OUTDOOR 3/15

Slovenský citylight v Edinburgu

Hodnotenie: 3,67
Zadávateľ: Leaf
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis



2. miesto

Priložili sme svetlo k dielu

Kampaň mesiaca - Outdoor 3/15

Hodnotenie: 3,33
Zadávateľ: Slovenské elektrárne, Enel
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis


3. miesto

Nepomáhajú preto, aby sa zviditeľnili

Kampaň mesiaca - Outdoor 3/15

Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Liga proti rakovine
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis


Bodové hodnotenie kategórie PRINT (max. počet bodov je 5)

Meno a priezvisko Liga proti rakovine Enel LEAF
Zora Husarčíková 3 4 4
Veronika Pizano 3 4 3
Pavol Kubán 3 2 4
SPOLU 3 3.33 3.67


Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? 

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

ONLINE

KAMPAŇ

RÁDIO

PRINT

Bilbord v Edinburgu

O tom, či využiť tváre známych osobností do reklamy, môžeme diskutovať aj hodiny. Otázkou je, ako na to zareaguje verejnosť. A v tomto prípade sa to pravdepodobne vydarilo. Kampaň, ktorej tvárami sa stal Ľudovít Štúr či Janko Alexy zabodovala v ankete Kampaň mesiaca v kategórii Outdoor. Cieľom kampane neziskovej spoločnosti Leaf bolo nalákať Slovákov, ktorí študujú a pracujú v zahraničí, aby sa vrátili naspäť.

Na vizuáloch spoločnosť zdôrazňovala, že keby sa napríklad Štúr nevrátil z Nemecka, nevznikla by slovenčina alebo Alexyho dáva do popredia ako človeka, ktorý pomohol pri obnove bratislavského hradu.

„Neziskovka Leaf sa dlhodobo snaží pritiahnuť vzdelaných Slovákov späť domov. A táto kampaň ich motivovala stážami. Za jej úspech hovoria najmä čísla, keďže počet prihlášok bol v porovnaní s minulým rokom takmer dvojnásobný. Tešia nás aj pozitívne reakcie oslovených,“ uviedola pre Mediálne.sk reklamná agentúra Effectivity, ktorá vytvorila celý kreatívny koncept kampane.

Spoločnosť oslovovala ľudí aj prostredníctvom citylightu, ktorí umiestnila blízko univerzity v Edinburgu, ktorá ma jeden z najvyšších podielov študentov zo Slovenska.

„Mali sme do činenia s nesmierne vzdelanou a rozhľadenou cieľovou skupinou. Predstavte si študenta v Edinburgu alebo Oxforde, ako má pred sebou rozložené stážové pobyty v rôznych európskych krajinách. Potrebovali sme ho zaujať, ale vieme, že na neho žiadne vlastenecké klišé neplatia. A preto sme vytiahli pomerne málo známe informácie o národných hrdinoch, ktorí čosi na Slovensku dokázali až po tom, čo sa vrátili zo zahraničia,“ vysvetľuje.

Kampaň okrem outdooru prebiehala prostredníctvom sociálnych sietí Facebook a LinkedIn. Kampaň zacielila na mladých aj prostredníctvom hangrov na kľučkách na internátnych izbách a privátoch vo Veľkej Británii.

Webová stránka neziskovky zaznamenala počas kampane takmer trojnásobný nárast unikátnych návštevníkov oproti priemeru. V priebehu jedného mesiaca sa strojnásobil aj počet likov na Facebooku.

Stážová kampaň bola nasadená od decembra do februára. Cielila na ľudí práve v čase, keď sa rozhodovali o svojej ďalšej stáži.

Vizitka tvorcov

Petra Gmucová z Effectivity Powered by Publicis

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Robila som v PR agentúre a na jeden meeting prišiel copywriter, ktorý prezentoval kreatívne idey. Vtedy to začalo. Zo dňa na deň som odišla

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Vo filmových a životných komédiách a drámach.

Kampaň mesiaca - Outdoor 3/15

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Táto pre LEAF a onlinová kampaň pre Eduscho, ktorá práve beží na moccarande.sk.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Viac si vymýšľam☺

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Ajfón.

Čo robíte, keď nepracujete?

Čítam fantasy, pozerám sci-fi, varím, pečiem, jogujem a troška maľujem, v lete viac cestujem a v zime lyžujem.