ONLINE 4/16
Cuky a Luky a Účet pre mladých
Hodnotenie: 4
Zadávateľ: VÚB banka
Agentúra: Elite Solutions
2. miesto
#zriedkavelezanie so Sajfom
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Slovenská aliancia zriedkavých chorôb
Agentúra: Respect APP
3. miesto
S-gum
Hodnotenie: 2,67
Zadávateľ: Škoda Auto
Agentúra: MullenLowe GGK
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov 5)
Good Idea Slovakia | TV tipy | VÚB banka | #zriedkavelezanie so Sajfom | S-gum | |
Zora Husarčíková | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 |
Pavol Kubán | 2 | - | 4 | 4 | 2 |
Veronika Pizano | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 |
Spolu | 2.33 | 1.5 | 4 | 3 | 2.67 |
Cuky a Luky útočia na mladých
Online v apríli preburcovala dvojica komičiek, ktorá si hovorí Cuky a Luky. Do svojej kampane si ich prizvala VÚB banka, ktorá reklamný koncept vytvorila v spolupráci s reklamnou agentúrou Elite Solutions.
Cieľom kampane je odpromovať Účet pre mladých s dôrazom na claim „Neplatiť sa oplatí“. Cieľovú skupinu kampane primárne tvoria mladí vo veku 15 až 26 rokov, ale sekundárne aj ich rodičia, ktorí často rozhodujú o výbere banky pre svoje deti. Kedže bolo potrebné zacieliť na dve rozdielne cieľové skupiny, agentúra prišla s konceptom, v ktorom sa Cuky a Luky snažia omladnúť.
Celú kampaň odštartovalo vyše dvojminútové video zobrazujúce nákupné dobrodružstvo ženskej dvojice. Onlinová kampaň vo svojej prvej fáze prebiehala primárne vo forme online videí, v ktorých dvojica riešila problém, ako získať účet pre mladých. Okrem špecifického jazyka, ktorý fiktívne osobnosti používajú a je blízky cieľovke, sa Cuky a Luky prezliekli do mladíckejších outfitov.
Cuky a Luky si do kampane prizvali aj známu vlogerku LucyPug, ktorá má v súčasnosti na svojom YouTube kanáli vyše 266-tisíc followerov, na sociálnej sieti Facebook vyše 44-tisíc. Dvojica ju vtipným spôsobom naučila, ako sa správne líčiť.
„Kampaň sme nechceli postaviť iba na YouTube vlogeroch, ale chceli sme ich do nej začleniť. LucyPug nám so svojím obsahom sedela do kreatívneho konceptu Cuky a Luky, preto sme sa ju rozhodli osloviť. Výsledok tak vyzeral prirodzene a priniesol veľmi dobrý efekt na kampaň,“ vysvetľuje strategy director z agentúry Elite Solutions Peter Šurín.
Kampaň využíva tiež cielené médiá, či už na sociálnych sieťach alebo na obsahových weboch, remarketing, direct mailing na získané leady s pokračovaním kampane a viaceré súťaže na sociálnych sieťach. Súčasťou kampane je aj microsite www.tosaoplaaa.sk, kde banka ponúka informácie o možnostiach účtu. Jednou z nich je aj bezplatné získanie hudobnej služby Spotify zadarmo.
„Kampaň v súčasnosti ešte stále prebieha, ale aktuálne spúšťame jej druhú fázu. Parciálne výsledky zatiaľ nebudeme zverejňovať, aj keď už teraz môžeme povedať, že kampaň na cieloľovku funguje,“ uvádza.
Ďalšia fáza kampane je naplánovaná až do konca leta a sľubuje ďalšie aktivity. V koncepte banka plánuje využiť aj pripravovaný celovečerný film Cuky Luky.
Vizitka tvorcov
strategy director Peter Šurín z Elite Solutions
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Určitým spôsobom to bol môj dream job. Ako dieťa som chcel pracovať v reklamnej agentúre, videl som to niekde v TV a páčilo sa mi to. Ale sny padli, začal som sa venovať iným veciam… Cez digitál a weby som sa však neskôr dostal k online komunikácii, kreatíve, stratégii – a z webovej agentúry sme postupne vytvorili reklamnú. V reklame sa cítim doma, neviem čo iné by ma napĺňalo tak dlho ako reklama.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade. Keď niečo vidím, píšem si to, alebo zdieľam so zvyškom tímu. A tam tej inšpirácie vzniká asi najviac. Aj úplne offtopic diskusie v tíme dokážu podnietiť vznik skvelých myšlienok, ktoré môžeme neskôr sformovať do hotových kampaní.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Je ich mnoho, ktoré by som vybral. Každá má v sebe niečo iné. Ale momentálne ma veľmi baví práve prebiehajúca kampaň Cuky a Luky. V dobrom stále spomínam aj na online kampaň Bez vianočného ošiaľu, ktorú sme robili pre O2 na vianoce 2014.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Všade hľadám skrytú reklamu, pozorujem branding produktov, používanie značiek, spôsob písania reklamných textov… Objavujem chyby a vravím si, čo by som urobil inak.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Je toho veľa, nakupujem pomerne impulzívne :) Ale práve pred pár týždňami som zhodnotil, že môj Xbox One, ktorý som si kúpil v deň spustenia predaja bol zbytočnou kúpou. Nechal som sa opantať veľkým hajpom, prvý mesiac ma to bavilo a teraz si na to nájdem asi tak hodinku mesačne.
Čo robíte keď nepracujete?
Toho je naozaj veľa :) Počas leta sa venujem jachtingu, v zime lyžujeme. Okrem toho sa snažím tráviť čas s priateľmi, čítam, som aktívny vo viacerých združeniach a organizáciách… A v neposlednom rade si rád čistím hlavu varením a pečením ;)