KAMPAŇ 5/13
Pripravujeme sa na vašu návštevu
Hodnotenie: 3,45 / 5 bodov
Zadávateľ: ZOO Bratislava
Agentúra: Jandl
Viac o kampani ZOO Bratislava na konci článku
2. miesto
Pre všetky vaše víťazstvá je tu Budiš
Hodnotenie: 3,14 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovenské pramene a žriedla
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
3. miesto
Dnes pre vás, zajtra o vás
Hodnotenie: 3,05 / 5 bodov
Zadávateľ: TREND Holding
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Vizitka tvorcov
team creative director/copywriter Ján Fajnor a art director Paľo Gajdoš z agentúry Jandl
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Ján: V reklamnej branži už patrím medzi matuzalémov, začal som pred vyše dvadsiatimi rokmi a ešte stále ma to baví.
Paľo: Prestal som robiť prácu, ktorá ma nudila a začal som robiť to, čo ma baví.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Ján: Inšpirácia je všade okolo nás, treba sa len načiahnuť a ten správny nápad "zvesiť".
Paľo: Všetko už raz bolo v Simpsonovcoch....
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Ján: Za tie roky sú to stovky reklám, ale tá najlepšie dúfam, že ešte len príde.
Paľo: Väčšinou za takú považujem poslednú, ktorá bola nejako úspešná. Takže teraz práve táto.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Ján: Veľké brucho, ale skúšam s tým vytrvalo neúspešne bojovať.
Paľo: Nadváhu.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Ján: Samozrejme, dokonca reklamné bloky stále patria medzi mojé obľúbené televízne programy.
Paľo: Iste, dokonca mám podozrenie, že potom nakupujem viac ako by som chcel.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Ján: Niekedy mám pocit, že nás tie zbytočné veci, ktoré vlastne vôbec nepotrebujeme, vytlačia z domu.
Paľo: Také oné, ide z toho para, ale presne neviem načo to slúži.
Čo robíte, keď nepracujete?
Ján: Muža v domácnosti.
Paľo: Všetko čo sa dá robiť s rodinou.
Upratovacia čata v ZOO
Agentúra Jandl opäť priniesla kreatívny koncept pre zvýšenie návštevnosti v bratislavskej zoologickej záhrade
Zversky dobrá reklama, ktorá už v októbri získala titul Kampaň mesiaca, má pokračovanie. Bratislavská ZOO sa po úspešnej kampani „Šťastnejší príbuzní“ rozhodla aj v jarných mesiacoch posilniť svoju komunikáciu prostredníctvom nosičov nasadených v printe a outdoore.
Tentokrát však nestavila na hotové produkty vyrobené z kože, ale na čatu upratujúcich zvierat žijúcich priamo v zoologickej záhrade. Koncept „Pripravujeme sa na vašu návštevu“ oslovil v máji aj porotu ankety Kampaň mesiaca týždenníka TREND a servera Mediálne.sk.
Zvieratá sú „ready“ a vtipnejšie
Cieľom imidžovej kampane „Pripravujeme sa na vašu návštevu“ bola snaha vzbudiť u verejnosti pozitívne emócie a prilákať do zoologickej záhrady čo najviac návštevníkov, najmä rodiny s deťmi. Zvieratá vykonávajúce ľudské činnosti sú vraj vždy atraktívne pre deti, ktoré tvoria drvivú väčšinu všetkých návštevníkov v ZOO.
Pozitívny nádych kampane a emócie vyvolávajúce úsmev na perách potvrdil aj jeden z tvorcov kampane z reklamnej agentúry Jandl, ktorá koncept pripravila. „Po úspešnej prvej imidžovej kampani „Šťastnejší príbuzní“ sme boli oslovení so žiadosťou, aby sme na ňu nadviazali druhou kampaňou. Aby sme zasiahli ešte širšie publikum, rozhodli sme sa pre vtipnejší prístup,“ tvrdí Eugen Suman, associate creative director z Jandlu.
Hlavným motívom trojice vizuálov sú zvieratá, ktoré skrášľujú svoj druhý domov, presnejšie zoologickú záhradu. Tigre vysávajú vysávačom trávnik, kengury červenou farbou a štetcom maľujú spoločne domček a diviaky netradične zametajú s metlou neporiadok na zemi. Všetci sa totiž tešia na príchod návštevníkov počas jarných a letných mesiacov.
Robte si čo chcete
Agentúra mala pri príprave konceptu voľné ruky. „Prišli sme s nápadom, ktorý ilustruje, ako sa všetky zvieratá v ZOO chystajú na najdôležitejšiu návštevu v ich živote, tú vašu. Po tomto už išlo všetko hladko a dospeli sme k exekúcii, ktorá sa dúfam cieľovej skupine páči,“ tvrdí Pavel Fuksa, creative director z reklamnej agentúry Jandl.
Ako tiež spoločne dodávajú team creative director a copywriter Ján Fajnor a art director Paľo Gajdoš, pri kampani sa mohli úplne uvoľniť a „kreatívne vyblázniť“. „Zadanie bolo vskutku jednoduché – pozvať čo najširšiu verejnosť na návštevu, kam pozývali samé zvieratá, ktoré ich ako správni hostitelia chcú privítať v čistej domácnosti. A preto museli svoje výbehy najprv poupratovať,“ tvrdia.
Kampaň bratislavskej zoologickej záhrady je nasadená v printe a outdoore a jej trvanie by malo byť počas celého roka.
Koncept „Pripravujeme sa na vašu návštevu“ v aktuálnej Kampani mesiaca získal aj prvenstvo v kategóriách Print a Outdoor.