ONLINE 11/14
Bez ošiaľu - videá
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: O2
Agentúra: Elite Solutions
2. miesto
Bez ošiaľu - banner
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: O2
Agentúra: Elite Solutions
3. miesto
Viamo Pacman
Hodnotenie: 2,785
Zadávateľ: Zuno banka
Agentúra: Elite Solutions
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)
Online, ktorý „nespôsobil“ ošiaľ
Tradične silná kategória „Online“ mala aj tento mesiac niekoľko prác, ktoré stoja za zmienku. Víťaz môže byť len jeden a tentokrát bola tá „šťastnejšia“ práca z dielne reklamnej agentúry Elite Solutions, ktorá pripravila kampaň pre značku O2.
Víťazná online kampaň bola postavená na troch spotoch, v ktorých stvárnili známe O2 Maňušky bežné životné situácie typické pre vianočné obdobie. Ústredným motívom bol akýsi vianočný ošiaľ, ktorý znepríjemňuje ľuďom predsviatočné obdobie, avšak Maňušky ho vyriešili po svojom.
Zaujímavosťou pre online divákov bolo, že pri jednom z videí si môžu vybrať jeden z troch koncov a tak mohli byť vtiahnutí do deja celej vianočnej komunikácie.
Online kampaň nadväzovala na nadlinkovú časť kampane značky O2, ktorá poukazovala na vianočný ošiaľ – spôsob využívania Vianoc na komunikovanie reklamných správ spotrebiteľom.
„Komunikačným posolstvom kampane bola snaha operátora ukázať, že svoju ponuku neskrýva za vianočný ošiaľ,“ uvádza creative director z agentúry Elite Solutions Manuel Campagnoli.
Ako ďalej uvádza inšpiráciou pri príprave celého konceptu boli absurdné situácie, s ktorými sa však zákazníkci vedia čiastočne stotožniť. „Nechceli sme však Vianoce zosmiešňovať, len trochu uľaviť nátlak, ktorý sa so sviatkami „pokoja“ valí na ľudí,“ vysvetľuje.
Kampaň bola nasadená začiatkom novembra a beží doteraz. „Keďže ešte stále prebieha, je priskoro hovoriť o výsledkoch. Zákazníci však na štýl kampane na sociálnych médiách reagujú veľmi pozitívne,“ uzatvára.
„Ako animák dobré, ale ak chcú dať dôraz na „nevianočnosť“ vianočnej ponuky, nech ju promujú v apríli,“ uviedol jeden z laických porotcov Kampane mesiaca. Ďalší z „katov“ uviedol, že kampaň zabávala od začiatku až po koniec. „Vtipné odpisovanie vianočných klišé fungovalo vo všetkých mediatypoch, ale hlavne zabodovalo u ľudí. Po dlhom čase kampaň, ktorá dokázala napraviť renomé slovenských vianočných reklám,“ uviedol Michal Halmeš.
Ku kampani sa vyjadrila aj porotkyňa z radov čitateľov Janka Macháčková, ktorá uviedla, že v O2 tento rok trafili úplne mimo. „Hovoria v podstate, že „neotravujeme vás Vianocami a neskrývame za ne našu ponuku“ a pritom v každom nosiči sú vyslovene vianočné motívy a ponuka je tiež špeciálna vianočná a nie klasická, akú majú celý rok,“ uvádza.
Vizitka tvorcov
Creative director Manuel Campagnoli z Elite Solution
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
V mojom prípade som žačal ako grafický dizajnér, Ako dieťa som bol vedený k maľovaniu a kresleniu, a vždy som bol nerd milujúci techniku. Ale myslím, že hlavný dôvod, prečo som skončil v reklame, sú skvelý ľudia, ktorí pracujú v tejto oblasti. A úplne špecifickí sú ľudia z online agentúr. Ako napríklad ľudia okolo Elite, neustále tlačia dopredu médiá, vytvárajú nové kanály. Nemôžem povedať, že reklama je môj dreamjob, pretože tam je veľa vzostupov a pádov, ale všetko to, čo mám je profesionálne a osobne s ním súvisiace, takže som veľmi vďačný, že som sa na to dal.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Deadline je najväčšia inšpirácia. Teraz vážne, osobne rád pracujem s insidmi a snažím sa "prinútiť" ľudí rozmýšľať. Každá kampaň je iná, a pracuje s publikom iným spôsobom. Všeobecne, v Elite sa snažíme byť v koži klienta aj ich zákazníkov a hľadať relevantné kompromisy.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
V reklame ste tak dobrý ako vaša posledná kampaň a v Elite pôsobím ešte krátko, aby som rekapituloval. Táto konkrétna kampaň O2 začala veľmi dobre, koncept sme museli prispôsobiť ATL časti, ktorý bol skvelý a jedinečný, a po rokoch práce na vianočných kampaniach to bolo veľmi.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Musíme držať oči otvorené , čítať veľa, nevieme vypnúť a nehľadať ďalšiu vec, ktorú by sme použili pre ďalšiu kampaň.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Úprimne povedané snažím sa, ale nie je to ľahké. Je súčasťou práce pýtať sa sám seba ... ja by som na tlačidlo v tomto inzeráte klikol? Obľúbil by som si značku, ktorá mi toto hovorí? Čo keď sa musíte vžiť do role 40-ročnej ženy zo stredného Slovenska? Vždy pozerám svojimi očami, no snažím sa prispôsobiť a vžiť sa do svojej roly čo najlepšie.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Raz som si kúpil nejaké džínsy, tie stočené od Levis, a myslel som si že v nich vyzerám v pohode. Až neskôr som si uvedomil, že som v nich vyzeral ako douchebag.
Bola to táto reklama:
Čo robíte, keď nepracujete?
Snažím sa tráviť čas s mojimi deťmi a priateľkou, rád cestujem a športujem vždy, keď je to možné.