TV SPOT 9/14
Čím vyšší úver, tým nižší úrok
Hodnotenie: 3,21
Zadávateľ: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP
2. miesto
Starať sa jej výhra
Hodnotenie: 2,8
Zadávateľ: Nadácia Socia
Agentúra: Creative Department
3. miesto
Ži ako Fun Rádio
Hodnotenie: 2,5
Zadávateľ: Fun Rádio
Bodové hodnotenie kategórie TV SPOT (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?
PSS vyhrala s lišiackym spotom
Tentokrát v kategórii TV spot zabodoval spot z bankového sektora. Prvá stavebná sporiteľňa spolu s reklamnou agentúrou Respect APP stavila na svojho „prefíkaného“ lišiaka, ktorý zaujal odbornú i laickú porotu.
Porazil tak televízny spot Nadácie Socia s Dominikou Cibulkovou či Juniora a Marcela zo spotu Fun rádia. Cieľ kampane bol na prvý pohľad jednoduchý – inštitúcia sa snažila odkomunikovať svoju novú úverovu ponuku a možnosti jej využitia.
Klasického lišiaka známeho z predošlých kampaní posunula do úlohy agenta, ktorého misiou je zlepšiť bývanie spotrebiteľov. Lišiak je súčasťou identity PSS už niekoľko rokov a prednedávnom prešiel malými zmenami – dostal nové tričko, má modernejšie nohavice a v aktuálnej kampani do jeho šatníka pribudol aj oblek.
„Lišiak je silným symbolom PSS-ky. Ľudia ho vidia na bilbordoch aj keď ho tam nedáme. To nám reálne vyplynulo z prieskumov. Zdá sa preto, že je neoddeliteľnou súčasťou značky,“ hovorí Yolka Udičová z agentúry Respect APP.
Tvorcovská agentúra sa pri „vymýšľaní“ kampane inšpirovala bondovkami či filmami ako Mission Impossible.
Kampaň z dielne reklamnej agentúry Respect APP potrvá do konca roka.
Vizitka tvorcov
Yolka Marcela Udičová z Respect APP
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Študovala som úžitkovú fotografiu, ktorá má veľmi blízko k reklame. Aj po desiatich rokoch vo vlastnej agentúre ma baví vymýšľať nové, kreatívne veci, čo v kombinácii s dôverou klientov môžeme nazvať dream jobom.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade okolo seba. Pri mojich deťoch, manželovi, priateľoch a ich zážitkoch, na ulici. Všetko okolo nás je inšpirujúce, s trochou kreativity sa bežné situácie zmenia na smiešne reklamy. Za niektoré príbehy už len pridáte to správne logo a je to :)
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Mám tri obĺúbené, na ktorých som sa autorsky podieľala. Prvá je kampaň pre ZSE Absurdné rady, ktorá získala niekoľko kreatívnych ocenení. Druhá je niekoľkoročný koncept s otravným svokrom pre Prvú stavebnú sporiteľňu, ktorá vykazovala výborné výsledky v komunikačných aj obchodných parametroch a najnovšie som mala veľkú radosť z kampane na podporu lesieb a gejov "Ak by som bola lesba/gej zmení sa niečo?", ktorá vyvolala spontánny záujem množstva osobností aj iných ľudí, médií a presiakla aj do Česka a Rakúska.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Neprepínať televízor počas reklamného bloku.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Jasné. Mám stavebné sporenie v PSS, z papierovej hygieny kupujem jedine Tento a na vlasy chodím do Pierotu. Aj ja som bežný spotrebiteľ, ktorý má vysoké nároky a ak chcem o kvalite našich značiek presviedčať iných, je najlepšie najprv presvedčíť samú seba.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Iphone 5. Pred nim Iphone 4S a pred nim Iphone 4. A už rozmýšľam o Iphone 6. Nepotrebujem ho, ale chcem.
Čo robíte, keď nepracujete?
Keď nepracujem, venujem sa rodine, mojim dvom dcérkam. Niekedy je práca popri manažovaní rodiny prechádzka ružovou záhradou :)