TV SPOT 3/15
Nepomáhajú preto, aby sa zviditeľnili
Hodnotenie: 4
Zadávateľ: Liga proti rakovine
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis
2. miesto
Veľká noc
Hodnotenie: 3,33
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
3. miesto
Vypichol šiestim koňom oči!
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Nová scéna
Agentúra: Respect APP
Bodové hodnotenie kategórie TV SPOT (max. počet bodov je 5)
Meno a priezvisko | Nová scéna | Liga proti rakovine | Funfón | Coop Jednota | Zuno |
Zora Husarčíková | 2 | 5 | 1 | 4 | 2 |
Veronika Pizano | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Pavol Kubán | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
SPOLU | 3 | 4 | 2.67 | 3.33 | 2.33 |
Lýdia a Vlado sú anonymne neanonymní
Liga proti rakovine aj tento rok spustila kampaň, v ktorej ľuďom ukázala svojich skutočných darcov – Lýdiu a Vlada. Práve im dvom, ale rovnako aj ďalším darcom ďakuje Liga proti rakovine v kampani. Kreatívny koncept z dielne reklamnej agentúry Effectivity Powered by Publicis zabodoval v kategórii „TV spot“.
O hlavných hrdinoch kampane nadácia tvrdí, že to nerobia preto, aby sa zviditeľnili, druhí ich obdivovali alebo boli na titulkách časopisov, ale obaja ju chcú naozaj pomôcť. Či už je to pravidelnou kúpou narcisu, alebo darovaním 2 percent svojich daní.
Odhaleniu celej kampane predchádzal teasing - tváre Lýdie a Vlada bez loga Ligy proti rakovine sa objavili v uliciach na plagátoch. Súčasťou ďalšej komunikácie boli dva televízne spoty, v ktorých nadácia identitu ženy a muža odhalila a prezradila rovnako aj ich mená.
„Kampaň v rámci Dňa narcisov a kampaň 2% prebehli tento rok súčasne. Navyše, Liga oslávila svoje 25. výročie. Aj preto sme sa obidva prúdy rozhodli spojiť jednou myšlienkou, ktorá vystihne darcov, ktorí za nadáciou dlhé roky stoja. Zistili sme, že väčšinou nejde o žiadne známe tváre, že sú to všetko normálni ľudia, ktorí sa tým nikde nechvália. Prišlo nám to sympatické v časoch, keď každý potrebuje deklarovať svoju ochotu pomôcť. Preto sme ako hlavnú líniu kampane zvolili dôkaz „Nepomáhajú preto, aby sa zviditeľnili,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ z agentúry Effectivity Peter Rajčák.
Kampaň odštartovala v úvode marca a vrcholila na jeho konci Dňom narcisov. „Našou výzvou bolo urobiť tohtoročnú kampaň trochu inak. Aspoň na jeden rok sa zbaviť bieleho štúdiového pozadia. Myslíme, že sa nám to aj podarilo a veľká vďaka za to patrí režisérovi Danovi Dekanovi. To, čo sa dlhé roky nemení je narcis ako symbol Ligy a v nálade aj istá krehkosť, ktorá je však pri tomto druhu kampane úplne prirodzená,“ uzatvára.
Kampaň okrem kategórie „TV spot“ zabodovala v kategórii „Rádio“, kde rovnako obsadila prvú priečku.
Vizitka tvorcov
Denisa Pajkošová, Art director z Effectivity Powered by Publicis
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Jeden z mnohých dream jobov. Veľmi ma baví robit čokoľvek, čo sa spája s umením, módou, filmom, zábavou, televíziou....a práca v reklamnej agentúre má mnoho z týchto mojich obľúbených vecí.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade okolo seba.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Najvačiu radosť mám z reklamnej kampane pre Telekom, Rozumieme nepočujúcim.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Nepravidelný životný štýl.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Kúpila a aj stále kupujem dcérke hračky rôzneho druhu, hlavne plyšové.
Čo robíte, keď nepracujete?
Športujem.