PRINT 9/14
Staré mobily
Hodnotenie: 3,79
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra:Wiktor Leo Burnett
2. miesto
E-faktúra
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Čím vyšší úver, tým nižší úrok
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP
Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov je 5)
Print ovládli staré mobily
Cieľom kampane bola snaha upozorniť na aktivitu, pomocou ktorej sa ľudia môžu ekologicky zbaviť starého mobilu a zároveň ešte aj priespieť na dobru vec.
Víťazná kampaň rovnako vyzdvihovala fakt, že vďaka aktivite Orangeu toho dokáže starý mobil ešte veľa a dokonca má navyše ešte aj superschopnosti.
Vizuál zobrazoval starý mobilný telefón, ktorý má oblečený plášť. Podobný prevlek si obliekajú aj hrdinovia z filmov ako napríklad Superman či Batman. A v oranžovom prevedení ho má na sebe aj mobilný telefón z kampane.
„Zamysleli sme sa preto nad úlohou mobilu v tom celom a vzišlo nám, že v podstate práve on zachraňuje planétu pred znečistením a navyše pomáha chrániť ľudí. Presne ako pravý superhrdina. Ďalej sme preberali, čo mali staré mobily jedinečné v porovnaní s tými dnešnými a dostali sme sa k anténe. Tá nam hneď pripomenula letiaceho supermuža a celé to pekne sadlo dohromady,“ uvádza pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Wiktor Leo Burnett Andrej Hrivnák.
Ako ďalej dodáva, „aj starý mobil má superschopnosti“ – tak znie aj claim zobrazený na printovom vizuále. „Koncept supermobil bol tak na svete. Mimochodom, nakoľko miluje komixy a na vizuáloch sme použili môj úplne prvý telefón, má táto kampaň pre mňa špeciálnu hodnotu,“ dodáva.
Cieľovou skupinou kampane boli spotrebitelia, ktorí majú vo svojich domácnostiach staré mobilné telefóny a myslia si, že už nemá cenu ich niekam nosiť.
Vizitka tvorcov
Copywriter z Wiktor Leo Burnett Andrej Hrivnák
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Mama mi od detstva hovorila, že som výmyselník, a tak som sa rozhodol z vymýšľania spraviť aj svoju profesiu. Napísal som do najlepšej reklamky na trhu, vyskúšali ma a odvtedy píšem u Wiktora, čo mi napadne. A či to bol môj dream job? Určite, ale časom s človekom rastie aj jeho sen.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
V bežnom živote, hlbokom vesmíre a všetkom medzi tým. Nikdy neviete, či vás to kopne, keď si dáte nabíjať telefón alebo to z vás vypadne napríklad na wc.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Pre mňa osobne to bola práve tá, ktorá žiaľ nakoniec neuzrela svetlo sveta.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Na ulici sa už neobzerám za ženami, ale za reklamami na citylightoch.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Samozrejme, veď predsa aj ja sám som spotrebiteľ a zatiaľ vidím dobre.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Ja kupujem to, čo potrebujem, respektíve sa o to zväčša snažím.
Čo robíte, keď nepracujete?
Keď nepracujem, tak nerobím. :) Ale najradšej sa odreagujem s priateľkou, pri filme alebo zadrtím Playstation...