1. Vinea Tramín červený – Vinea
Vinea predstavila novú limitovanú edíciu, ktorá vznikla vďaka odrode Tramín červený z južného Slovenska. Nadväzuje tak na minuloročnú edíciu Modrý Portugal. Rovnako ako pred rokom sa predstavenie novej chute spájalo s tradičným remeslom, tentokrát s hrnčiarstvom a maľovanou keramikou. Natáčanie spotu prebiehalo v priestoroch Múzea slovenskej keramickej plastiky v Modre. V tomto prostredí sa odohráva príbeh, ktorý nás zavedie do predstáv a spomienok hrnčiara. V prestrihoch vidíme, ako sa jeho zážitky prenášajú do jeho tvorivej práce a zanechávajú v nej trvalú stopu.
2. 25 rokov s vami – Billa
Billa pri svojom 25. výročí na slovenskom trhu spustila veľkú jesennú kampaň, v ktorej stavila na hovoriacu tortu a chytľavú skladbu Celebration. Ústredným prvkom kampane je spotrebiteľská súťaž, v ktorej reťazec rozdáva ceny za milión eur. Súťaž prebieha do 27. novembra, týka sa zákazníkov, ktorí nakúpili za minimálne 15 eur a registrujú svoj pokladničný blok cez formulár.
3. Ide mi iba o lóve – Hodina deťom
Hodina deťom tento rok prišla o živý galavečer na RTVS, v kampani teda potrebovala osloviť čo najviac ľudí. Vznikol jednoduchý, mierne provokatívny koncept, v ktorom stavili na paradoxnú kombináciu detskej roztomilosti a úprimnosti. Výsledkom sú deti, ktorým ide iba o lóve, ale tie nechcú pre seba, ale pre svojich kamarátov, ktorí ich potrebujú. Okolo tejto myšlienky sa točila všetka kreatíva kampane - OOH, online a aj merch. Tričká s kampaňovým headlineom „Ide mi iba o lóve“ si obliekli viaceré známe osobnosti a podporili myšlienku kampane, teda pomáhať deťom, ktoré to potrebujú.
Vizuál kampane Ide mi iba o lóve Zdroj: Triad
Vizuál kampane Ide mi iba o lóve Zdroj: Triad
4. Ja to dám – Magna
Cieľom kampane bolo upozorniť na aktivity Magny v Južnom Sudáne a aktivovať nových prispievateľov. Organizácia nadviazala na predošlú kampaň, v ktorej celebrity odmietali ponuku Martina Bandžáka vycestovať pomáhať do Afriky. Avšak tentoraz našli celebritu, ktorá s ponukou súhlasila. Vec vycestoval do Južného Sudánu, kde vznikli autentické zábery, ktoré následne vygenerovali PR zadarmo pre značku.
5. Z lásky k tradícii – Kaufland
Kaufland sa v aktuálnej kampani ešte viac ponoril do lokálnych reálií. Do reklamy angažoval skupinu štúrovcov, ktorí vystupovali ako ambasádori značky Kauflandu Z lásky k tradícii. Práve oni totiž vedia najlepšie posúdiť tradičnú chuť a pôvodnú receptúru od lokálnych výrobcov. V produktovej skupine reťazec ponúka produkty vyrobené podľa pôvodných receptúr výlučne zo slovenských surovín od domácich dodávateľov.
6. Zázračné Vianoce – Telekom
Niektoré značky stihli svoju vianočnú kampaň spustiť ešte v októbri, patril k nim aj Telekom. Ten v kampani s viacerými vlnami postupne predstavuje svoje propozície v koncoročnej ponuke. Dej všetkých reklám sa odohráva na horách. Bekim, známa tvár z ostatných kampaní operátora, si na nej zimu užíva aj s partiou priateľov. Telekom v reklamách predstavuje technologické vychytávky, ktoré má v ponuke. Prvý televízny spot sa točí okolo luxusného robotického vysávača, ktorý sa dá ovládať aj cez telefón.
7. Mozaiky – Corwin
Developer Corwin pripravil kampaň, v ktorej chcel predstaviť výtvarné diela, osadené do nových domov na sídlisku Dúbravy. V dokumentárnom videu odhaľuje inšpirácie výtvarníkov a pozadie vzniku týchto mozaík. Témou je tentokrát detstvo a detská fantázia. Video dokument je spôsob, ako môže developer nadviazať kontakt s budúcim zákazníkom a priniesť emócie do komunikácie nových sídlisk. Dom so šašom alebo hviezdami sa pre zákazníka stáva jedinečným.
8. Online donáška jedla raz-dva-tri, štyri – Bistro.sk
V novej imidžovej kampani sa Bistro.sk snaží vysvetliť jednoduchosť objednávania jedla cez svoju platformu, a to cez mobilnú aplikáciu. V slogane sa pracuje s výpočtom jeden – dva – tri, štyri, čo má znázorňovať štyri kliknutia potrebné na vyriešenie celej objednávky. Hlavný 30-sekundový spot bol použitý v televízii, kinách, ako aj na YouTube. Nasadený bol tiež rádio spot, použité sú OOH plochy a online reklama.
Zdroj: Ringier Axel Springer
9. Orange svojim pre rodinu – Orange
Aj Orange odštartoval Vianoce ešte v októbri, v tomto prípade stavil na energickú starú mamu, ktorá kýchajúcemu vnukov bleskuurýchle uštikuje nový svete s vianočnou tematikou. Neskôr prichádza na scénu aj zvyšok rodiny a babka ušije ďalšie svetre pre každého člena. Spoločne vyskladajú slovo Love. Operátor metaforicky poukazuje na to, že sa tiež postará o svojich zákazníkov a komunikuje nové benefity, špeciálne pre zákazníkov so známymi balíkmi Love.
10. Doprajte si väčší priestor – PSS
Prvá stavebná sporiteľňa pokračuje v kampani na úvery. Tentoraz ich promovala prostredníctvom úsmevnej situácie z malej domácnosti Lišiakovcov, ktorá ukázal, že ľudia si môžu s úvermi od PSS dopriať väčšie a pohodlnejšie bývanie. V kinoformáte sa využil vhodne mediatyp – nosná informácia z kampane sa k divákom dostala prostredníctvom hry so šírkou obrazu.
11. Union, váš anjel strážny – Union
Poisťovňa Union pokračuje s konceptom s Ľubošom Kostelným v úlohe „anjela strážneho“. Nové spoty prinášajú príbehy konkrétnych poistencov Unionu, vyťahované z akejsi „nebeskej kartotéky“. Majú inšpirovať aj ostatných, aby si poistenie uzavreli. Union v kampani pripomína, že poskytuje nielen cestovné poistenie, ale aj zdravotné poistenie, poistenie pre podnikateľov a poistenie vozidiel.
12. Retro týždeň – Lidl
Lidl svoj jesenný retro týždeň odpromoval aj lokálnym TV spotom, v ktorom vdýchol mestu ozajstnú retro atmosféru. „Vezieme vám vaše obľúbené retro pochúťky,“ uvádza reťazec v spote, v ktorom potraviny doviezol doslova – na starej škodovke, ktorá ich mala plný kufor. Vodičom auta je ako inak tvár Lidla – šéfkuchár Marcel Ihnačák.
13. Daruj úsmev dvakrát – Kaufland, Úsmev ako dar
V tejto kampani sa reťazec Kaufland spojil so Spoločnosťou priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar. V predvianočnom období majú zákazníci možnosť kúpou adventného kalendára s vtáčikom Kiwi darovať úsmev dva razy – svojmu dieťaťu, ktoré obdarujú, a zároveň aj dieťaťu v detskom domove. Výťažok z predaja adventných kalendárov totiž poputuje na aktivity občianskeho združenia. Súčasťou projektu je microsite, kde postupne každú adventnú nedeľu pribúda nový diel príbehu o tom, ako sa Kiwi stratil a hľadá svoj domov.