KAMPAŇ 7/13

Kampaň mesiaca: Print, čo udrel do očí

print_udrie_do_oci

Print udrie do očí
Hodnotenie: 2,86 / 5 bodov

Zadávateľ: Asociácia vydavateľov tlače
Agentúra: Creative Department

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Orange domáci internet
Hodnotenie: 2,79 / 5 bodov

Kampaň mesiaca: Print, čo udrel do očí

orange_pes_3_2

Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett

Viac o kampani Orange domáci internet


3. miesto

Rýchle senzácie ako ich máte radi
Hodnotenie: 2,45 / 5 bodov

Kampaň mesiaca: Print, čo udrel do očí

cassk_3_2

Zadávateľ: Čas.sk
Agentúra: Effectivity

Viac informácií o kampani Rýchle senzácie ako ich máte radi


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

RÁDIO

Print, čo udrel do očí

Asociácia vydavateľov tlače chcela v lete pripomenúť, že printová reklama je stále „sexy“ mediatyp. V priebehu prázdninových mesiacov spustila kampaň, ktorej cieľom bolo vyzdvihnúť výhody inzercie v tlačových médiách.

V časoch, keď v mediamixe musí print v súperení s onlinenom bojovať o svoju pozíciu, ho komunikácia prepojila s online svetom a podporila prostredníctvom claimov „Print a online sú najdôveryhodnejšie“ alebo „Print je na čele riešení pre online biznis“.

Kampaň zaujala aj porotcov júlovej ankety Kampaň mesiaca týždenníka TREND a servera Mediálne.sk. Ich prvenstvo si získala dokonca aj v kategórii „Print“.

Prieskum pretavený do kampane

Asociácia vydavateľov tlače postavila celú kampaň na zisteniach z minuloročného reprezentatívneho prieskumu agentúry GfK, ktorý má za úlohu agentúram a firmám ukázať pozitívne stránky printu.

Kampaň mesiaca: Print, čo udrel do očí

Prieskum zisťoval správanie spotrebiteľov s ohľadom na čítanie tlače a vnímanie printovej inzercie, pričom sa ukázalo, že jeden výtlačok novín alebo časopisov čítajú v priemere vyše štyria ľudia. Prevažná väčšina dokonca opakovane, z čoho vyplýva, že 80 až 90 percent čitateľov si opakovane pozrie aj inzerciu.

Podľa agentúry Creative Department, ktorá stojí za kampaňou, inšpirácia celého konceptu vyplývala najmä z marketingového zistenia podporeného prieskumom. „Práve ten ukázal, že investície v printovej a online reklame majú niektoré nesporné výhody oproti iným mediatypom,“ vysvetľuje creative director Andrej Krátky.

Sugestívne vizuály

„Print najlepšie udrie do očí“ alebo „Print zasiahne vždy presnejšie“. Tak znie hlavné posolstvo claimov, na ktorých agentúra a zadávateľ postavili celkovú komunikáciu.

Kampaň pozostáva z vizuálov, na ktorých sú zobrazené tváre mladých ľudí. Kampaň zdôrazňuje aj výhody printu v spojení s internetom, pričom jednotlivé heslá sú na vizuáloch umiestnené do akoby-roztrhnutých častí inzerátov prekrývajúcich oči či ústa zobrazených ľudí.

Kampaň mesiaca: Print, čo udrel do očí

Tvorcovia vidia pozitíva kampane v celkovom prevedení jednotlivých vizuálov. „Práve silné a sugestívne fotografie, dobre vypointované headliny, ktoré komunikovali jednotlivé zistenia z prieskumu, mohli zaujať,“ tvrdí A. Krátky.

Jedna z porotkýň zo strany verejnosti označila kampaň za veľmi zaujímavú. „Pre mňa to bola naozaj kampaň, ktorá mi udrela do očí a teda všade kde som sa s ňou stretla, som ju len tak neotočila,“ opisuje nadšenie z kampane Michaela Chrančoková.

Naopak, ďalší zo zástupcov verejnosti hodnotí kampaň negatívne. „Kampaň ma omráčila predovšetkým zarážajúcou mizernou úrovňou kreatívy. Ak sa má takto prezentovať prínos printu, tak jeho budúcnosť je naozaj vážna,“ tvrdí Michal Halmeš pracujúci v reklamnej brandží.

Cieľovou skupinou kampane sú malí a strední klienti, ktorí nakupujú reklamu v médiách skôr na priamo. Kampaň sa okrem printu objavila zrkadlovej podobe aj v online prostredí. Na titulke ju mohli zhliadnuť napríklad aj čitatelia Nového Času.