KAMPAŇ 7/15
Hodnotenie: 3,33 / 5 bodov
Zadávateľ: Kofola (Rajec)
Agentúra: Kaspen/Jung von Matt
Viac o kampani
2. miesto
Ďakujeme!
Hodnotenie: 2,95 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Kampaň mesiaca 7/2015 | ||||
KAMPAŇ | ||||
TELEKOM | KOFOLA | |||
NÁPAD | 2.95 | 3.52 | ||
PRÍNOS | 2.95 | 3.13 | ||
SPOLU | 2.95 | 3.33 |
Stíšený spot
Keď v reklame môže účinkovať hlučná figúrka s mimozemským hlasom, rovnako to môže fungovať aj v prípade, že reklama je potichu.
Tento nápad zasadila do svojej reklamnej kampane značka Rajec, ktorá divákom pustila do domácností ticho prikrášlené zvukmi prírody. Stíšená kampaň spoločnosti Kofola si získala hlasy odbornej i laickej poroty júlovej Kampane mesiaca, ktorí ju označili za víťaznú.
Cieľom kampane bolo komunikačne podporiť subbrand Rajec Bylinka a upriamiť pozornosť na novinku v jeho portfóliu, ktorým je Rajec Bylinka Bazový kvet. Značka nadlinkovo podporila svoj produkt po viac než šiestich rokoch. V aktuálnom komunikačnom koncepte nadviazala na kampaň z jari tohto roku.
Celú kampaň značka postavila na 30-sekundovom spote, v ktorom značka postupne predstavuje bylinky ako materina dúška či púpava, ktoré sú súčasťou nápojov Rajec Bylinka. V závere spomenie aj tohtoročnú novinku z bazového kvetu.
„Podľa slovenských povier práve v noci bylinky odhaľujú svoje kúzla, preto posolstvom kampane je túto kúzelnú atmosféru sprostredkovať divákovi,“ uviedol pre Mediálne.sk senior brand manager značky Rajec Pavol Chalupka.
Ako ďalej dodáva, značka Rajec pokračuje v koncepte tichých, nerušených spotov. „Spoty autenticky približujú uchvacujúcu atmosféru života v Rajeckej doline a divák oceňuje, že mu do reklamného brejku prináša pôvabné prekvapenia,“ vysvetľuje.
Inšpiráciou pre kampaň z dielne reklamnej agentúry Kaspen/Jung von Matt bola kúzelná príroda v Rajeckej doline a slovenská ľudová slovesnosť.
Vizitka tvorcov
copywriter Helena Johnston z Kaspen/Jung von Matt.
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
To práve nie, skôr taká zhoda okolností, z ktorej sa zaujímavá práca vykľula.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade. Bude to znieť ako klišé, ale z bežného života, z ľudí a zaujímavostí naokolo.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
V poslednej dobe určite kampane pre Rajec.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Nosiť si prácu domov.
Čo robíte, keď nepracujete?
Behanie, muzika a v poslednej dobe ma baví sledovať nejaký zaujímavý, napríklad historický dokument a u toho variť.