TV SPOT 1/15
Dnes sa mi nechce nič
Hodnotenie: 3,75
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
2. miesto
Doma dobre
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Šetrná kampaň
Hodnotenie: 3,3
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: Kaspen/Jung v. Matt
Bodové hodnotenie kategórie TV SPOT (max. počet bodov je 5)
Kampaň mesiaca 1/2015 | ||||||
TV SPOT | ||||||
ORANGE 1 | ORANGE 2 | TVMARKÍZA | TESCO | BILLA | IKEA | |
Veronika Pizano | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Pavol Kubán | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Zora Husarčíková | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Agentúry | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 |
SPOLU | 3.75 | 3.25 | 2.75 | 1.75 | 2.75 | 3 |
Lenivá kampaň od Orangeu
Orange sa do nového roka prehupol s vianočnými dozvukmi. Rovnako ako väčšina telekomunikačných operátorov, aj Orange v januári nadviazal svojimi novoročnými spotmi na sviatočnú komunikáciu.
Očividne to nápad zlý nebol, keďže ho ocenila aj odborná a laická porota ankety Kampaň mesiaca.
„Lenivá“ kampaň stavila na známu pieseň od slovenskej speváčky Zuzany Smatanovej, ktorá je postavená na refréne „Dnes sa mi nechce nič“. Rovnako ako na Vianoce, tak ani teraz nechýbali celebrity – samotná speváčka skladby či Marián Čekovský. V speve im pomohol aj húf detských spevákov a hudobníkov.
„Televízny spot je pokračovaním, alebo teda follow-upom našej vianočnej kampane. Hovoríme v ňom, že naša ponuka sa nekončí ani po Vianociach a tomu sme prispôsobili aj kreatívu. To znamená, že sme pokračovali s rovnakým obsadením a zmenili sme len „story behind“,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Wiktor Leo Burnett Roman Roj.
Ako ďalej dodáva, v kampani nezmenili oproti tej svianočnej ani jej zámer. „Chceli sme ľudí nenútene zabaviť a navodiť príjemnú atmosféru. Produktovejšie sme však komunikovali v rovnakých reklamných blokoch, ale kratším formátom, kde je ponuka z hlavného spotu podrobne vysvetlená,“ uvádza.
Televízna kampaň z dielne reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett pripravená pre klienta Orange bodovala v ankete Kampaň mesiaca aj v decembri. Úspech zožal spot s názvom Zima na saniach. Viac informácií.
Vizitka tvorcov
Copywriter Roman Roj z Wiktor Leo Burnett
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Mišo Hazi, jeden môj dobrý kamarát, a ešte lepší ilustrátor, mi povedal, že ak rád píšem, mal by som robiť copywritera. Predtým som nikdy nepočul o takejto pozícii. A keďže som v tom čase popri výške robil jednoduché účtovníctvo, reklama sa stala veľmi rýchlo mojím dream jobom. Začal som teda pracovať na portfóliu a čakal na zadania.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Mám vtipných a zaujímavo zmýšľajúcich kamarátov. Snažím sa ich počúvať a baviť sa s nimi o čo najväčších sprostostiach. Hlavne nič podstatné. Inšpiráciou je tiež množstvo koníčkov. Baví ma milión vecí.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Najlepšie sa mi robila Orange TV – kampaň pán telky, konkrétne spoty s Danielou Hantuchovou a Dolphom Lundgrenom. Veľmi sa mi páči výsledok a najmä Dolph je môj obľúbený akčný hrdina z detstva.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Viac cigariet a menej času na frajerku. Prepáááč.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom „spotrebiteľa“?
Asi nie. Pozerám sa na ňu určite kritickejším okom. Podvedome sa snažím zistiť, prečo je urobená tak, ako je, resp. prečo funguje/nefunguje. Za reklamou, napr. v telke, sa vždy snažím predstaviť si, ako asi vyzeral brief na kreatívu. Je to zlé.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Určite nepotrebujem Redbull, lebo nič dobré neobsahuje. Napriek tomu mám ten brand tak rád, že si ho kupujem vždy. Aj vždy skúšam nové príchute. Krásna značka.
Čo robíte, keď nepracujete?
Rap. Vypočuj (čítaj kúp) si náš album.