ONLINE 1/15
Zázračný telefón PF 2015
Hodnotenie: 4,5
Zadávateľ: Martinus
Agentúra: Zaraguza Digital
2. miesto
Offline rukavice
Hodnotenie: 2,7
Zadávateľ: Zaraguza Digital
Agentúra: Zaraguza Digital
3. miesto
Politizer 2015
Hodnotenie: 3,5
Zadávateľ: Big Name Theory
Agentúra: Zaraguza Digital
Bodové hodnotenie kategórie ONLINE (max. počet bodov je 5)
Kampaň mesiaca 1/2015 | ||||||||
ONLINE | ||||||||
ORANGE 1 | ZARAGUZA | BIG NAME THEORY | MARTINUS | MEDUSA GROUP | J&T | NOVÁ SCÉNA | IKEA | |
Veronika Pizano | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Pavol Kubán | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |
Zora Husarčíková | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Agentúry | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 |
SPOLU | 2.25 | 3.75 | 3.5 | 4.5 | 2.75 | 2.75 | 2.5 | 3.25 |
Crn, crn...Tu je Martinus!
Ďalšia kampaň pripomínajúca čas vianočný, ktorá v rámci kategórie Online ohúrila porotcov ankety Kampaň mesiaca. Tvrdí, že na Vianoce by nemal byť nikto sám a to ani knižní záporáci akými sú zlý vlk či Sauron.
Výherná online kampaň je PF-kou kníhkupectva Martinus, ktoré po zázračnom písacom stroji prinieslo internetovým používateľom telefón. Kreatívny nápad pochádza z dielne reklamnej agentúry Zaraguza Digital.
„Po megaúspešnom Zázračnom písacom stroji, ktorý automatický písal slávne knihy, keď ste potlačili akúkoľvek klávesu, sme chceli priniesť ďalší zázračný Martinus nástroj a tak vznikol Zázračný telefón,“ uviedol pre Mediálne.sk digital creative director z agentúry Zaraguza Digital Michal Pastier.
Cieľom agentúry bolo vytvoriť kampaň s veľkým posolstvom v duchu, že na Vianoce by nikto nemal byť sám, dokonca ani knižní záporáci, ktorá tvorila len úvodnú premisu. Exekúciou bolo to, čo robí kampaň ešte výnimočnejšou a technologicky náročnou.
Úlohou userov bolo vybrať si svojho „záporáka“ (pozn. red. knižný hrdina, ktorý vo svete šíri zlo) a napísať mu, aby sa počas obdobia sviatkov necítil sám. Napr. Vlkovi: „Želám ti plné bruško aj bez toho, aby si si pochutnal na babičke!“ Po zadaní telefónneho čísla a odoslaní správy prišla na telefón používateľa skutočná ďakovná sms-ka od jedného zo záporákov.
„V Zaraguze sa vždy snažíme spojiť technologickú inovatívnosť s kreativitou a vyvolať prekvapenie, ktoré pomáha šíreniu. Vďaka Martinusu sme mohli využiť známe „negatívne“ postavy z kníh a vďaka technológii ste s nimi mohli nečakane komunikovať. Pôvodný cieľ sme násobne prekročili a len za prvých 14 dní naši záporáci z kníh odoslali takmer 60-tisíc skutočných SMS,“ vysvetľuje.
Kampaň sa šírila vďaka kreativite a preposielaniu medzi spotrebiteľmi. Zdrojom šírenia boli najmä facebookové statusy Martinusu a nadšené statusy prekvapených zákazníkov.
„Ohlasy boli fantastické a PF-ka bola podľa českých aj slovenských marketingových medií ocenená ako najlepšia PF roka vôbec,“ uvádza Pastier.
Vizitka tvorcov
Digital Creative Director Michal Pastier zo Zaraguza Digital
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Na začiatku druhého ročníka vysokej školy som dostal za úlohu urobiť do rána cvičnú kampaň na známu značku a tak sa páčila, že som sa stal kreatívcom v Istropolitane a mohol od prvého dňa pracovať na veľkých kampaniach.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Nové technológie a formáty kombinované s reálnymi problémami a životom spotrebiteľov sú najlepšou inšpiráciou.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Fotocihla pre Olympus zmenila celý komunikačný štýl značky na lokálnom trhu tak úspešne, že sa rozmýšľa o jej nasadení vo svete.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Že si ich dokážem vyargumentovať a obhájiť, čo vôbec nie je dobré.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom „spotrebiteľa“?
Technológie čoskoro prinesú implantáty, ktoré nebude problém do oka nasadiť a vyskúšať si to naozaj:)
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Akákoľvek tyčinka s nápisom: raw, organic, gluten free, no added sugar, dairy free, vegan, non gmo
Čo robíte, keď nepracujete?
Cestujeme s manželkou a fotíme pri tom, aha: https://500px.com/MichalPastier