1. Hlavu hore, ideme vlakom – Železničná spoločnosť Slovensko

Železnice spustili v septembri ďalšiu kampaň, ktorej súčasťou bola skladba od kapely S hudbou vesmírnou. Dopravca sa zameral na vodičov v zápchach, ktorých sa snažil presmerovať na cestovanie vlakom. Ako hlavnú výhodu približoval časovú úsporu. V kampani použil aj vtipný bilbord s neprimerane dlhým textom, ktorý si však vodič v zápche má čas prečítať. Bilbordy boli zároveň wordinovo upravené podľa toho, kde sa nachádzajú. ZSSK kreatívne využila aj dostupné médiá – vodičom používajúcim Waze stojacim v zápche zobrazovala reklamu na cestovanie vlakom s ponukou navigovania na najbližšiu stanicu.

Kampaň mesiaca: September 2018 (shortlist)

Zdroj: ZSSK

Kampaň mesiaca: September 2018 (shortlist)

Zdroj: ZSSK

Kampaň mesiaca: September 2018 (shortlist)

Zdroj: ZSSK

2. To najlepšie z nás – Pilsner Urquell

Príbeh svojho piva rozpovedal Pilsner Urquell v novej kampani cez ľudí, ktorí nápoju naozaj rozumejú – sládkov, debnárov, bartenderov či trénerku výčapníkov. Trojica z nich sa objavila v nasadených spotoch. Tvárou kampane bol aj slovenský medzinárodný majster Štefan Pillár. Na sociálnych sieťach značka predstavila ďalších hrdinov, ktorí sa svojej práci s pivom venujú s oduševnením. Kampaň podporili natívne články na portáli Sme.sk.

3. Múdre je nechať si poradiť – ČSOB

ČSOB spustila na jeseň nový komunikačný koncept. V reklamách sa rozlúčila s britským hercom Jakeom Maskallom a do spotu obsadila hovoriacu sovu. Tá má stelesňovať vlastnosti, ktorými sa banka chce prezentovať na finančnom trhu: je múdra, dravá, vidí v noci, má nadhľad, periférne videnie a navyše spĺňa color code značky. Sovu v komunikácii využíva ČSOB ako navigátora, ktorý klientom nájde to najlepšie riešenie pre naplnenie ich cieľov. Ideou spotu bolo „Múdre je, nechať si poradiť“.

4. Nakupuj v Lidli – Lidl

Reťazec Lidl v lokálnej kampani prvý raz vytiahol aj slovenských hercov. V trojici spotov sa objavil pár v podaní Petra Plevčíka a Aleny Pajtinkovej. V hraných reklamách z domáceho prostredia vyzdvihujú hodnoty, ktorými sa chce Lidl prezentovať na trhu – čerstvo, cenu a kvalitu. V spotoch hľadá odpoveď na to, ako ušetriť, nájsť kvalitu za super cenu a ako spoznať čerstvé potraviny. Odpoveď je podľa reťazca rovnaká: „Jednoducho – nakupuj v Lidli!“.

5. Pre umenie už netreba trpieť – Generali

Poisťovňa Generali bola sponzorom súťaže Maľba 2018. Účastníkov podujatia, umelcov i verejnosť na to chcela upozorniť. Preto do katalógu k súťaži pripravila inzerciu, ktorou chcela nápadito odkomunikovať svoje spojenie s eventom. Vraví sa, že pre kvalitné umenie treba trpieť. No ak máte dobrého sponzora, možno to už nie je podmienkou, znela idea, ktorá sa pretavila do použitého vizuálu.

Kampaň mesiaca: September 2018 (shortlist)

Zdroj: Generali

6. Slovenské mamičky, pekné dcéry máte – Absolut

Značka Absolut sa postarala o vlnu debát na sociálnych sieťach jednoduchým postom so sloganom Slovenské mamičky, pekné dcéry máte. Rasistov dala do pozoru vybraná modelka – Slovenka tmavej pleti vo vlasoch so stuhami s národnými vzormi. Absolutka v kampani podčiarkla svoj slogan „Poď žiť. Nechaj žiť.“ a pripomenula aj hejterom, že Slovensko je dávno pestrofarebné. V pokračovaní značka uviedla špeciálny playlist na Spotify s názvom Slovensko hrá všetkými farbami, pri ktorom sa spojilo vyše 20 slovenských interpretov rôznej farby pleti. Čím viac ľudí playlist počúvalo, tým viac Absolutka prispela organizácii Ľudia proti rasizmu.

7. Prehnali sme to s dátami – O2

Operátor O2 v septembri spustil kampaň pre svoje paušály s navýšeným objemom dát. Tento insight premietol aj do deja spotu, v ktorom uškatec Tóno vyhecuje štvorzubca, aby sa nafúkol až do rozmerov väčších ako zemeguľa a obaja zistia, že to skutočne prehnali. Tak ako O2 s dátami v paušáloch, vysvetľoval metaforu operátor. Súčasťou kampane bol aj rádiový spot, OOH, online a BTL.

8. Slovnaft Fresh Corner – oplatí sa zastaviť – Slovnaft

Čerpačky Slovnaft v kampani promujú svoje vynovené prevádzky, ktorých súčasťou je aj ponuka občerstvenia Fresh Corner s kávou, bagetami a ďalším sortimentom. V kampani spoločnosť zdôrazňuje, že sa na nových čerpačkách oplatí zastaviť. Znázorňuje to cez ľudí, ktorí už svoj rituál pri káve či jedle na slovnaftkách majú. Patrí k nim aj Junior, ktorý sa stal ambasádorom kampane.

9. Dávame vám dôvod na úsmev – Dôvera

Poisťovňa Dôvera komunikovala v septembri výhody svojej ponuky, v spotoch tvrdila, že svojim poistencom „dáva viac“. V prvej reklame promoval dodatočnú 5-percentnú zľavu pre svojich klientov pri nákupoch na vybraných zľavových portáloch. V druhom spote Dávame vám dôvod na úsmev poisťovňa komunikuje benefit 100 eur ročne za ošetrenie u zmluvného zubára. Kampaň bežala pred dedlajnom na možnú zmenu poisťovne, ktorý je na konci septembra.

10. Rozdávame kuchárske knihy – Lidl

Lidl zákazníkom aj tento rok rozdával svoju kuchársku knihu, ktorú vytlačilo v 450-tisícovom náklade. Hlavnou témou štvrtej zbierky receptov z dielne reťazca bola tradičná a moderná kuchyňa. Tvárami kampane boli ambasádori Kuchyne Lidla – Marcel Ihnačák a Veronika Bušová, ktorí sa objavili aj v 45-sekundovom TV spote.

11. Legenda je zo Žiliny – Ryba Žilina

Výrobca tresky Ryba Žilina aj v septembri promoval svoju vlajkovú produktovú loď kampaňou. Zdôrazňoval v nej, že tradičná špecialita má lokálny pôvod v Žiline. V kľúčovom vizuáli sa značka zamerala na jednoduchosť, odprezentovala tiež mierne upravený dizajn obalu v kombinácii s hedlajnom Legenda je zo Žiliny, ktorý má produkt odlišovať. Pridaný bol tiež detail odliepajúceho sa rohu, v ktorom vidno odhaľujúce sa logo firmy. Išlo zároveň o metaforu na otvorenie téglika tresky.

Kampaň mesiaca: September 2018 (shortlist)

Zdroj: Ryba Žilina