TV SPOT 4/16
Fofola a pán Meflón
Hodnotenie: 3,6
Zadávateľ: Kofola ČeskoSlovensko
Agentúra: Zaraguza
2. miesto
Navzájom zadarmo
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Naše najlepšie
Hodnotenie: 3,2
Zadávateľ: Slovnaft
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Bodové hodnotenie kategórie TV SPOT (max. počet bodov 5)
Orange | Funfón | Kofola | Kelt | Slovnaft | VÚB banka | Orange | |
Veronika Pizano | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
Andrea Cocherová | - | - | 3 | 2 | 5 | 4 | - |
Róbert Slovák | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Pavol Kubán | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Martin Poláš | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 |
SPOLU | 3 | 2.75 | 3.6 | 2.4 | 3.2 | 3.4 | 3.25 |
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?
Melón + pes = Meflón
Kofola v priebehu letných mesiacov opäť stavila na úspešný koncept z minulosti, ktorý dokonca viackrát zvíťazil v ankete Kampaň mesiaca. Tentoraz si značka vybojovala prvenstvo v kategórii TV spot.
Cieľom letnej kampane bolo pokračovanie posilňovania pollitrového formátu Kofoly, ktorý má byť predovšetkým o zábave, pobláznení a psychickom osviežení. Komunikáciu naďalej sprevádzal známy pes. Vo viacerých spotoch opäť s dávkou zmätku predstavil verejnosti produktovú novinku od Kofoly s melónovou príchuťou.
Kampaň odštartoval teasing, teda akási reklama na reklamu. Následne komunikácia pokračovala piatimi spotmi, ktoré okrem televízie Kofola nasadila na sociálne siete. Po mesiaci od zverejnenia sa číslo videní v Česku a na Slovensku vyšplhali na skoro sedem miliónov. Dokopy bolo televíznych a online spotov jedenásť. Okrem videí prebiehala kampaň na bilbordoch, na sleevoch na fľašiach nápoja a prostredníctvom vlastnej aplikácie s názvom Fofola Emoji.
Novinkou pre Kofolu bolo využitie novej sociálne siete, keďže okrem YouTube, Facebooku a Instagramu siahla po Snapchate. Dôvodom bola mladšia cieľová skupina, na ktorú je kampaň primárne nasadená. Kofola používateľom prinášala real-time obsah z pohľadu psa. Hlavné príbehy zo spotov tak dopĺňali ďalšie minipríbehy psa a Pána Meflóna.
„Z nášho pohľadu je za úspechom kampane kombinácie charakteru roztomilo-škaredého psa, skečovitého WTF humoru a tradičnej československej značky Kofola. Tieto tri prvky spolu neuveriteľne krásne fungujú. Dôležitý je aj fakt, že celý koncept bol tvorený tak, aby primárne fungoval v online prostredí. Zaujímavou špeciálkou v tomto roku je komunikácia na Snapchate, kde sme boli jednou z prvých veľkých kampaní, ktorá komunikovala aj na tejto špecifickej sieti. Výsledkom bolo viac ako 50-tisíc videní našich stories,“ vysvetľuje stratég zo Zaraguza Digital Juraj Pobjecký.
Podľa priebežných informácií tvorcovskej agentúry sa Kofole podarilo predbehnúť predaje z minulého roku a formát 0,5 l sa po prvýkrát predával aj mimo hlavnej sezóny bez komunikačnej podpory. Identifikácia značky dosiahla v cieľovej skupine až 98 percenta a u celej verejnosti 88 percent. Online spoty kampane dosiahli viac ako 10 miliónov videní, pričom viac ako 30 percent z nich boli organické zhliadnutia. Kampaň získala viac ako 50-tisíc interakcií. V rebríčku Top 10 youTube Leaderboard sa umiestnilo až šesť spotov kampane.
Celá kampaň prebiehala v dvoch vlnách – v máji a v auguste, pričom obidve trvali jeden mesiac.