ONLINE 7-8/14
Online diktát
Hodnotenie: 4,54
Zadávateľ: Tesco Stores
Agentúra: Made by Vaculik
2. miesto
Komentárová symfónia
Hodnotenie: 3,75
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Core4
3. miesto
Virtuálne stanové mestečko
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Core4
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)
Petra Števonková, Senior Digital Ideamaker & Copywriter Made by Vaculik
Made by Vaculik
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Asi bol, jediné, čo som vedela naspamäť, boli reklamy, čo bežali v telke.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Taká ešte len príde.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Keď šoférujem, veľmi sa pozerám po billboardoch.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Jasné.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Určite nejaké handry.
Čo robíte, keď nepracujete?
Oddychujem. .
OnLYne, ktorý odhalí všetky vaše hrubice
Online, najsilnejšia kategória podľa počtu prihlásených prác, sa môže popýšiť kampaňou, ktorá pravdepodobne vyčarila úsmevy na tvárach viacerých používateľov. Okrem detí a ich rodičov, na ktorých bola celá komunikácia zameraná, totiž oslovila aj ostatnú verejnosť, ktorá si mohla zaspomínať na časy zo školských lavíc.
V rámci predškolskej kampane reťazec Tesco predstavil špeciálnu microsite www.tescodiktat.sk, kde si mohli používatelia odskúšať znalosť slovenského jazyka. A to priamo v diktáte a s naozajstnou pani učiteľkou. Prísnu znalkyňu slovenského jazyka, ktorá neprehliadne ani jednu hrúbku, si zahrala známa herečka Zuzana Tlučková, tvár celej kampane.
Cieľom nebolo slovenský národ naučiť pravopis, ale naopak, začínala sa školská sezóna, a to je čas, kedy sa reťazec snaží intenzívne odkomunikovať ponuku školských potrieb. Pred spustením diktátu Tesco návštevníkom stránky „dovolilo“ pozrieť si sortiment peračníkov, tašiek či zošitov a navoliť, čo presne by chceli vyhrať. Veď nič nie je zadarmo, ani v spotrebiteľskej súťaži.
Kampaň mala podľa informácií spoločnosti Tesco dobré výsledky už krátko po spustení online kampane – takmer 3-tisíc „likeov“ aplikácie. „Veľmi príjemne nás zaskočil počet ľudí, ktorí si virtuálne sadli do lavíc a napísali si Tesco diktáty. Celkovo ich bolo až 62 857. Potešil nás fakt, že aplikácia bola na Facebooku zdieľaná vyše 17-tisíc krát, čo podporilo virálny potenciál kampane. V neposlednom rade sa tešíme, že sme prostredníctvom Online diktátu dokázali u nášho zákazníka vyvolať pozitívnu emóciu a zároveň odkomunikovať ponuku produktov Späť do školy,“ uvádza pre Mediálne.sk špecialista spoločnosti Tesco Stores SR Juraj Pisár.
Kampaň Online diktát pochádza z dielne reklamnej agentúry Made by Vaculik. Inšpiráciou pre reťazec boli najmä spomienky na školské časy väčšiny ľudí na Slovensku. „Práve tento nádych melanchólie a skvelý výkon prísnej pani učiteľky prispeli k pozitívnym ohlasom,“ J. Pisár.