1. Kurz nemčiny pre IT-čkárov - Stengl
Moderátorka Adela Banášová recituje pred kostolom, aby sa z nej vzápätí stala raperka, ktorá sa odvážila na hit skupiny Die Fantastichen Vier – Sie ist weg. Prekvapujúcimi videami spoločnosť Stengl otvára verejnú debatu o nutnosti rozhsiahlejšej výučby nemeckého jazyka na špecializovaných vysokých školách a spustila súťaž do historicky prvého kurzu nemčiny pre IT odborníkov na Slovensku zadarmo. Viac informácií.
2. Rušíme viazanosť u každého operátora - O2
V rámci kampane operátor „láka“ konkurenčných zákazníkov na prenos čísla do O2. Komunikácia podporila značka televíznym spotom, ktorého hlavnými hrdinami sú tradične modré maňušky. Tie na streche domu vystreľujú z dela konfety do celého mesta.
3. Slniečková strana Ňuňu Slovensko - Sme/Ťažký týždeň
Internetová šou Fičí.sk s názvom Ťažký týždeň zaujala kampaňou pred novou sezónou. V rámci nej vznikla slniečková strana Ňuňu Slovensko a jej traja predstavitelia na čele s Jánom Gorduličom sa vybrali do ulíc Bratislavy, aby návrat relácie pripomenuli verejnosti. Veľkolepou chôdzou si to namierili do električky, kde ľuďom rozdávali letáky informujúce o začatí šou. Paródia na Kotlebove hliadky vo vlakoch je zjavná.
4. Dôvera pomáha a vždy bude - Dôvera
V televíznom spote zdravotná poisťovňa Dôvera dramaticky zdôrazňuje, že každého z nás môže čakať súboj o zdravie. A môže sa to stať vtedy, keď to nebudeme očakávať, pripomínal voice-over v reklame. Dôvera nasadila rovnako ako štátna VšZP spot do televízie v septembri, do konca deviateho mesiaca mohli ľudia zmeniť zdravotnú poisťovňu.
5. Posol dobrých prác - Profesia
Pracovný portfál Profesia.sk v najnovšej kampani nadviazal na predošlú komunikáciu, v ktorej nabádal ľudí, aby skončili s prácou, ktorá ich nenapĺňa. Aktuálne vyzýval ľudí k tomu, aby odporučili novú prácu pre svojich blízkych, rodinu, priateľov alebo známych. Viac informácií.
6. Hypotéka bez prekážok - Slovenská sporiteľňa
Ďalšia zo série kampaní Slovenskej sporiteľne, v ktorej rodinka Šikulovcov pustila divákov do svojej domácnosti. V kampani komunikuje produkt Hypotéka bez prekážok, pri ktorom tvrdí, že vďaka nemu spotrebiteľov žiadne poplatky neprekvapia.
7. OverBot - WebSupport
Novinku Facebooku - botov v Messengeri - využil WebSupport podľa vlastných slov ako prvý na Slovensku. Firma cez kampaň chcela podporiť predaj eu. domén. Bot dokázal priamo v chate overiť voľnosť domény a následne ju zaregistrovať. Cenu domén nechal WebSupport na na bota, s ním ju mohol zákazník v chate zjednávať.
8. Kaufland rodina - Kaufland
Kaufland animovanými spotmi komunikoval čerstvosť ako jeden zo svojich benefitov. Pre každého člena rodiny je typické niečo iné – mama obľubuje práve čerstvosť, otec kvalitu za dobŕe ceny, dcéra má rada pestrú ponuku, brat zodpovednosť a stará mama tradičné slovenské výrobky. Reťazec dáva do popredia aj svoje ocenenie BestBuy za najlepší pomer ceny a kvality v sortimente čerstvého mäsa, ovocia a zeleniny. To, že dcéra Klára neustále drží v ruke telefón, sa využilo aj v komunikácii na Facebooku. Klára sa stala content makerkou a svojím špecifickým spôsobom pridáva na Facebook rôzne posty s poupravovanými fotografiami z diania v rodine.
TV spot
Facebook posty
Zdroj: Respect APP
Zdroj: Respect APP
9. ZSE Superhrdinovia - ZSE
Úlohou agentúry odkomunikovať cez Facebook, že sa ZSE stará o zvieratá, a preto podporí Slobodu zvierat. Vznikla aktivita pre hrdých majiteľov domácich miláčikov. Keď zapojili svoje zvieratá a vložili ich do komentáru k postu na Facebooku ZSE, vyjadrili, že chcú, aby firma pomohla zvieratám v núdzi. Domáci maznáčikovia sa tak stali hrdinami.
Zdroj: Respect APP
10. Rozumieme vašej chuti - Coop Jednota
Jednota pokračuje aj na jeseň s bačom a honelníkom. V imidžovom spote na vlastnú značku Tradičná kvalita sa honelník predviedol ako skutočný lingvista, udrel si hlavu o oblok a namiesto toho, aby z toho mal okno, odrazu rozumel všetkému zverstvu, čo behá okolo koliby. Okrem baču a honelníka tentoraz dostal viac priestoru aj Dunčo. Zahanbiť sa nedala maškrtná mačička, kohút, kuriatka ani celé stádo oviec v košiari, všetky zvieratá v spote rozprávajú. Zadávateľ metaforou naznačuje, že tak ako honelník rozumie reči zvierat, rozumie aj Coop Jednota chuti svojich zákazníkov.
11. Narodeninové emócie - Core4
Agentúra Core4 mala 16. narodeniny a o emócie sa rozhodla podeliť netradičným spôsobom. Ako uvádzala, prežiť roky v reklame je náročné, a preto ich oslávila s tými, ktorí sú v tom už dlho s ňou – ostatnými reklamkami, hoci obyčajne spolu súperia. V deň narodenín spustila agentúra na svojom Facebooku livestream so 16 tortami v tvare emotikonov, v poste označili agentúry a keď post zdieľali, tortu odviezli ľudia z Core4 konkurentovi.
12. Vrstevnice - Volkswagen
Značka Touareg sa prezentovala zaujímavou printovou a outdoorovou inzerciou, v ktorej naznačuje, že je auto do každého terénu, a tak zmaže každú vrstevnicu. Produktová kampaň je spojená s imidžovým charakterom, primárne nebolo cieľom predávať, ale originálne pripomenúť konkrétny model. A to aj bez toho, aby sa samotné auto objavilo vo vizuáli.
Zdroj: MullenLowe GGK
Zdroj: MullenLowe GGK
13. Nebojme sa pravdu hovoriť nahlas - Ľudia proti rasizmu
Viaceré spravodajské weby dostali počas Dňa obetí holokaustu a rasového násilia netradičnú, „zhnednutú“ podobu. Nešlo o chybu zobrazenia – farebný efekt bol dočasný a bol súčasťou kampane Ľudí proti rasizmu. Združenie sa snažilo upozorniť na radikalizáciu postojov voči národnostným, náboženským a sexuálnym skupinám v online prostredí a čoraz väčšiu popularitu konšpiračných a „revolučných“ online komunít. Súčasťou kampane boli aj tri reklamné spoty a printové vizuály. Viac informácií.
14. Upside Down kampaň - Slovak Telekom
Telekom vo svojej kampani postavil celú komunikáciu hore nohami. Verejnosti chce predstaviť svoj zákaznícky portál Môj Telekom, prostredníctvom ktorého môžu zákazníci vybaviť viacero služieb operátora online. Okrem spotu obráteného tak trochu naopak zaujal operátor implementovaním myšlienky obrátania aj do bilbordov. Viac informácií.
15. Bylinkári vs. Bobuľkári - Rajec (Kofola ČeskoSlovensko)
Značka Rajec vo svojej najnovšej kampani presedlala z hraných spotov, ktorými komunikovala svoje nápoje dlhodobo, na animované. Prostredníctvom viacerých videí rozpráva príbeh z ríše zvierat. Viac informácií.