Úspešnosť predvolebnej politickej kampane určite nezávisí od nápaditosti spracovania reklamných nosičov, kreatívci za kampaňou Mosta-Híd sa preto asi nenahnevajú, ak sa plagáty strany označia v porovnaní s konkurenciou za najnudnejšie.
Hlavným heslom "medzinárodnej" strany je Zodpovednosť, ktoré sa v prvej fáze kampane na vonkajších nosičoch predstavilo v čisto textovej podobe. Na bilbordoch Most-Híd komunikoval aj ďalšie jednoslovné myšlienky ako Dôveryhodnosť, Spolupráca či Stabilitu.
Zdroj: Most-Híd / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
Neskôr k heslám pribudli tváre Bélu Bugára, Gábora Gála, Zsolta Simona či Eduarda Chmelára (ktorý šalamúnsky skombinoval dve heslá do claimu „Zodpovedne pre stabilitu“). V poslednej aktuálnej fáze získali nosiče jemne motivačný nádych pridaním výzvy "Voľte" či 'Áno".
Zdroj: Most-Híd / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012
Kampaň Mosta-Híd vyčnieva tým, že s výnimkou OĽaNÁra Andreja Hlinu a znárodnenú Tublatanku ide o jedinú stranu, za ktorú (mimo mítingov) vo veľkom orodujú na nosičoch aj nečlenovia – František Šebej či starosta Martina Andrej Hrnčiar, ktorý pre seba vymyslel aj vcelku vtipnú a kampaňou podporenú microsite bezpredsudkov.sk.
Most-Híd „podprahovo“ podporili aj sociológ Martin Bútora, športovec Tomi Kid Kovács či politológ Miroslav Kusý. Na bilbordoch sa vedľa ich tvári zopakovali vo farbách strany základné heslá, bez priameho odkazu na názov politického subjektu.
Na internetovej prezentácii Mosta-Híd je výnimočné iba to, že je dostupná v šiestich jazykových mutáciách... a strana si ako jedna z prvých na Facebooku, kde má jedných z najaktívnejších adminov, zapla Timeline profil.
Priznané náklady na kampaň
19.10.2011 - 9.2.2012
Inzercia v tlači
80 972,88 €
Bilbordy
129 708,96 €
Plagáty, letáky
4 213,20 €
Výjazdy (umelci, priestory, občerstvenie, technika)
36 516 €
Reklamné predmety
14 388 €
Prenájom vozidiel
609,29 €
Produkcia (fotografovanie, preklady, korekcie)
9 848,09 €
SPOLU
276 256,42 €
PRAMEŇ: MF SR
Prečítajte si tiež:
- Kampaň Smeru: Let´s Dance s Kaliňákom... aj na iPade
- Kampaň KDH: Hon na socialistov... aj bez "sa"
- Kampaň OĽaNO: Za gorilou bol Matovič
- Kampaň 99 percent: Čo má pani Dušatková spoločné s Aktami X?
- Kampaň SDKÚ-DS: Sedem s Vacvalovou je späť