ONLINE 10/15
Fofola
Hodnotenie: 3,33
Zadávateľ: Fofola
Agentúra: Zaraguza
2. miesto
Space účty pre mladých
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Core4
3. miesto
Praví kávičkári
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: BOP
Agentúra: Zaraguza
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)
Slovenská sporiteľňa | BOP | Kofola | |
Veronika Pizano | 4 | 2 | 5 |
Zora Husarčíková | 2 | 1 | 1 |
Pavol Kubán | 3 | 3 | 4 |
SPOLU | 3 | 2 | 3.33 |
Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách
TV SPOT
OUTDOOR
KAMPAŇ
Kofola s vlastnou klávesnicou
Kofola so svojou ušušlanou kampaňou Fofola bodovala v Kampani mesiaca aj tentokrát. V kategórii Online získala prvenstvo so špeciálnou klávesnicou v telefónoch.
Fofola klávefnica, ako značka nazýva víťaznú kampaň, bola súčasťou druhej vlny kampane Fofola. Aby získala čo najväčší zásah, Kofola jej spolu s reklamnou agentúrou Zaraguza vytvorila vlastnú kampaň. Cieľom bolo čo najväčší počet stiahnutí mobilnej aplikácie.
Nová klávesnica používateľom mení celý text do špeciálneho jazyka „fofolštiny“ akým rozpráva aj pes Tuna z predošlej kampane. Aplikácia okrem zmeny jazyka ponúka špeciálne emotikony a gify. Aplikáciu si stiahlo vyše 80-tisíc používateľov.
„V Zaraguze sme využili to, že vo svojom iPhone alebo Android telefóne už môžete zmeniť klávesnicu, a taktiež fakt, že fanúšikovia na Facebooku s nami komunikovali vo fofolštine. Tak sme pripravili Fofola klávefnicu. Namiesto spotu, ktorý trvá pár sekúnd, sme sa tak stali funkciou telefónu na dennodennú zábavu,“ uviedol pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Zaraguza Maroš Hámorský.
Celá kampaň cielila na mladšiu cieľovú skupinu, ktorá žije v digitálnej dobe. Práve preto sa agentúra celé posolstvo snažila komunikovať hravou a zábavnou formou primárne v online prostredí.
Vizitka tvorcov
copywriter Maroš Hámorský zo Zaraguzy
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Svojim spôsobom áno. Keď som bol ešte na strednej škole a rozhodoval sa kam na vysoký školu, narazil som na odbor marketingová komunikácia. Vtedy som si povedal, že vymýšľať reklamu by mohla byť celkom sranda. A nemýlil som sa.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade okolo seba.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Bolo ich viafero, ale fa poflednú dobu to bola pfáve kampaň Fofola.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Pozerám filmy v televízii len kvôli reklamným blokom :)
Čo robíte, keď nepracujete?
Snažím sa čo najviac cestovať s priateľkou.