OUTDOOR 3/16
Zdroj: Kofola
Vesna a Morena
Hodnotenie: 3,5
Zadávateľ: Kofola Československo
Agentúra: McCann
2. miesto
Fotostena
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Tento
Agentúra: Respect APP
3. miesto
Zodpovedne na ceste, bezpečne v ciel
Hodnotenie: 2,75
Zadávateľ: MVSR, Bigmedia
Agentúra: This is Locco
Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov 5)
Tento | Cresco Group | MVSR, Bigmedia | Budiš | Kofola | |
Veronika Pizano | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 |
Pavol Kubán | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Zora Husarčíková | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Agentúry | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
Spolu | 3.25 | 2.25 | 2.75 | 2.5 | 3.5 |
Vesna a Morena
Kofola tradične pred obdobím veľkonočných sviatkov spustila kampaň na podporu svojho ťažiskového produktu – Kofoly Originál.
Hlavnými hrdinkami outdoorovej kampane sa stali kreslené postavičky Vesna a Morena. Vesna bola predstaviteľkou sviežej bohyne jari, naopak Morena temnou vládkyňou zimy. Do rovnakých motívov prezliekla značka aj svoju dvojlitrovku.
„Inšpiráciou pre kampaň bola československá téma, ktorá vychádzala zo slovenských a z českých reálií. Hľadali sme tému, ktorá by bola zároveň spojená s obdobím jari, respektíve prechodu zimy a jari. A tak sme našli Vesnu a Morenu. A kým bohyňa jari Vesna je radostná a plná života, Morena je trochu záhadná a temná,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk brand manažérka Kofoly Anna Hořáková.
Kampaň okrem outdooru prebiehala v online a v mieste predaja na POS materiáloch. Za kreatívnym konceptom kampane stojí reklamná agentúra McCann. Nasadená bola počas celého marca.
Vizitka tvorcov
copywriter Tereza Hendry z McCann
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Som trochu ako Morena a tak si hovorím, či výraz dream job nie je vlastne oxymoron. Stále je to práca. Ale späť k otázke. K reklame som sa dostala tak nejako prirodzene. Vždy ma živilo písanie. Teda živilo, práve že veľmi neživilo. Na vysokej škole som písala scenáre pre televíziu a pracovala ako filmová publicistka. Celkom som drela, ale z honorárov som sotva pokryla náklady na bývanie. Raz som si povedala, že už ma to nebaví a napísala som do jednej veľkej nadnárodnej reklamky, že síce mám nulovú prax, ale hrozne nutne tam potrebujem pracovať. Mali zmysel pre humor a vzali ma na pozíciu junior copywriter. A tam som zistila, že presne táto práca mi vyhovuje, že toto je môj svet.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Kdekoľvek. Stačí cesta do práce metrom, alebo veta, ktorú mi niekto povedal v osemnástich. Dosť často sa vraciam do doby, keď som sa zobrala a odišla si skúsiť žiť do zahraničia, čo bola skvelá skúsenosť, ale siahla som si pri nej na dno. A napodiv recyklujem aj to, čo mi zostalo v hlave zo štúdií.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Moje reklamy sú ako moje deti - som pri ich zrode, piplám ich, bijem sa za ne. Mám ich rada všetky rovnako. Ku kampani s nulovým rozpočtom mám rovnako intenzívny vzťah ako k medzinárodnému mega projektu, kde sa točia veľké peniaze. Sú proste moje.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Rada by som povedala, že reklame nepodlieham. Ale kecala by som. Pred rokmi som si napríklad zaobstarala Ultimate krájač a krájač z teleshoppingu. Vnútil mi ho sám veľký Horst Fuchs, ktorý ma presvedčil o tom, že sa zo mňa jedinou kúpou stane skvelá kuchárka. To bola samozrejme utópia. Dnes úlohu Horsta prevzal môj malý syn. Na jeho argumenty nemám čo povedať.
Čo robíte, keď nepracujete?
Rada by som odpovedala, že sa túlam s batohom po horách v Južnej Amerike, alebo niekde na samote pri lese píšem knihu. Ale odpoviem vám takto: mám dvojtýždňové a päťročné dieťa. Tí ma vo voľnom čase vysávajú a dobíjajú zároveň. Keď nad tým ale rozmýšľam, tak by som nemenila.