TV SPOT 4/16

Fofola a pán Meflón

Hodnotenie: 3,6
Zadávateľ: Kofola ČeskoSlovensko
Agentúra: Zaraguza


2. miesto

Navzájom zadarmo

Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


3. miesto

Naše najlepšie

Hodnotenie: 3,2
Zadávateľ: Slovnaft
Agentúra: Istropolitana Ogilvy


Bodové hodnotenie kategórie TV SPOT (max. počet bodov 5)

Orange Funfón Kofola Kelt Slovnaft VÚB banka Orange
Veronika Pizano 3 2 4 2 2 4 3
Andrea Cocherová - - 3 2 5 4 -
Róbert Slovák 2 4 2 2 3 4 2
Pavol Kubán 4 3 5 4 3 3 3
Martin Poláš 3 2 4 2 3 2 5
SPOLU 3 2.75 3.6 2.4 3.2 3.4 3.25

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

OUTDOOR

ONLINE

RÁDIO

KAMPAŇ  

Melón + pes = Meflón

Kofola v priebehu letných mesiacov opäť stavila na úspešný koncept z minulosti, ktorý dokonca viackrát zvíťazil v ankete Kampaň mesiaca. Tentoraz si značka vybojovala prvenstvo v kategórii TV spot.

Cieľom letnej kampane bolo pokračovanie posilňovania pollitrového formátu Kofoly, ktorý má byť predovšetkým o zábave, pobláznení a psychickom osviežení. Komunikáciu naďalej sprevádzal známy pes. Vo viacerých spotoch opäť s dávkou zmätku predstavil verejnosti produktovú novinku od Kofoly s melónovou príchuťou.

Kampaň odštartoval teasing, teda akási reklama na reklamu. Následne komunikácia pokračovala piatimi spotmi, ktoré okrem televízie Kofola nasadila na sociálne siete. Po mesiaci od zverejnenia sa číslo videní v Česku a na Slovensku vyšplhali na skoro sedem miliónov. Dokopy bolo televíznych a online spotov jedenásť. Okrem videí prebiehala kampaň na bilbordoch, na sleevoch na fľašiach nápoja a prostredníctvom vlastnej aplikácie s názvom Fofola Emoji.

Novinkou pre Kofolu bolo využitie novej sociálne siete, keďže okrem YouTube, Facebooku a Instagramu siahla po Snapchate. Dôvodom bola mladšia cieľová skupina, na ktorú je kampaň primárne nasadená. Kofola používateľom prinášala real-time obsah z pohľadu psa. Hlavné príbehy zo spotov tak dopĺňali ďalšie minipríbehy psa a Pána Meflóna.

„Z nášho pohľadu je za úspechom kampane kombinácie charakteru roztomilo-škaredého psa, skečovitého WTF humoru a tradičnej československej značky Kofola. Tieto tri prvky spolu neuveriteľne krásne fungujú. Dôležitý je aj fakt, že celý koncept bol tvorený tak, aby primárne fungoval v online prostredí. Zaujímavou špeciálkou v tomto roku je komunikácia na Snapchate, kde sme boli jednou z prvých veľkých kampaní, ktorá komunikovala aj na tejto špecifickej sieti. Výsledkom bolo viac ako 50-tisíc videní našich stories,“ vysvetľuje stratég zo Zaraguza Digital Juraj Pobjecký.

Podľa priebežných informácií tvorcovskej agentúry sa Kofole podarilo predbehnúť predaje z minulého roku a formát 0,5 l sa po prvýkrát predával aj mimo hlavnej sezóny bez komunikačnej podpory. Identifikácia značky dosiahla v cieľovej skupine až 98 percenta a u celej verejnosti 88 percent. Online spoty kampane dosiahli viac ako 10 miliónov videní, pričom viac ako 30 percent z nich boli organické zhliadnutia. Kampaň získala viac ako 50-tisíc interakcií. V rebríčku Top 10 youTube Leaderboard sa umiestnilo až šesť spotov kampane.

Celá kampaň prebiehala v dvoch vlnách – v máji a v auguste, pričom obidve trvali jeden mesiac.