ONLINE 10/14
Sifra Manusky Leonarda
Šifra Maňušky Leonarda
Hodnotenie: 3,25
Zadávateľ: O2
Agentúra: Triad Advertising
2. miesto
Najväčší horor
Hodnotenie: 3,13
Zadávateľ: Zuno
Agentúra: Zaraguza Digital
3. miesto
Dražba vo Facebook statuse
Hodnotenie: 3
Zadávateľ: ČSOB
Agentúra: Triad Advertising
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)
Zašifrovaný online
V kategórii Online v októbri zabodovala kampaň, ktorá bola pre používateľov záhadou. Značka O2 v rámci súťaže ponúkala nový model iPhonu 6, ktorý však useri nedostali len tak pre nič, za nič.
V rámci kampane telekomunikačný operátor O2 promptne zareagoval na dlho očakávaný event a len nieľkoľko hodín po skončení oficiálneho Apple Keynote spustil súťaž o smartfón. Celú súťaž postavil na aplikácii s názvom Šifra Maňušky Leonarda, ktorú si používatelia mohli zahrať na stránke O2 SK . Úlohou bolo vyriešiť štyri šifry.
„O2 sa profiluje ako inovátor vo svojej oblasti. Inovátorom bol vo svojej dobe aj Leonardo Da Vinci. Ten bol námetom pre knihu Da Vinciho kód – Šifra majstra Leonarda, ktorá bola plná šifier. Výsledkom šifry zvyknú byť čísla a tie treba zadať aj pri odomknutí iPhoneu. A tak vznikol nápad vytvoriť kampaň Šifra maňušky Leonarda,“ uviedol copywriter Maroš Hamorský z dvornej agentúry Triad Advertising.
Tvorcovia sa snažili nastaviť všetky šifry tak, aby neboli príliš náročne a dali sa pomerne jednoducho vyriešiť. „Na druhej strane však nemali byť jasné hneď na prvú. Používatelia mali aspoň malú chvíľu potrapiť sa s papierom a ceruzkou v ruke,“ dodáva.
Jednotlivé hádanky boli načasované postupne na niekoľko dní. Hru si v priebehu 12-tich dní zahralo viac ako 22-tisíc fanúšikov.
Vizitka tvorcov
Copywriter Maroš Hamorský z Triad Advertising
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Dnes už asi môžem povedať, že to bol môj dream job. K reklame som sa dostal náhodou, keď som sa rozhodoval, kam si pošlem prihlášku na vysokú školu. Narazil som na odbor marketingová komunikácia a povedal som si, že vymýšľať reklamy by mohla byť celkom sranda. A aj je ;)
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade okolo seba.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
To je jednoduché. Minuloročná kampaň pre O2 – Ľudia sú hviezdy.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Neprepínam reklamy na YouTube.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Občas snáď ešte áno. A možno si to len naivne myslím.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Ako tak rozmýšľam, asi nie úplne nutne potrebujem všetkých 17 párov tenisiek, ktoré vlastním.
Čo robíte, keď nepracujete?
Trávim čas s priateľkou.