ONLINE 11/15

Žabáky za zdravie

Hodnotenie: 2,67
Zadávateľ: Liga proti rakovine
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis


2. miesto

Jazzbank

Kampaň mesiaca - Online 11/15

Hodnotenie: 1,67
Zadávateľ: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Core4


Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov 5)

Liga proti rakovine Slovenská sporiteľňa
Pavol Kubán - -
Veronika Pizano 4 3
Zora Husarčíková 1 1
Agentúry 3 1
SPOLU 2,67 1,67


Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

PRINT

OUTDOOR

KAMPAŇ

Žabí skok

V kategórii „Online“ kampane mesiaca si jej hlavné hrdinky vyskákali prvenstvo priam doslova. Liga proti rakovine tentokrát prostredníctvom kampane nepodporila svoju zbierku ku Dňu narcisov, ale vyzdvihla ďalší problém, ktorý trápi ľudstvo.

Cieľom kampane bolo upozorniť Slovákov na obezitu, ktorá zvyšuje riziko ochorenia na rakovinu. Liga proti rakovine ňou bojuje známym cvikom – žabákmi. Tvárami komunikácie sa stali herečky Petra Polnišová a Zuzana Šebová.

Herečky v kampani reálne skákali žabáky a zároveň vyzývali používateľov na internete, aby sa k nim pridali aj oni. Stačilo si ich odskákať, nakrútiť sa pri tom, video zverejniť na stránke www.zabakyzazdravie.sk a následne svoj príspevok zverejniť na svojom profile na sociálnej sieti.

Liga proti rakovine tiež avizovala, že ak Slovensko vyzbiera spolu 80 miliónov žabákov, s predpokladom, že jeden žabák ma 0,5 metra, tak dokážu Slováci obskákať celú zemeguľu. Reálne sa však v rámci kampane, ktorá trvala dva mesiace, podarilo vyzbierať vyše 170-tisíc žabákov.

„Peťa Polnišová a Zuzana Šebová nám pomohli kampaň rozbehnúť. Bez ich videa by nemala taký štart. Neskôr sa pridali aj ďalší, ako napríklad bratia Žampovci či moderátori Telerána, ale teší nás aj veľký počet študentov. Aj vďaka nim sme vyzbierali taký počet žabákov, čo malo určite väčší zmysel ako rovnaký počet lajkov,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative director z agentúry Effectivity Powered by Publicis Peter Rajčák.

Ako ďalej dodáva, inšpiráciou pri príprave celého konceptu bola snaha odtrhnúť ľudí od televíznych obrazoviek. „Nechceli sme, aby ľudia pasívne sledovali odkaz o škodlivosti obezity a chceli sme ich rozhýbať. A keďže Slováci sú emotívni, vymysleli sme si zbierku na Národný poklad zdravia. Nezbierali sme eurá, ale žabáky,“ dodáva.

Do kampane sa zapojili aj hokejisti HC Zvolen, ktorí v rámci kampane pre Ligu pre rakovinu rozskákali zimný štadión.

Vizitka tvorcov

copywriter Petra Gmucová z Effectivity Powered by Publicis

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Bola to láska na prvý pohľad.

Kampaň mesiaca - Online 11/15

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Na Wikipédii, v obrázkových encyklopédiách a párty.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Bude tá, ktorú práve pripravujeme.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Viac si vymýšľam.

Čo robíte, keď nepracujete?

Teraz crossfit.