ONLINE 12/15

Daruj Zlaté prasiatko

Hodnotenie: 3,75
Zadávateľ: Kofola
Agentúra: Zaraguza


2. miesto

Popradská - domáci experiment

Kampaň mesiaca - Online 12/15

Hodnotenie: 3
Zadávateľ: BOP
Agentúra: Zaraguza


3. miesto

PF 2016

Hodnotenie: 2,38
Zadávateľ: 2Create
Agentúra: 2Create


Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov 5)

BOP 2Create Vitamed Kofola
Zora Husarčíková 3 2 2 4
Veronika Pizano 2 4 4 4
Pavol Kubán 3 2 2 4
Agentúry 4 1.5 1 3
SPOLU 3 2.38 2.25 3.75


Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

PRINT

OUTDOOR

KAMPAŇ

Najlepší online majú pod palcom sovy a prasiatko

Kofola v období Vianoc využila svoje legendárne prasiatko aj v online prostredí. Spolu s nim sa však hlavnými hrdinkami kampane stali aj sovy. Tie používateľov vyzývali, aby svojim známym vyrobili skutočnú alebo online pohľadnicu so Zlatým prasiatkom.

Zasielanie pohľadníc značka spojila s takzvanou šťastnou chvíľkou, ktorá mala nastať každú nepárnu hodinu, presne v 15. minúte a 15. sekunde. Používateľ, ktorý svoju pohľadnicu odoslal v čo najkratšom čase po šťastnej chvíľke, sa stal víťazom akcií Kofoly.

„Kofola chcela tento rok priniesť originálnu PF-ku, ktorá zasiahne ľudí nielen na internete, ale taktiež v skutočnom svete. A keďže všetky značky sa predbiehali v neosobných e-mailoch, SMS-kách či statusoch, my sme sa chceli odlíšiť. A preto sme využili krásnu tradíciu posielania vianočných pohľadníc. Aby to nebola nuda – ich vypĺňaním ľudí sprevádzali veselé sovičky a Zlaté prasiatko,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Zaraguza Jaroslav Vígh.

Počas kampane si ľudia navzájom poslali vyše 71-tisíc pohľadníc, z toho 15-tisíc fyzických. V priemere strávil jeden návštevník na webe takmer 6 minút, pričom pohľadnicu odoslalo až 39 percent používateľov.

„Sme radi, že si ľudia takýmto spôsobom spestrili sviatky a že sa Kofola dostala nielen do mailov a chatov, ale aj do skutočných poštových schránok,“ dodáva.

Vizitka tvorcov

stratég Juraj Pobjecky z agentúry Zaraguza

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Paradoxne áno. Keď som bol deviatak na základnej škole, tak mi staršia sestra dala do rúk Ogilvyho "O reklame" so slovami "Toto si prečítaj brácho, mohlo by ťa to baviť". Tú knihu som prečítal asi za 4dni a ona mala pravdu.

Kampaň mesiaca - Online 12/15
Zdroj: Matej Streba

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Každý zápas sá hrá od 0:0, takže zo života taký aký je.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

K tomu sa nedokážem vyjadriť. No obrovskú radosť som mal zo sochy Zlatého prasiatka, ktorú sme umiestnili pred budovu pražskej burzy, keď Kofola a.s. vstupovala na trh s cennými papiermi. Zlaté prasiatko bolo parafrázou na známeho býka z Wall Street. Tú radosť som mal hlavne kvôli tomu, že sochy a PR eventy nerobíme často. Tú ideu sme dali asi za 20min a klient ju hneď po dvoch slidoch na prezentácii kúpil.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Asi najväčší zlozvyk je to, že som začal pravidelne športovať v rámci psychohygieny.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Skvelý pocit povedomia o tom, ako sme vďaka Eurofondom vyrástli. NOT.

Čo robíte, keď nepracujete?

V tomto roku chcem dať 3 ultramaratóny a Oravamana, takže začala príprava.