ONLINE 2/16

Kampaň mesiaca - Online 2/16

Zlatý Bažant zbieral ako prvý "smutné" FB reakcie

Hodnotenie: 4
Zadávateľ: Heineken
Agentúra: Zaraguza


2. miesto

Fínsky tréner

Hodnotenie: 2,875
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov 5)

Zlatý Bažant Orange
Pavol Kubán 4 4
Veronika Pizano 5 4
Zora Husarčíková 4 2
Agentúry 3 1.5
SPOLU 4 2.875


Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

PRINT

RÁDIO

OUTDOOR

KAMPAŇ

Najsmutnejší status na Facebooku

Víťazná kampaň si zaslúžila prvenstvo v kategórii „Online“ pravdepodobne vďaka tomu, že agentúra skvelo využila aktuálne diane vo svete internetu.

Veľká vec na Facebooku – sociálna sieť rozšírila „lajky“ o ďalšie nové reakcie. Používatelia mohli zrazu rozdávať srdiečka, „wow“ či „haha“ reakcie, na čo reagovalo aj množstvo veľkých značiek. Značka Zlatý Bažant reagovala možno trochu netradične a vytvorila „Najsmutnejší status na svet“.

Na fotografii zobrazila plechovku s rozliatym pivom a smutný emotikon s komentárom, že každý pozná ten pocit nešťastia, keď sa rozleje pivo. Facebookový status získal viac než 750 reakcií a zaradil sa medzi najúspešnejšie statusy značky.

„Ľudia radi prejavujú aj negatívne emócie, tak sme im na to dali jednoduchý dôvod. Nechceli sme zapadnúť do Facebook davu a to sa nám aj podarilo. Navyše to zapadá do koncpetu, že Zlatý Bažant skoncoval navždy so smútkom, ktorý spôsobuje rozliaty radler z plechovky. Už ho totiž nájdete aj v plastovej politrovej fľaši,“ vysvetľuje tvorcovská agentúra Zaraguza.

Značka má na svojej oficiálnej stránke na sociálnej sieti aktuálne skoro 65-tisíc nasledovateľov.

Vizitka tvorcov

social media expert Martin Rajec zo Zaraguzy

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Vždy ma lákala predstava, že je možné vymyslieť spôsob ako niečo lepšie predať alebo dostať medzi ľudí. Ak sa to dokáže ešte samé šíriť medzi ľuďmi, tak to je Crème de la crème. Čiže odpoveď je áno.

Kampaň mesiaca - Online 2/16

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Povedal by som, že je to o vnímaní okolia a úplne bežných vecí. Kľúčom je zapnúť kreatívny formát na plné obrátky a najmä vychádzať zo zabezpečených insightov spoločnosti. Výhodou práci v agentúre je možnosť uplatniť takzvaný "tikitakingový" štýl a "ťukať" si idey so skúsenejšími kolegami a vyšperkovať tak finálnu ideu a exekúciu na čo najvyššiu možnú úroveň.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Fofola pre Kofolu a Praví kávičkári pre Popradskú kávu.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Sebaožarovanie displejom v nezdravej miere.

Čo robíte, keď nepracujete?

Rád cestujem či športujem, v zime stačí zasnežený kopec a človek hneď ocení pobyt v offline svete, kde nie je wi-fi a častokrát ani signál.