PRINT 3/16
Zodpovedne na ceste, bezpečne v cieli
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Ministerstvo vnútra SR, BigMedia
Agentúra: This is Locco
2. miesto
Veľká noc 2016
Hodnotenie: 2,5
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov 5)
Coop Jednota | MVSR, BigMedia | |
Veronika Pizano | 2 | 1 |
Pavol Kubán | 4 | 5 |
Zora Husarčíková | 2 | 2 |
Agentúry | 2 | 4 |
Spolu | 2.5 | 3 |
Zodpovedne a bezpečne
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky spolu s outdoorovou spoločnosťou Bigmedia spustili kampaň za bezpečnosť na cestách. Kampaň nemala vystrašiť ako to býva pri komunikácii za bezpečnú jazdu zvykom, ale verejnosť prinútila zamyslieť sa.
Cieľom komunikácie bolo zvýšiť bezpečnosť na cestách, pričom ľudí vizuály pripomínali to, čo síce vedia, ale ignorujú – že za volantom sa nepije a netelefonuje.
V sérii printov zadávatelia ukázali, ako ľahko môže šofér skončiť s trvalými následkami.Využili známe miesta pre handicapovaných, ktoré pozná každý šofér a hovoril o tom, že aj maličkosť je dôležitá.
Zdroj: This is Locco
Tvorcovská agentúra sa na celú kampaň pozrela inou optikou. Žiadna dráma za volantom, krv ani zničené automobily. Ale naopak jemnejší vizuál a silnejšie texty ako napríklad „Toto miesto môže byť vaše, ak sa odviažete“ alebo „Toto miesto môže byť vaše za fľašu vína“.
„Bavili sme sa o tom, že ľudia nereagujú na varovania typu dávaj pozor, lebo sa môžeš zabiť. Smrť je pre nás abstraktný pojem, nikto z nás si nechce pripustiť, že sa ho týka. Preto sme sa rozhodli dostať do kampane, niečo, s čím sú vodiči neustále v kontakte, niečo hmatateľné, čo sa ich pri nezodpovednej jazde tiež môže týkať – parkovacie miesta pre invalidov,” vysvetľuje tvorcovská agentúra This is Locco.
Aktuálna kampaň, ktorá bola okrem printu nasadená v outdoore, bude mať druhú vlnu. Po vodičoch a spolujazdcoch bude cieliť aj na ostatných účastníkov cestnej premávky.
Zdroj: This is Locco
Vizitka tvorcov
copywriter Lucia Pazičová z This is Locco
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Pracovala som ako novinárka a reklama sa mi zdala veľmi atraktívna, kreatívna, slobodná… Vedela som však, že bez skúseností sa do nej dostanem len ťažko. Tak som ako redaktorka napísala vygooglenému kreatívnemu riaditeľovi, či by mi nedal rozhovor. A medzi otázky som zamiešala aj to, či niekoho šikovného náhodou nehľadá… Hľadal. A aj našiel☺. Dostala som zadanie, ktoré mi sadlo a klient kreatívu kúpil. A nebol. Ani nie je. (smiech)
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Hoci aj na pumpe. Snažím sa vnímať, čo sa okolo mňa deje. Sledujem verejné dianie, čítam blogy, cestujem… Otváram linky od kolegov, ktorí sledujú svetovú reklamu viac než ja.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Aliancia za hovädzinu – kampaň na podporu tradičného mäsa v mene malej burgrárne. Prebiehalo to paralelne s kampaňou Aliancie za rodinu a ich boja za, ehm, tradičné rodiny.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Päť káv denne. Fľašu vína every now and then. A často venujem priveľa energie veciam, ktoré za to v podstate nestoja. Potom sa stane, že neodpíšem kamke alebo nedvihnem mamke. A to ma dosť štve.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Mobil. Auto. Bundu za grizlión eur... Okrem nevyhnutných vecí pre život, kupujem VŠETKO na základe reklamy. A vy tiež☺.
Čo robíte, keď nepracujete?
Venčím Emku, flákam sa v meste, hľadám letenky…