ONLINE 1/15

Zázračný telefón PF 2015

Hodnotenie: 4,5
Zadávateľ: Martinus
Agentúra: Zaraguza Digital


2. miesto

Offline rukavice

Hodnotenie: 2,7
Zadávateľ: Zaraguza Digital
Agentúra: Zaraguza Digital


3. miesto

Kampaň mesiaca - Online 1/15


Politizer 2015

Hodnotenie: 3,5
Zadávateľ: Big Name Theory
Agentúra: Zaraguza Digital

Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)

Kampaň mesiaca 1/2015
ONLINE
ORANGE 1 ZARAGUZA BIG NAME THEORY MARTINUS MEDUSA GROUP J&T NOVÁ SCÉNA IKEA
Veronika Pizano 3 5 5 5 3 3 2 3
Pavol Kubán 2 3 4 4 3 2 4 3
Zora Husarčíková 3 4 3 4 2 2 2 4
Agentúry 1 3 2 5 3 4 2 3
SPOLU 2.25 3.75 3.5 4.5 2.75 2.75 2.5 3.25


Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca?

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

TV SPOT

PRINT

RÁDIO

OUTDOOR

KAMPAŇ

Crn, crn...Tu je Martinus! 

Ďalšia kampaň pripomínajúca čas vianočný, ktorá v rámci kategórie Online ohúrila porotcov ankety Kampaň mesiaca. Tvrdí, že na Vianoce by nemal byť nikto sám a to ani knižní záporáci akými sú zlý vlk či Sauron.

Výherná online kampaň je PF-kou kníhkupectva Martinus, ktoré po zázračnom písacom stroji prinieslo internetovým používateľom telefón. Kreatívny nápad pochádza z dielne reklamnej agentúry Zaraguza Digital.

„Po megaúspešnom Zázračnom písacom stroji, ktorý automatický písal slávne knihy, keď ste potlačili akúkoľvek klávesu, sme chceli priniesť ďalší zázračný Martinus nástroj a tak vznikol Zázračný telefón,“ uviedol pre Mediálne.sk digital creative director z agentúry Zaraguza Digital Michal Pastier.

Cieľom agentúry bolo vytvoriť kampaň s veľkým posolstvom v duchu, že na Vianoce by nikto nemal byť sám, dokonca ani knižní záporáci, ktorá tvorila len úvodnú premisu. Exekúciou bolo to, čo robí kampaň ešte výnimočnejšou a technologicky náročnou.

Úlohou userov bolo vybrať si svojho „záporáka“ (pozn. red. knižný hrdina, ktorý vo svete šíri zlo) a napísať mu, aby sa počas obdobia sviatkov necítil sám. Napr. Vlkovi: „Želám ti plné bruško aj bez toho, aby si si pochutnal na babičke!“ Po zadaní telefónneho čísla a odoslaní správy prišla na telefón používateľa skutočná ďakovná sms-ka od jedného zo záporákov.

„V Zaraguze sa vždy snažíme spojiť technologickú inovatívnosť s kreativitou a vyvolať prekvapenie, ktoré pomáha šíreniu. Vďaka Martinusu sme mohli využiť známe „negatívne“ postavy z kníh a vďaka technológii ste s nimi mohli nečakane komunikovať. Pôvodný cieľ sme násobne prekročili a len za prvých 14 dní naši záporáci z kníh odoslali takmer 60-tisíc skutočných SMS,“ vysvetľuje.

Kampaň sa šírila vďaka kreativite a preposielaniu medzi spotrebiteľmi. Zdrojom šírenia boli najmä facebookové statusy Martinusu a nadšené statusy prekvapených zákazníkov.

„Ohlasy boli fantastické a PF-ka bola podľa českých aj slovenských marketingových medií ocenená ako najlepšia PF roka vôbec,“ uvádza Pastier.

Vizitka tvorcov

Digital Creative Director Michal Pastier zo Zaraguza Digital

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?

Na začiatku druhého ročníka vysokej školy som dostal za úlohu urobiť do rána cvičnú kampaň na známu značku a tak sa páčila, že som sa stal kreatívcom v Istropolitane a mohol od prvého dňa pracovať na veľkých kampaniach.

Kampaň mesiaca - Online 1/15

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Nové technológie a formáty kombinované s reálnymi problémami a životom spotrebiteľov sú najlepšou inšpiráciou.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Fotocihla pre Olympus zmenila celý komunikačný štýl značky na lokálnom trhu tak úspešne, že sa rozmýšľa o jej nasadení vo svete.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Že si ich dokážem vyargumentovať a obhájiť, čo vôbec nie je dobré.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom spotrebiteľa?

Technológie čoskoro prinesú implantáty, ktoré nebude problém do oka nasadiť a vyskúšať si to naozaj:)

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Akákoľvek tyčinka s nápisom: raw, organic, gluten free, no added sugar, dairy free, vegan, non gmo

Čo robíte, keď nepracujete?

Cestujeme s manželkou a fotíme pri tom, aha: https://500px.com/MichalPastier