OUTDOOR 9/14

Myslite na to, že poistenie je vždy lacnejšie

Hodnotenie: 3,2
Zadávateľ: Uniqa
Agentúra: Mindshare Slovakia


2. miesto

Čím vyšší úver, tým nižší úrok

Kampaň mesiaca - Outdoor 9/14

Hodnotenie: 3,5
Zadávateľ: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP


3. miesto

Rodina má držať spolu

Kampaň mesiaca - Outdoor 9/14

Hodnotenie: 2.8
Zadávateľ: Úsmev ako dar
Agentúra: Respect APP


Bodové hodnotenie kategórie OUTDOOR (max. počet bodov je 5)

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? 

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

RÁDIO

ONLINE

KAMPAŇ

PRINT

Outdoor, ktorý rozpálil porotcov

Poisťovňa Uniqa v priebehu septembra v rámci svojej kampane s názvom „Myslite Uniqa“ rozpálila bratislavský Most SNP. „Katastrofický“ outdoor, ktorý simuloval povodeň, požiar či zrútenie, si získal uznanie u porotcov ankety „Kampaň mesiaca“.

Myšlienkou kampane bola snaha podnietiť ľudí k zamysleniu, ako vziať šťastie do vlastných rúk. Poisťovňa sa snažila nájsť atypický spôsob, prostredníctvom ktorého by pritiahla pozornosť ľudí k danej problematike.

„Komerčný mapping (projekcia na budovu zohľadňujúca jej tvar) nie je na Slovensku veľmi známy. Zatiaľ ho žiadna komerčná spoločnosť nevyužila v takomto rozsahu na reklamu. Práve to nás zlákalo. Ľudia už totiž videli mapping na rôznych budovách ako šou, nie však ako reklamu,“ uviedla pre Mediálne.sk poisťovňa Uniqa.

Outdoor, ktorý pozostával z mappingu, vystihoval claim „Myslite na to, že poistenie je vždy lacnejšie. Koncept mappingu mal devastačný príbeh s pozitívnym odkazom v závere vizualizácie.

„Projekt sme chceli zrealizovať na objekte, ktorý je dominantou a každý ho registruje. Preto sme vsadili na najznámejší bratislavský most. Vďaka mappingu mohli tak ľudia vidieť most v situáciách, v ktorých ho predtým nevideli. Konštrukciu UFO na moste SNP sme nechali zhorieť, rozpadnúť sa, posprejovať grafitmi i zatopiť,“ tvrdí.

Uniqa sa blížiaci event snažila odkomunikovať verejnosti prostredníctvom viacerých komunikačných kanálov – cez tlačové správy, na svojom webe a na Facebooku. Týždeň pred „zrútením“ mosta nasadila teasingovú kampaň v rádiu Expres s podtitulkom „Myslíte, že ste už zažili všetko?“

Na koncepte poisťovňa pracovala s mediálnou agentúrou Mindshare, grafiku a technickú realizáciu na moste SNP zastrešila agentúra Laser Media. Projekt bol komunikovaný na Facebooku deň pred akciou prostredníctvom teasovacieho postu k mapping projekcii. Podľa informácií spoločnosti, príspevok zasiahol vyše 40-tisíc používateľov Facebooku a po niekoľkých hodinách mal približne 240 likeov.

Uniqa tvrdí, že vďaka komerčnému mappingu dokázala pritiahnuť pozornosť verejnosti. „Získali sme množstvo pozitívnych reakcií od ľudí, či už priamo v deň premietania, ale i po realizácii akcie. Nakoľko je reklamný mapping novinkou na Slovensku, ľudia nevedeli vopred, o čo presne ide,“ dodáva.

Vizitka tvorcov

Silvia Vlasková z Uniqa

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Už od prvého ročníka na vysokej škole som vedela, že raz chcem robiť v marketingu a reklame. Reklamy sú ako krátke filmy alebo rozprávkové obrázkové knižky. Dobrá reklama vám za pár desiatok sekúnd povie príbeh. Buď vás zaujme, alebo nie. Každý má, samozrejme, iný vkus a každého osloví niečo iné. Mňa nesmierne baví byť súčasťou týchto príbehov a spolupodieľať sa na ich tvorbe. Niekedy musíte zariskovať a povedať ten príbeh inak, ako sú ľudia zvyknutí. O to väčšiu radosť mám, keď ich zaujme a osloví.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Základom je spolupracovať s tými pravými ľuďmi. Keď máte nadšenie pre podobné veci, navzájom sa inšpirujete. Každý prispeje svojim nápadom a nakoniec sa všetci dopĺňajú. Keďže sme súčasťou koncernu, dobrou inšpiráciou sú aj skúsenosti z iných krajín, kde UNIQA pôsobí. Reklama ale nie je len umenie a nie je len o kreativite. Každá má nakoniec viesť k zvýšeniu poznateľnosti značky, podpore imidžu alebo zvýšeniu predaja. Pri tvorbe kampane je potrebné mať toto stále na pamäti.

Kampaň mesiaca - Outdoor 9/14

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Veľmi ma bavila minuloročná outdoorová kampaň na MeteoUNIQA (varovanie pred nepriaznivým počasím pre klientov). Využili sme atypické nosiče, ako napríklad búrkou zdemolované auto na odťahovke, alebo zapichnutý strom v bigboarde, či vytopený autobus. Táto kampaň získala aj viacero ocenení. Veľkú radosť mám ale aj z kampane Myslite UNIQA. Image-ový televízny spot bol môj osobný favorit. Celkovo ale v kampani využívame headliny, aby sme podnietili ľudí k zamysleniu. Tento koncept sa mi naozaj páči. K netradičkám ma to ťahá, preto sú vždy mojou srdcovkou. Pri Myslite UNIQA sme napríklad umiestnili smerové tabule po meste, ktoré ukazovali na rôzne pamätihodnosti alebo zaujímavé miesta v okolí, o ktorých človek za normálnych okolností nevie, alebo si ich nevšíma. Súčasťou tejto kampane bol aj mapping na konštrukcii nad mostom SNP alebo nová nálepka s 3D efektom v nákupnom centre, ktorá vyvoláva dojem jamy v zemi, cez ktorú vedie lávka.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Nevnímam to ako zlozvyk, ale faktom je, že počas reklamných prestávok neodchádzam od televízie☺ Teším sa na reklamné prestávky a keď mám aktuálne obľúbenú reklamu, teším sa, kedy ju uvidím☺

Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?

Aj ja som spotrebiteľ, takže to určite dokážem.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Nie je to tak, že by som tú vec nepotrebovala, ale keď som videla reklamu na Asics počas letných olympijských hier, išla som hneď behať a moje ďalšie bežecké tenisky boli Asics.

Čo robíte, keď nepracujete?

V myšlienkach málokedy prestávam pracovať. Niekedy ale človek potrebuje úplne vypnúť. Preto mám rada napríklad golf. Na ihrisku je božský pokoj a človek príde na iné myšlienky, často získa iný pohľad na veci. Rovnako je to aj pri behaní. Milujem zvieratá, preto sa snažím voľný čas tráviť aj s nimi. Môj pes napríklad chodí so mnou behať a niekedy aj na golf.