KAMPAŇ 4/16
Hodnotenie: 3,96 / 5 bodov
Zadávateľ: Zoo Bratislava
Agentúra: Jandl
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Casting na Liptovečku
Hodnotenie: 3,02 / 5 bodov
Zadávateľ: Náš Liptov
Agentúra: This is Locco
3. miesto
Cuky a Luky a Účet pre mladých
Hodnotenie: 2,98/ 5 bodov
Zadávateľ: VÚB banka
Agentúra: Elite Solutions
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
Zoo | VÚB banka | Zlatá Studňa | Náš Liptov | Fernet Stock | Nay | |
NÁPAD | 4.042 | 3.042 | 2.96 | 3.042 | 2.042 | 2.5 |
PRÍNOS | 3.875 | 2.92 | 2.83 | 3 | 1.83 | 2.39 |
SPOLU | 3.96 | 2.98 | 2.9 | 3.02 | 1.94 | 2.45 |
Zoo Bratislava
Bratislavská zoo so svojimi reklamami nie je ako víťaz v Kampani mesiaca žiadnym nováčikom. Aj tentoraz dokázala presvedčiť porotcov o tom, že jej kreatívne riešenie dokáže zaujať. Oproti minuloročným kampaniam, v ktorých stavila na úsmev, alebo na upratovaciu čatu vytvorenú zo zvierat, si zoo trúfla tromfnúť najťažšie kalibre detskej zábavy – tablet, televíziu a hernú konzolu.
Kampaň poskladala z niekoľkých televíznych spotov a vizuálov nasadených v outdoore a printe. Hlavnými hrdinami sa stali deti a zvieratá. Komunikácia upozorňuje na súčasný trend, keď sa deti nevenujú ničomu inému, ako je ich tablet alebo smartfón. To sú v súčasnosti ich najlepšie zdroje pre zábavu. Ale zoo sa im snaží ukázať opak. A na dôkaz, že naozaj existujú aj ďalšie zaujímavé veci naokolo, im tieto zariadenia zvieratá „drzo“ ukradli.
Zdroj: Jandl
V tvorcovskej agentúre Jandl, ktorá sa o kampane zoologickej záhrady stará dlhodobo, sa kreatívci inšpirovali zážitkami s vlastnými deťmi. Aj tie majú občas problém odložiť tablet či hernú konzolu a venovať sa inému druhu oddychu.
„Inšpiráciou nášho insightu bola naša vlastná skúsenosť s našimi deckami. S mojím 9-ročným synom sa pravidelne vyklepávame vo Fife, na jeho schopnosti v Minecrafte či Agar.iu sa nechytám ani náhodou, dokonca si na iPade nakrúca a strihá vlastné YouTuberské videá. A to všetko je podľa mňa super. No nič z toho sa nechytá na výraz v jeho očiach, keď ho dostanem do zoologickej a zbadá tam živého leva,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Jandl Daniel Feranec.
Cieľovou skupinou kampane sú rodičia spolu so svojimi deťmi, ktorým je známa situácia, keď sa snažia svoju ratolesť odlepiť od televízora či tabletu. Sekundárnou cieľovkou je ostatná verejnosť.
„Dúfame, že nielen porotcovia Kampane mesiaca, ale aj porotcovia v iných súťažiach ocenia našu snahu o originálny prístup. Kampaň pre zoo vznikala tak, že sme dostali skvelý nápad a vzápätí sme zistili, že niekto už v tejto úzkej téme použil minimálne rovnaký insight. Nevzdávali sme to a nakoniec sme vymysleli kampaň, ktorá je podľa nás moderná, aktuálna a netradičná. Napríklad aj tým, že v televíznych spotoch nevidno žiadne zviera,“ uvádza.
Bratislavská zoo sa spolu s reklamnou agentúrou stretla s pochvalnými reakciami verejnosti. Podráždene reagoval nemenovaný portál špecializujúci sa na počítačové hry pre deti. Agentúra však vysvetľuje, že išlo skôr o nedorozumenie. Kampaň nemá za úlohu tablety a konzoly odsudzovať, iba ukázať, že živé zvieratá sú viac.
Kampaň aktuálne nie je nasadená v online prostredí aj napriek tomu, že na tejto platforme má potenciál zaujať. Podľa tvorcov je vzhľadom na cieľovú skupinu dôležitejšie použiť tradičné médiá.
Okrem kategórie Kampaň zvíťazila práca pre bratislavskú zoo v kategórii Outdoor.
Vizitka tvorcov
copywriter Andrei Gurau z Jandlu
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Môj najlepší kamoš dostal džob v Leo Burnett Bukurešť potom, čo sa opil s pár creative direktormi. Bol študent ekonómie. Úplne ma to dostalo. Urobil to presne takto: Šiel na ich stránku, získal zoznam klientov a na každú z tých značiek vymyslel nápad. Print, rádio, TV, urobil to najlepšie, ako vedel, hodil to do wordu a abrakadabra, to miesto bolo jeho. Ja som urobil presne to isté a tiež som dostal miesto. Nemal som žiadne zázemie, špecializoval som sa na fyziku a matematiku. Čoskoro potom sme obaja nechali svoje výšky a za život, ktorý žijem dnes, tým pádom vďačím môjmu kamošovi. Z neho je dnes inak creative director v Publicis Bukurešť. Ja by som chcel byť ale filmár, to je môj džob snov.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Najviac ma inšpiruje, keď poruším nejakú rutinu. Vždy mi pomáha cestovanie do ďalekých končín. Žiaľ, každodenný život je plný repetitívnych šablón, o ktorých som presvedčený, že sú schopné človeku totálne zničiť rozum a väčšina z nás potom zostáva poloretardovaná. Najlepšie sa mi pracuje potom, čo som bol pri mori či oceáne.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Bola to politická kampaň, nakrúcali sme 72 hodín vkuse. Na túto skúsenosť s ľudskými limitmi nikdy nezabudnem.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Míňam peniaze tým najstupídnejším spôsobom.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Coca-Colu.
Čo robíte keď nepracujete?
Vytváram príbehy pre svoj YouTube kanál a robím si mixtape-y.