KAMPAŇ 6/13
Deň otcov
Hodnotenie: 3,51 / 5 bodov
Zadávateľ: Kraft Foods
Agentúra: DraftFCB, Symblaze, Mediavest, Starmedia, EMC a Omnipublic
Viac o kampani Oreo na konci článku
2. miesto
Galéria optimistov v podchode
Hodnotenie: 3,34 / 5 bodov
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani Galéria optimistov v podchode
3. miesto
Retro je super, ale nie v bankovníctve
Hodnotenie: 3,22 / 5 bodov
Zadávateľ: Zuno Bank
Agentúra: Zaraguza Digital
Viac informácií o kampani Retro je super, ale nie v bankovníctve
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Oreo prinieslo na Slovensko Deň otcov
Spoločnosť Mondelēz International chcela tento rok na Slovensku a v Česku udomácniť dosiaľ nie veľmi rozšírený Deň otcov. Šíriteľom sviatku boli tmavé sušienky Oreo.
Koncom mája v televízii a prostredníctvom aktivít v mieste predaja firma spustila kampaň, ktorej celkový nápad a prínos dokázal osloviť porotu júnovej ankety Kampaň mesiaca týždenníka TREND a servera Mediálne.sk.
Oreo ako rodinná značka
Na sviatky, ktorý na americkom trhu využíva viacero značiek ako veľkú udalosť a príležitosť na spustenie marketingovej kampane, firmy v tomto regióne dosiaľ veľmi nestavali.
Oreo sa o to napriek tomu pokúsilo. Aj preto, že značka sušienok sa už od začiatku svojej komunikácie zameriava na rodinu. A zameraním sa na otcov mohol Mondelēz vytvoriť marketingovú rovnováhu s Dňom matiek či detí.
Prvý ročník kampane za „popularizáciu“ sviatku sa podľa slov brand manažérky Orea pre český a slovenský trh Alexandry Frkaľovej podaril. „Oreo kampaň výrazne pomohla k zvýšeniu povedomia o sviatku a dostala ho medzi ľudí. Kampaň spotrebiteľov zaujala a prispela k zvýšeniu predaja v rádoch desiatok percent v porovnaním s rovnakým obdobím minulého roka,“ tvrdí.
Aj keď sa priamy súvis s kampaňou Orea preukázať nedá, Deň otcov bol tento rok výrazne viac medializovaný ako vlani. Podľa monitoringu médií spoločnosti NEWTON Media pre Mediálne.sk sa zmienka o sviatku vyskytla počas týždňa pred 16. júnom (vrátane) v 57 spravodajských príspevkoch. Rok predtým to bolo iba 31, nárast bol teda 84-percentný.
"Najviac medziročne rástli príspevky publikované v regionálnych tituloch. Je to aj preto, že sa robili regionálne akcie k tomuto dňu (guláš od najotca či preteky súvisiace s Dňom otcov a podobne), ktoré mali lokálny charakter," vysvetlil analytik monitoringovej agentúry Martin Gonda.
Spoločnosť Mondelēz International plánuje na spojení značky Oreo a sviatku Dňa otcov pracovať aj v nasledujúcich rokoch. „Naším cieľom je postupne udomácniť sviatok v oboch krajinách a momentálne nás teší, že hneď v prvom roku sa aktívne zapojilo do posielania priania ku Dňu otcov prostredníctvom súťažnej aplikácie 5 531 ľudí, z čoho 57 percent bolo práve zo Slovenska,“ vysvetľuje.
Petícia za popularizáciu sviatku
Kľúčovým mediatypom celej kampane bola televízna reklama nasadená špeciálne pri príležitosti sviatku, ktorú Oreo odhalilo približne s mesačným predstihom pred 16. júnom. Jeho hlavnými hrdinami boli otec so synom, pričom menší člen rodiny chcel otca prekvapiť a zablahoželať mu k jeho sviatku.
Spot zobrazuje obe postavy pred „Oreo rituálom“ známym z úvodnej komunikácie značky. „Sušienky mliekom milované“ si však môžu vychutnať až v okamihu, keď ručička na hodinách ukáže polnoc a syn mu zablahoželá k Dňu otcov.
Značka bojovala za „masovejšie“ uznanie sviatku a zaradenie Dňa otcov medzi významné dni aj prostredníctvom vlastnej petície na webe. „Pomôžte sušienkam Oreo naštartovať v Českej a Slovenskej republike Deň otcov – sviatok, ktorým vzdávame hold všetkým oteckom na celom svete,“ znela výzva značky smerovaná k používateľom. Úlohou „podpisu“ petície bolo potrebné vyplniť kontaktné údaje a krajinu pôvodu hlasujúceho.
oreo_online_peticia_600 Zdroj: Vsetkonajlepsieoci.sk
Online petícia, ktorá slúžila ako ďalší prostriedok posilnenia povedomia o aktivitách značky Oreo, podpísalo 6 360 používateľov ( 4 137 obyvateľov z Česka a 2 223 zo Slovenska). „Petíciu sme doposiaľ neuzavreli a je stále dostupná na našom webe,“ vysvetľuje A. Firkaľová.
V rámci online aktivít komunikovala značka blížiaci sa sviatok aj prostredníctvom virálneho videa, v ktorom vymenila mužom tradičné pivo po práci za mlieko so sušienkami.
V mieste predaja ponúkala značka v rámci kampane špeciálne balenie v takzvaných Oreo kufríkoch, ktoré okrem sušienok obsahoval dokresľovacie prianie určené otcom. Kufrík sa podľa slov brand manažérky stretol s veľkým záujmom spotrebiteľov, keďže celkový predaj sa vyšplhal na takmer 70-tisíc kusov.
Na príprave stratégie a realizácii kampane sa podieľalo niekoľko agentúr – DraftFCB, Symblaze, Packshot, EMC, Omnipublic Consulting a Fred Nurks Promotion.