PRINT 10/15
Melós étos - Hudba je všade
Hodnotenie: 4,67
Zadávateľ: Hudobné centrum
Agentúra: Jandl
2. miesto
Naťahovací poster
Hodnotenie: 3,33
Zadávateľ: Stada
Agentúra: Effectivity
3. miesto
Miesto, kde si vychutnáte svoje sny
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Hotel Pieris
Agentúra: Respect APP
Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov je 5)
Coop Jednota 1 | Coop Jednota 2 | Wüstenrot poisťovňa | Hudobné centrum | Hotel Pieris | Stada | |
Veronika Pizano | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
Zora Husarčíková | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 |
Pavol Kubán | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 |
SPOLU | 3 | 3 | 2.33 | 4.67 | 3.33 | 3.67 |
Hudba je všade
Odkomunikovať hudbu na vizuáloch nie je jednoduché. Lepšie je, keď ju môžeme reálne počuť a nie vidieť. Ale môže sa stať, že jej vizuály sú natoľko páčivé a toto pravidlo neplatí. Tak to je asi aj v prípade kampane Hudobného centra, ktorého kampaň zabodovala v kategórii „Outdoor“ a „Print“.
Cieľom kampane s názvom „Hudba je všade“ bolo primárne osloviť cieľovú skupinu festivalu, teda náročných poslucháčov súčasnej hudby, ktorá má ďaleko od mainstreamu. To sa Hudobné centrum spolu s reklamnou agentúrou Jandl rozhodlo docieliť prostredníctvom outdooru a printu.
„Vizuály hovoria v podstate to, že hudba je všade, kde nájde uši, ktoré ju dokážu a chcú počuť. Známa filozofická otázka sa pýta „Vydá zvuk padajúci strom v lese, ak ho nikto nepočuje?“ Naše vizuály sú takou abstraktnou hrou okolo toho všetkého,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Jandl Daniel Feranec.
Inšpirácou pri príprave kampane bol pre agentúru Jandl claim „Hudba je všade“, ktorý festival používa a tiež tá „náročná“ hudba, ktorú festival prináša. „Aj kopec z nás počúva hudbu, ktorá sa dá označiť za netradičnú. Premýšľali sme, ako ten claim zvizualizovať nápadito, inteligentne a zároveň jednoducho,“ uzatvára.
Vizitka tvorcov
copywriter Daniel Feranec z Jandl
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
K reklame som sa dostal okľukou cez prácu v masmédiách. Môj džob snov je čokoľvek, čím sa dá rásť a živiť kreatívne a vytvárať úžasné veci s čo najväčšou mierou slobody. Dá sa povedať, že v tejto chvíli je pre mňa najideálnejším džobom reklama.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Prvotnú inšpiráciu k vymýšľaniu nových kampaní hľadám v tom, čo už mám nasaté v hlave dávno predtým, než som zistil, že mám vymyslieť napríklad reklamu na jogurt. Snažím sa, aby prvá myšlienka nebola ovplyvnená inými reklamami alebo iných dielami podobnými tomu, čo sa snažím vytvoriť. Až keď je myšlienka na svete, skúmam, ako sa s podobnými myšlienkami vysporiadali ľudia predo mnou, aby som zistil, aký mám zvoliť “jazyk”.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Najlepšia reklama, na ktorej som pracoval, práve vzniká a nemôžem o nej hovoriť. No verím, že sa o nej ešte porozprávame. :)
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Skôr je to naopak. Mám zlozvyk, ktorý mi uľahčuje prácu v reklame, nie je jej výsledkom. Som netrpezlivý a nedokážem dlho udržať pozornosť.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Až si budem kupovať nové bežecké tenisky, asi si vyberiem New Balance. Lebo sponzorujú Liverpool FC. :) Je to povrchné, no uľahčuje to život, lebo na vyberanie si podľa objektívnych kritérii nemám trpezlivosť.
Čo robíte, keď nepracujete?
Keď nepracujem, vymýšľam reklamy.