KAMPAŇ 3/14

Kampaň mesiaca: Povedzte to na dvakrát ako Slovenský Červený kríž

Hodnotenie: 3,53 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovenský Červený kríž
agentúra: 2Create

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Zlomené srdce

Kampaň mesiaca: Povedzte to na dvakrát ako Slovenský Červený kríž

Hodnotenie: 3,04 / 5 bodov
Zadávateľ: Nadácia Detského kardiocentra
Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS


3. miesto

20 rokov Slovenska, 10 režisérov, 1 film

Kampaň mesiaca: Povedzte to na dvakrát ako Slovenský Červený kríž

Hodnotenie: 2,97 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovensko 2.0


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Vizitka tvorcov

managing director Martin Porada
2Create

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Už na gymnáziu, a to bolo ešte v minulom storočí, som si dokázal zarobiť na vreckové strihaním videa a prácou s grafickými programami. Aj keď som vyštudovaný ekonóm, popri škole som 4 roky vyučoval grafiku a to bol už len krok k tomu, aby som spojil ekonomické vzdelanie a grafický svet do práce v reklame. Do jednej z top agentúr, ktoré vtedy boli na trhu, ma tesne po VŠ nevzali a dnes som im za to nesmierne vďačný :|

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Všade okolo seba. Určitá postačujúca miera kreativity sa dá do značnej miery aj vytrénovať skúsenosťami. Kľúčom k úspechu v reklame však nie je len vidieť veci inak ako ostatní a dokázať to dostať do reklamštiny, ale hlavne schopnosť vedieť robiť veci tak, aby boli prospešné pre klienta.

Kampaň mesiaca: Povedzte to na dvakrát ako Slovenský Červený kríž

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Dodnes neviem, čo pre ľudí všeobecne znamená najlepšia reklama. Pre mňa osobne sú najlepšie tie reklamy, ktoré sú funkčné a prekonajú splnia očakávania klienta.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Nedokážem veci odfláknuť. Pretáčam si TV spoty, aby som sledoval detaily, som schopný sa otočiť počas cesty autom, kvôli zaujímavému billboardu a viem obetovať možno až príliš veľa času práci na zaujímavom projekte, na úkor rodiny a priateľov.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?

Ak niekto nerobí reklamu preto, aby fungovala u spotrebiteľa, nemá čo robiť v reklamnej agentúre. Odosobnenie sa od vlastného ega a čisto osobného názoru a s pokorou vnímať trh ako jediného hodnotiteľa fungovania reklamy, sú pre nás v 2Create základnou DNA.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Túto sezónu už tretiu brankársku hokejku, tretej rôznej značky, len preto, aby som si overil, čo mi výrobca v reklame sľubuje ☺

Čo robíte, keď nepracujete?

Veľa cestujem, ochutnávam exotické jedlá a našťastie aj pravidelne hrávam hokej.

 

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

RÁDIO

OUTDOOR

 

V marcovej Kampani mesiaca hrali prím „dvojpercentné“ kampane. Každá z nich sa snažila osloviť verejnosť inak, jedno však mali spoločné – bojovali o 2 percentá z daní.

Presadiť sa dokázal len jeden zadávateľ, spomedzi naozaj silných kreatívnych konceptov, ktorý svoje posolstvo odkomunikoval na „dvakrát“.

Odbornú i laickú porotu najviac zaujala kampaň Slovenského Červeného kríža (SČK), ktorý sa spoločne s agentúrou 2Create snažil verejnosť osloviť prostredníctvom claimu „Aj málo je veľa“.

Agentúra sa spolu so zadávateľom rozhodla spojiť tradičné médium s neštandardnou technológiou tlače s moderným trendom typografie. Na odkomunikovanie rôznych uhlov pohľadu, ktorým môžu byť 2 percentá pre niekoho málo, no pre niekoho naopak veľmi veľa, využili lentikulárnu tlač a myšlienku preniesli na všetky reklamné nosiče.

V outdoore a printe stavil teda na slová „Veľa“ a „Málo“, ktoré pre SČK neboli premiérou. Sú nositeľmi základného posolstva dlhodobej stratégie organizácie. Na vizuáloch boli zobrazené na bielom podklade dvojfarebne – modrou a červenou. Modrá prislúchala výrazu „málo“, červená naopak slovu „veľa“. A záležalo len na verejnosti a uhle jej pohľadu, ako budú s touto informáciou ďalej pracovať. Tí, čo sa na citylight pozreli z pravej strany, videli málo, zľavej veľa. „Niekedy stačí naozaj málo, aby veľké veci fungovali“ – tvrdí v kampani Slovenský Červený kríž.

„Komunikácia subjektov ako SČK by nikdy nebola úspešná bez nezištnej pomoci mediálnych partnerov. Okrem outdooru a printu sa nám podarilo dosiahnuť aj slušný virálny efekt v online prostredí. Samozrejme, celá táto kampaň nestála SČK ani cent,“ uviedol pre Mediálne.sk managing director z agentúry 2Create Martin Porada.

Ako ďalej tvrdí, v agentúre pri vytváraní dlhodobej stratégie komunikácie SČK definovali niekoľko problémov akými sú napríklad nízka znalosť spektra činností SČK a všeobecný pohľad ľudí, ktorí by možno chceli pomôcť, ale myslia si, že ich pomoc je nepodstatná.

„Nech pracujeme na akomkoľvek zadaní, či už komerčnom alebo nekomerčnom, vždy sa snažíme spoznať klienta alebo projekt zvnútra. Preto sme s ľuľmi z SČK strávili dosť času aj „v teréne“, aby sme lepšie spoznali ako systém funguje a čo všetko robia. Práve tieto reálne skúsenosti sú pre nás inšpiráciou do dlhodobej a zmysluplnej spolupráce, ktorej výsledkom je komunikačná stratégia „Aj málo je veľa“, ktorej súčasťu bola aj táto kampaň „2 percentá sú Málo/Veľa“,“ dodáva.

Kampaň mesiaca: Povedzte to na dvakrát ako Slovenský Červený kríž

Dvojpercentná kampaň nebola jedinou komunikáciou SČK za posledné obdobie, v ktorej sa snažil urobiť „aj z mála veľa“. Organizácia prostredníctvom BTL offline aktivít nedávno odštartovala v rámci zbierky pre rok 2014 ďalšiu podpornú aktivitu. Jej cieľom je zlepšovanie informovanosti o činnnosti SČK cez zapojenie spolkov po celom Slovensku. Kampaň SČK bodovala aj v kategórii Print a Outdoor, kde získala rovnako prvenstvo.