Sloboda a solidarita si môže odniesť cenu za najfarebnejšiu kampaň. Kombinácia wasabi-či-akej-zelenej s modrou pôsobí medzi ostatnými tristnými reklamnými plochami živo. Strana sa vybláznila aj v motívoch.

Hneď prvá fáza predvolebnej kampane sa sústredila na veľa, naozaj veľa trávy... a podľa vízie liberálov sa zo Slovenska môže tiež stať európsky tiger v zbieraní jabĺčok, v ktorých je zrejme budúcnosť tunajšieho pracovného trhu.

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: SaS / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: SaS / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: SITA / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Po motívoch bez politikov vystúpili do popredia lídri strany s deťmi (či sú to ich vlastné, sa Mediálne.sk nechcelo zisťovať), čím strana prízvukuje, že skôr ako na istotu na pár mesiacov vopred sa oplatí myslieť o pár krokov ďalej. Ako pripomenula čitateľka Mediálne.sk, SaS do bilbordu s exministrom Galkom skryla značnú dávku cynizmu, keď mladá dievčina naťahuje politikovi orgány určené na (od)počúvanie.

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: SaS / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: SaS, Babble.com

Ani liberáli si veľa politických líderiek nevypestovali. Skôr ako číslo 6 na kandidátke Jana Kiššová zaujala Katarína Augustinič so svojím zoznamkovými bilbordom. Feministky museli zalomiť rukami.

Kampaň SaS: Čo majú spoločné Jackson a Krajcer

Zdroj: toitoi / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

SaS vie, ako pracovať s webstránkou, Facebookom, blogovaním, o čom svedčia vysoké počty priateľov, zhliadnutí či pravidelná účasť na top pozíciách vybrali.sme.sk. Na druhej strane sa kampaň liberálov o veľa originality na webe nesnažila.

Strana sa napriek rozkolu s Igorom Matovičom nebránila aj tentokrát siahnuť po inzertných novinách Regionpressu, ktoré politik Oľany založil. SaS v týždenníku s mnohými regionálnymi mutáciami už niekoľko mesiacov pravidelne zverejňuje inzeráty s rozhovormi či profilmi kandidátov.

Strana si veľkú námahu v predbežnej správe o výdavkoch na kampaň nedala - väčšinu položiek zhrnula do skupiny "ostatné".

Priznané náklady na kampaň

19.10.2011 - 10.2.2012

Inzercia v tlači
29 643,71 €

Ostatné náklady
582 632,67 €

SPOLU
612 276,38 €

Celá správa na stiahnutie

PRAMEŇ: MF SR