KAMPAŇ 9/15
Hodnotenie: 3 / 5 bodov
Zadávateľ: McDonald's
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani
2. miesto
Sporenie pre deti
Hodnotenie: 2,9 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Creo/Young&Rubicam
3. miesto
Ten moment
Hodnotenie: 2,4/ 5 bodov
Zadávateľ: AXA
Agentúra: Triad Advertising
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
McD | SLSP | AXA | |
NÁPAD | 3.1 | 3 | 2.15 |
PRÍNOS | 2.9 | 2.8 | 2.65 |
SPOLU | 3 | 2.9 | 2.4 |
Teória prvej slovenskej kampane McDonald's
Úlohu vytvoriť prvú veľkú kampaň pre slovenský trh pre značku akou je McDonald’s získala reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett. Pravdepodobne svojou premiérovou kampaňou však kritiku nesklamala. Tá ju totiž označila za septembrovú Kampaň mesiaca.
Kampaň, ktorá sa Slovákov pýta, aká je ich BigMac teória, vzdáva hold 20. výročiu príchodu značky na Slovensko. Tá svoju prvú reštauráciu otvorila 13. októbra 1995 v Banskej Bystrici. Zameriava sa tiež na priblíženie značky mladšej cieľovej skupine a posilneniu brandu z hľadiska trendovosti.
Kreatívny koncept The BigMac Theory je postavený na televíznom spote, v ktorom voice-over vysvetľuje teórie pri jedení burgerov či hranolčekov v McDonald’s. Každý má tu svoju a pritom všetci spoločne vytvárajú jeden celok vďaka láske k jedlu, ktoré ponúka fastfood vo svojich reštauráciách, tvrdí kampaň. Kľúčovou postavou televízneho spotu má byť zákazník.
Narodeninový spot následne doplnila produktová kampaň, v rámci ktorej McDonald's predstavil burger adaptovaný na slovenský trh - Maestro Oštiepok.
Kampaň okrem televízneho spotu pozostávala z POSM nosičov umiestnených v reštauráciách či online komunikácie na Facebooku, YouTube, prostredníctvom bannerov či vlastnej microsite, kde mohli používatelia vešať fotografie svojich teórií. Súčasťou kampane bola aj špeciálna knižka so zľavami či „Birthday table“, ktorý predstavoval špeciálny stôl s videoprojekciou. Ústredným motívom bola tácka okolo ktorej sa celá animácia odohrávala.
Cieľová skupina kampane sa rozdelila zákazníkov na dve skupiny so zameraním najmä na dve skupiny zákazíkov: 15 – 19 r. teenagerov a mladých vo veku 20 – 34 rokov. Agentúra zatiaľ nezverejnila výsledky kampane, keďže je v súčasnosti v 2/3 od svojho nasadenia.
„Teší nás, ako sme dokázali tému kampane rozrolovať na sociálnych sieťach – vysoká interakcia ľudí potvrdzuje, že kampaň má dobrý námet,“ vysvetľuje tvorcovská agentúra.
„Nestáva sa často, že agentúra môže robiť na klientovi svetového mena. Preto bola celá kampaň skutočná výzva aj z toho dôvodu, že je to prvá veľká pôvodná slovenská kampaň,“ uzatvára.
Wiktor Leo Burnett ohlásila spoluprácu s McDonald’s v máji tohto roku.
Vizitka tvorcov
copywriter Lenka Palečková z Wiktor Leo Burnett
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Spolužiačka vypĺňala prihlášku na výšku a ja som netušila kam pôjdem. Odpísala som od nej "UKF- marketing" a bolo. Keby som sedela s niekým iným, mohla som byť doktorka alebo právnička, takže to nebol môj dream job
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
V tichu
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Táto
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Počúvam rozhovory cudzích ľudí v MHD
Čo robíte, keď nepracujete?
Výletujem s priateľom