KAMPAŇ 6/13

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

oreo_hodiny_560

Deň otcov
Hodnotenie: 3,51 / 5 bodov

Zadávateľ: Kraft Foods
Agentúra: DraftFCB, Symblaze, Mediavest, Starmedia, EMC a Omnipublic

Viac o kampani Oreo na konci článku


2. miesto

Galéria optimistov v podchode
Hodnotenie: 3,34 / 5 bodov

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

orange_optimisti_3_2

Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett

Viac o kampani Galéria optimistov v podchode


3. miesto

Retro je super, ale nie v bankovníctve
Hodnotenie: 3,22 / 5 bodov

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov
Zdroj: Igor

Zadávateľ: Zuno Bank
Agentúra: Zaraguza Digital

Viac informácií o kampani Retro je super, ale nie v bankovníctve


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)

 Oreo prinieslo na Slovensko Deň otcov

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

Spoločnosť Mondelēz International chcela tento rok na Slovensku a v Česku udomácniť dosiaľ nie veľmi rozšírený Deň otcov. Šíriteľom sviatku boli tmavé sušienky Oreo.

Koncom mája v televízii a prostredníctvom aktivít v mieste predaja firma spustila kampaň, ktorej celkový nápad a prínos dokázal osloviť porotu júnovej ankety Kampaň mesiaca týždenníka TREND a servera Mediálne.sk.

Oreo ako rodinná značka

Na sviatky, ktorý na americkom trhu využíva viacero značiek ako veľkú udalosť a príležitosť na spustenie marketingovej kampane, firmy v tomto regióne dosiaľ veľmi nestavali.

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

Oreo sa o to napriek tomu pokúsilo. Aj preto, že značka sušienok sa už od začiatku svojej komunikácie zameriava na rodinu. A zameraním sa na otcov mohol Mondelēz vytvoriť marketingovú rovnováhu s Dňom matiek či detí.

Prvý ročník kampane za „popularizáciu“ sviatku sa podľa slov brand manažérky Orea pre český a slovenský trh Alexandry Frkaľovej podaril. „Oreo kampaň výrazne pomohla k zvýšeniu povedomia o sviatku a dostala ho medzi ľudí. Kampaň spotrebiteľov zaujala a prispela k zvýšeniu predaja v rádoch desiatok percent v porovnaním s rovnakým obdobím minulého roka,“ tvrdí.

Aj keď sa priamy súvis s kampaňou Orea preukázať nedá, Deň otcov bol tento rok výrazne viac medializovaný ako vlani. Podľa monitoringu médií spoločnosti NEWTON Media pre Mediálne.sk sa zmienka o sviatku vyskytla počas týždňa pred 16. júnom (vrátane) v 57 spravodajských príspevkoch. Rok predtým to bolo iba 31, nárast bol teda 84-percentný. 

"Najviac medziročne rástli príspevky publikované v regionálnych tituloch. Je to aj preto, že sa robili regionálne akcie k tomuto dňu (guláš od najotca či preteky súvisiace s Dňom otcov a podobne), ktoré mali lokálny charakter," vysvetlil analytik monitoringovej agentúry Martin Gonda.

Medializácia Dňa otcov | Create infographics

 

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

Spoločnosť Mondelēz International plánuje na spojení značky Oreo a sviatku Dňa otcov pracovať aj v nasledujúcich rokoch. „Naším cieľom je postupne udomácniť sviatok v oboch krajinách a momentálne nás teší, že hneď v prvom roku sa aktívne zapojilo do posielania priania ku Dňu otcov prostredníctvom súťažnej aplikácie 5 531 ľudí, z čoho 57 percent bolo práve zo Slovenska,“ vysvetľuje.

Petícia za popularizáciu sviatku

Kľúčovým mediatypom celej kampane bola televízna reklama nasadená špeciálne pri príležitosti sviatku, ktorú Oreo odhalilo približne s mesačným predstihom pred 16. júnom. Jeho hlavnými hrdinami boli otec so synom, pričom menší člen rodiny chcel otca prekvapiť a zablahoželať mu k jeho sviatku.

Spot zobrazuje obe postavy pred „Oreo rituálom“ známym z úvodnej komunikácie značky. „Sušienky mliekom milované“ si však môžu vychutnať až v okamihu, keď ručička na hodinách ukáže polnoc a syn mu zablahoželá k Dňu otcov.

Značka bojovala za „masovejšie“ uznanie sviatku a zaradenie Dňa otcov medzi významné dni aj prostredníctvom vlastnej petície na webe. „Pomôžte sušienkam Oreo naštartovať v Českej a Slovenskej republike Deň otcov – sviatok, ktorým vzdávame hold všetkým oteckom na celom svete,“ znela výzva značky smerovaná k používateľom. Úlohou „podpisu“ petície bolo potrebné vyplniť kontaktné údaje a krajinu pôvodu hlasujúceho.

Kampaň mesiaca: Oreo bojuje na Slovensku za Deň otcov

oreo_online_peticia_600 Zdroj: Vsetkonajlepsieoci.sk

Online petícia, ktorá slúžila ako ďalší prostriedok posilnenia povedomia o aktivitách značky Oreo, podpísalo 6 360 používateľov ( 4 137 obyvateľov z Česka a 2 223 zo Slovenska). „Petíciu sme doposiaľ neuzavreli a je stále dostupná na našom webe,“ vysvetľuje A. Firkaľová.

V rámci online aktivít komunikovala značka blížiaci sa sviatok aj prostredníctvom virálneho videa, v ktorom vymenila mužom tradičné pivo po práci za mlieko so sušienkami. 

V mieste predaja ponúkala značka v rámci kampane špeciálne balenie v takzvaných Oreo kufríkoch, ktoré okrem sušienok obsahoval dokresľovacie prianie určené otcom. Kufrík sa podľa slov brand manažérky stretol s veľkým záujmom spotrebiteľov, keďže celkový predaj sa vyšplhal na takmer 70-tisíc kusov.

Na príprave stratégie a realizácii kampane sa podieľalo niekoľko agentúr – DraftFCB, Symblaze, Packshot, EMC, Omnipublic Consulting a Fred Nurks Promotion.

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

RÁDIO