1. Otázky – Sme.sk

Denník Sme nasadil imidžovú kampaň, ktorá bola okrem printu, onlinu či outdooru nasadená aj v televízii. Cieľom vydavateľstva Petit Press je posilniť značku a digitálne predplatné na Sme.sk. Jednotným prvkom kampane je dominantné červené pozadie, na ktorom variujú rôzne otázky, ktorých autormi sú novinári Sme. Pod otázkou je podpis redaktora a claim „Sme tí, ktorí sa neprestanú pýtať“. V prípade citylightov malo Sme nasadených celkovo 11 kreatív. Viac informácií.

2. Zamestnanecký nábor – Lidl

Reťazec Lidl vo svojej kampani hľadal nových zamestnancov, ktorým sľubuje vyšší nástupný plat. Hlavnými tvárami komunikácie zastrešenej hedlajnom „Aj ja som Lidl“ sa stali súčasní pracovníci spoločnosti. Komunikácia prebiehala prostredníctvom outdoorovej kampane, na plagátoch umiestnených v predajniach, na akciových letákoch a v online. Viac informácií.

Kampaň mesiaca: Október 2016 (shortlist)

Zdroj: Lidl

3. Orange Mix – Orange Slovensko

Orange odštartoval vianočnú kampaň v októbri spotom, ktorý Vianoce ani trochu nepripomína. Značka vo videu plynule nadväzuje na predošlú komunikáciu zameranú na rodinu. Okrem rodičov a detí si operátor ukázal ďalšiu postavu – starú mamu. Tá obľubuje šéfkuchára Jaroslava Žídeka, ktorý v spote reálne účinkuje. Mediamix je doplnený o print, outdoor, online a kinospoty. Viac informácií.

4. Vianoce u Saganovcov 2061 – Telekom

Slovak Telekom rozbehol vianočnú kampaň teasingom, ktorým avizoval blížiace sa Vianoce z búdúcnosti. Tvárou kampane je aj tentoraz cyklista Peter Sagan. Po „tajomnom“ úvode operátor nasadil televízny spot, ktorý je plný moderných výdobytkov vrátanie klonovania športovca. Metafora hovorí o zdvojnásobení radosti, operátor ponúka zákazníkom k zakúpenému mobilu s paušálom ďalší grátis. Vizuál kampane sa objavil aj na bilbordoch a v printoch. Silnú podporu má operátor tiež v online a cez social media. Viac informácií.

5. Jedlo pre ajťákov – T-Systems

Košická pobočka technologickej firmy T-Systems sa snažila nalákať slovenských počítačových expertov pracujúcich v Česku, aby sa vrátili na Slovensko. Využila na to kampaň „Jedlo pre ajťákov“, v rámci ktorej IT zamestnancom v Prahe a Brne rozniesla obedové menu pozostávajúce z typických slovenských jedál. Po základnej linke kampane „Od 18. 10. vám ponúkneme typické slovenské jedlo!“ prišla po odhalení podstaty ponuka „Poďte k nám pracovať a môžete ho mať každý deň!“. Po nábore cez sociálne médiá či direct marketing prišla na rad ďalšia fáza s priamym oslovoaním a rozhovormi. Viac informácií.

Kampaň mesiaca: Október 2016 (shortlist)

Zdroj: AC&C Public Relations

6. Spravme krok ku zdraviu – Liga proti rakovine

Liga proti rakovine v rámci Týždňa proti rakovine predstavila reklamnú kampaň, ktorej cieľom bolo upriamiť pozornosť ľudí na prevenciu. Ambasádorom kampane sa stal olympijský víťaz v rýchlochôdzi Matej Tóth, ktorý vyzýval Slovákov na „krok ku zdraviu“. Do výzvy bolo možné sa zapojiť na oficiálnom webe, pričom verejnosť mohla svoje „nachodené“ kroky vymieňať za odmeny a zľavy. Viac informácií.

Kampaň mesiaca: Október 2016 (shortlist)

Zdroj: www.lpr.sk

7. Už 10 rokov pomáhame – Dobrý Anjel

Nezisková organizácia Dobrý Anjel spustila reklamnú kampaň, v ktorej oslávila 10. výročie od svojho vzniku a zároveň ďakuje. Hlavným motívom komunikácie boli lietajúce šatky vo vzduchu predstavujúce moment, kedy sa jej onkologický pacient vzdáva, pretože sa vyliečil a začinajú mu rásť vlasy. Kampaň bola okrem televízie nasadená prostredníctvom rádiových spotov, v outdoore, printe a online. Viac informácií.

8. V Kauflande sa obmedzovať nemusíte – Kaufland

Kaufland v televíznom spote ukázal, čo sa môže stať v domácnosti ľudí, ktorí nenakupujú v Kauflande. Hlavní hrdinovia nedostali vo svojom obľúbenom obchode tie správne potraviny, ktoré potrebovali na prípravu sushi, a tak sa podával netradičný pokrm, sushi s párkom. Je nesporné, že reťazec si nepriamo „vystrelil“ z akciových týždňov, ktoré sú typické pre konkurenčný Lidl.

9. Napredujte vďaka úverom od Tatra banky – Tatra banka

Tatra banka prostredníctvom televízneho spotu komunikovala svoje úverové produkty. Celú komunikáciu postavila na chlapcovi, ktorý postupne rastie a má svoje sny a túžby. Na ich realizáciu však potrebuje finančné prostriedky a tie mu ponúka banka, ktorá prízvukuje, že práve vďaka nim môže napredovať.

10. Ak niekto tvrdo pracuje, musí prísť odmena – Sedita

Sedita si do kampane prizvala slovenských športovcov. V spote pre značku oblátok Lina sa objavila strelkyňa Danka Barteková alebo rýchlokanoisti Erik Vlček a Juraj Tarr. V spote Sedita hovorí o poriadnej drine, ktorú musia na ceste do cieľa prekonávať, ale rovnako tiež prízvukuje, že na konci musí prísť nadupaná odmena. Aj keď spot úplne nepripomína predošlú komunikáciu, záver patrí veveričke v obleku, ktorá je z kampaní Lina známa. 

11. Uľahčite to aj svojim úverom - UniCredit Bank

Unicredit v spote vyzývala ľudí k refinancovaniu úverov a ponúkala im Presto Úver. Dej kampane sa odohráva v rodinnom prostredí, kde sa otec snaží získať kontrolu nad svojimi ratolesťami a zvládnuť viac vecí naraz. A keď to už nezvládne, obráti sa na odborníka, ktorým je stará mama. V spote tiež hovorí, že spotrebitelia môžu získať úver s najnižším úrokom na trhu.

12. Hospodárske výsledky inak – Ikea

Ikea Bratislava sa rozhodla svoje hospodárske výsledky za fiškálny rok 2016 predstaviť kreatívne. Hlavným nosičom kampane je online video, v ktorom okrem výsledkov švédska značka odkomunikovala aj predaje jednotlivých produktov. Čísla pritom porovnala napríklad k veľkosti futbalového štadiónu či vzdialenosti miest. Zároveň Ikea v spote oznámila možnosť nakupovania online, ktoré plánuje na jar 2017. Výsledky hravou formou komunikovala aj prostredníctvom postov na Facebooku.

13. Starali sa o nás, keď sme boli malí. Teraz oni potrebujú našu pomoc – Socia

Socia v kampani na podporu 7. ročníka verejnej zbierky Lienka pomoci upozorňovala na skutočnosť, že rodičia nám darovali veľkú časť svojho života a v istej životnej fáze im starostlivosť musíme opätovať. Tento rok sa ambasádorkami kampane stali Táňa Pauhofová, Judit Bárdos a Oľga Belešová. Kampaň je poskladaná z niekoľkých videí, v ktorých rozprávajú svoje skutočné príbehy neformálni opatrovatelia a samotné herečky.