĽaNO: Za gorilou bol Matovič
- Kampaň 99 percent: Čo má pani Dušatková spoločné s Aktami X?