PRINT 4/16
A4
Hodnotenie: 4
Zadávateľ: Audi
Agentúra: Mullen Lowe GGK
2. miesto
Strašidlá
Hodnotenie: 3,33
Zadávateľ: Siecit
Agentúra: Koncept Zone
3. miesto
ORL Trebišov
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Svet zdravia
Agentúra: Respect APP
Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov 5)
Zastavme korupciu | Summit Motors | Hepafar | Úsmev ako dar | Svet zdravia | Siecit | Audi | |
Zora Husarčíková | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Pavol Kubán | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | |
Veronika Pizano | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 |
Spolu | 2.33 | 2.33 | 2 | 2.67 | 3 | 3.33 | 4 |
Prázdna A4-ka
V mnohých prípadoch reklama zaujme svojou jednoduchosťou. A tak to je aj v prípade printovej kampane Audi, ktorá reklamu postavila na formáte strany A4.
Cieľom kampane bolo pripomenť novú Audi A4 a A4 Avant, ktoré prišli na trh v druhej polovici minulého roka. Zadaním hovorilo odkomunikovať novú verziu automobilov netradičnou formou.
A tak vznikol nápad. Značka v reklame nepoužila vizuál auta aj napriek tomu, že inzerovala v mesačníku Automagazín. Čo samozrejme nie je podmienkou. Cieľovou skupinou boli primárne čitatelia motoristického titulu, pričom zadávateľ spolu s agentúrou prihliadal na to, že magazín ako jeden z mála vychádza vo formáte A4. Práve v tomto formáte mala celá myšlienka kampane fungovať najlepšie.
„Print je netradičný tým, že sme nepoužili vizuál automobilu. Keďže však išlo o pripomínaciu kampaň nedávno uvedeného modelu, klient toto riešenie schválil,“ uvádza pre Mediálne.sk art director z agentúry MullenLowe GGK Miro Kozel.
Ako ďalej dodáva, išpirácia pri príprave kampane je zrejmá z exekúcie. „Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása. Krása tohto nápadu spočíva v tom, že A4 je klasický formát, tak ako tvar karosérie limuzíny. A4 Avanit (combi) ponúka batožinový priestor navyše. Tak sme netradičným využitím tradičnej inzertnej záložky jednoducho a výrazne upozornili na výhodu combi a zároveň dali zákazníkom správu, že A4 je k dispozícii vo verzii Avant,“ uzatvára.
Vizitka tvorcov
art director Miro Kozel z MullenLowe GGK
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Chcel som zmenu a skúsiť reklamu. Vôbec som však netušil čo ma čaká. V tom čase zrovna hľadali posilu do agentúry Wiktor Leo Burnett. Napísal som Peťovi Kačenkovi, stretli sme sa a dohodli že to skúsime.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Je to individuálne, záleží od klienta a produktu. Niekedy nápad príde na brainstormingu, niekedy si treba pomôcť a inšpirovať sa na portáloch, v knihách, časopisoch, tv atď.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Veľmi ma bavila kampaň pre Jeep, Dobrého Anjela, ale aj kampane pre Tatra Banku (séria printov pre Nadáciu, Výber z bankomatu mobilom, alebo Comfort life).
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Brať si prácu domov.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Apple TV. Chcel som ju, ale nepotreboval :)
Čo robíte, keď nepracujete?
Voľného času je menej ako by som chcel a preto ho všetok venujem svojej rodine.