1. To, čo pre nás urobili, nezostarne – Nadácia Socia
Nadácia Socia opäť v rámci kampane na podporu projektu Lienka pomoci upozornila na tému seniorov v spoločnosti. Celú kampaň vytvorila z autentických listov ambasádoriek a ich poďakovaní seniorovi, ktorý sa špeciálnym spôsobom vpísal do ich života. Jednou z nich je aj Táňa Pauhofová, ktorá ďakuje svojej starej mame. Zapojili sa tiež Oľga Belešová, Judit Bárdos a na Facebooku svojej starej mame ďakuje Andrej Kiska.
2. Instaheroes – Elite Solutions
Agentúra Elite Solutions chcela odprezentovať social oddelenie svojej reklamnej agentúry inak ako cez online. A tak vydala pre značky a marketérov prvú knihu o najlepších slovenských instagrameroch. Miesto v nej dostalo 20 influencerov zo šiestich rôznych oblastí. Knihu agentúra podporila videom s názvom Svedkovia Instagramovi. Rozdaných bolo 500 kusov tlačených publikácií a 1 270 žiadostí o e-book.
3. Lakocinky – Kaufland
Kaufland vo svojom spote opäť stavil na humor, ktorý zafungoval už aj pri minulých kampaniach. Pomocou vtipnej situácie z domácnosti, ktorú tvorí zohraný pár nakupujúci v Kauflande, značka ukázala, že reťazec ponúka široký výber čerstvých lakociniek – od ovocia a zeleniny až po čerstvé mäsové výrobky. A z nich sa dajú vytvoriť naozaj zaujímavé recepty. A niekedy sa naopak aj úplne vydariť nemusia.
4. Dogg – Azyl Production
Kampaň k uvedeniu filmu Dogg sprevádzala posterová komunikácia. Plagáty k novému slovenskému filmu vychádzali z konkrétnych štyroch príbehov, ktoré sú reálnou dejovou súčasťou filmu. Headliny boli schválne naformulované bulvárnym spôsobom, pretože ich cieľom bolo šokovať – tak, ako samotný film.
Zdroj: Respect APP
Zdroj: Respect APP
5. Máme vlastné značky – Lidl
Lidl predstavil kampaň, v ktorej si hlavnú úlohu zahrali privátne značky. Samotnej kampani predchádzal prieskum preferencií spotrebiteľov od spoločnosti GfK. Značka sa ľudí pýtala na chuť výrobkov vlastných privátnych značiek a značkových produktov porovnateľnej kvality. Kampaň promovala viacero produktov cez jogurt, kečup či čokoládu.
*Televízna časť kampane bola Radou pre reklamu vyhlásená za neetickú, Lidl po upozornení svoje spoty upravil.
6. Happy paušály na Vianoce – Telekom
Telekom odštartoval svoju vianočnú kampaň, ktorá však spočiatku netlačila na pílu. Žiadne sviatočné motívy operátor neukázal, všetko bolo len o jednom balíčku od kuriéra. V spote na podporu paušálov Happy hovorí, že tieto Vianoce darček dostanú všetci. V kampani nechýbala ani hlavná tvár značky Peter Sagan.
7. Čiapka – Dobrý anjel a Nadácia Markíza
Nadácia Markíza a Dobrý anjel sa spojili v kampani, ktorej súčasťou bolo minútové video. Upozorniť malo ľudí na skutočnosť, že rodina ktorá bojuje s chorobou, často bojuje aj s chudobou. Hlavnými postavami sú dvaja bratia, pričom ten starší sa snaží rozveseliť toho mladšieho. Celá kampaň bola postavená na myšlienke, že niekedy aj malá pomoc od ostatných znamená veľkú pomoc pre rodinu.
8. Adoptuj si kravičku – Slovenská mliečna rodina
Mliečny fond obnovil svoj projekt s názvom Adoptuj kravičku, ktorého cieľom je zvýšiť spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov so slovenským pôvodom. Deti a dospelých v kampani vyzýval, aby si adoptovali kravičku. Podmienkou bolo zadávanie EAN kódov zo slovenských mliečnych výrobkov. Po adopcii sa mohli dieťa alebo kolektív o svoju kravičku virtuálne starať.
Zdroj: www.adoptujkravicku.sk
9. Vďaka knihe - Panta Rhei
Do kampane s názvom Vďaka knihe siete kníhkupectiev Panta Rhei sa zapojilo množstvo známych osobností. Ambasádori, ktorými sa stali napríklad youtuber Gogo, Marína Kráľovičová, Richard Stanke alebo Andy Kraus, v nej priblížili svoj život s knihou a inšpirovali čitateľov svojím vlastným výberom odporúčaných kníh.
10. Vianoce bez darčekov – Poštová banka
Poštová banka predstavila rovnako ako iné slovenské značky svoju vianočnú komunikáciu, v rámci ktorej nadviazala na predošlý koncept postavený na „filmových žánroch“. V spote s názvom Armageddon značka ukazuje vianočnú pohodu, ktorú nemôže narušiť žiadny živel. Banka chcela ľudí inšpirovať k rozumnému narábaniu s peniazmi počas blížiacich sa vianočných sviatkov.
11. Čítaj mi z tváre – NN Životná poisťovňa
Životná poisťovňa NN spustila náborovú kampaň zameranú na nových poradcov, ktorej tvárou sa stal Marián Čekovský. Keďže je veľmi dôležité, aby poradcovia vedeli komunikovať verbálne aj neverbálne, značka vytvorila webstránku s testom, prostredníctvom ktorého si ľudia mohli preveriť svoje schopnosti. Kampaň testovala potenciálnych uchádzačov, ako vedia čítať z tváre „Čekyho“.
12. Nič nové – Swan Mobile
4ka v rámci Vianoc nasadila kampaň, v ktorej tvrdí, že žiadne „sviatočné“ akcie nepotrebuje, pretože jej ponuka je výhodná po celý rok. Jej hlavnými postavami sú dvaja muži z teleshoppingu, ktorí si hovoria Dieter a Jürgen. Celý mediamix kampane spájalo kľúčové posolstvo „Nič nové“.