1. Šťastné a Veselé Slovensko – Zlatý Bažant
Zlatý Bažant '73 tento rok premiérovo predstavil vianočnú komunikáciu, ktorej hlavným cieľom bolo odkomunikovať tradičné sviatky v autentickom štýle retroreklamy zo 70. rokov. Pripomínať ich má umelý stromček, elektrickí pomocníci či osvetlenie, farebná televízia. A najdôležitejšie je to, že v kontexte dnešnej doby tieto moderné Vianoce vyznievajú paradoxne a vtipne.
2. Splátkový festival – Quatro
Quatro v predvianočnej kampani nasadilo do rádií spoty, ktorých súčasťou boli jazykolamy. Dvojica sa v nich rozprávala o vianočných darčekoch, ktoré by si navzájom želali, pričom obidvaja spomínali spotrebiče ako napríklad lyže či chladnička. Aj v druhom spote si muž lámal jazyk. Voice-over v kampani poslucháčom hovoril, že tieto Vianoce si lámať hlavu s darčekmi nemajú.
3. Vianočná kampaň – Coop Jednota
Coop Jednota nadvizala na minuloročnú vianočnú kampaň s Bačom, Honelníkom a Santom. Tentoraz sa však ukázalo, že tučný dobromyseľný chlapík v červenom kostýme nie je Američan, ale pochádza z mrazivého Fínska. Honelník mu nechtiac zničil dopravný prostriedok, a tak dostane úplne nové auto. Rovnako ako zákazníci vo vianočnej súťaži s Coop Jednotou. Okrem spotu je súčasťou mediamixu aj online hra.
4. Mreža vs. Mriežka – Nadácia otvorenej spoločnosti
Nadácia otvorenej spoločnosti sa v novembri snažila pripomenúť slobodu, ktorú priniesla otvorená pototalitná spoločnosť. Okrem printu v denníkoch do kampane zapojila aj známe osobnosti, ktoré si na deň pred 17. novembrom zavreli profily na Facebooku. V deň Nežnej revolúcie následne odhlalili kampaň a predstavili svoju Mrežu vs. Mriežku.
Zdroj: This is Locco
5. Hľadáme accounta – This is Locco
Agentúra This is Locco chcela reklamnej brandži oznámiť, že má voľné miesto. Využila horúcu tému okolo Tomiho, ktorý profi tanečníkom ponúkal honorár nula eur. This is Locco sa snažilo včas zareagovať a otočiť posolstvo na to, že v agentúre si profesionálov vážia, a preto radi privítajú všetkých ašpiratívnych accountov.
6. Voňavé, chrumkavé, mňam – Kaufland
Kaufland v spote so zveličením ukázal situáciu, v ktorej bol hlavným hrdinom zákazník reťazca. V kampani značka vyzdvihuje oddelenia čerstvých produktov, ktoré keď človek v Kauflande zbadal, zistil, že má malú chladničku a potrebuje väčšiu. Ale situáciu vyriešil umne, všetky produkty dočasne uskladnil do vane.
7. Malí experti na hračky – Tesco
Tesco aj tento rok vo svojej kampani nechalo otestovať vybrané hračky najväčšími odborníkmi, ktorými sú deti a najlepšia vedia, čo je dobré. Doplnkom k minuloročnej kampani boli televízne a online videá. Kampaň vyústila výsledkami testovania hračiek na webovej stránke reťazca. Kampaň okrem Slovenska prebiehala v Česku, Maďarsku a v Poľsku.
8. Vianočná slivková Kofola – Kofola
U Kofoly sa tieto Vianoce opäť nič nezmenilo a opäť zrecyklovala notoricky známy spot s vystrašeným dievčatkom v lese, ktoré si s oteckom prišlo po vianočný stromček. Značka v v závere kampane predstavuje sviatočnú limitovanú edíciu nápoja, ktorou je Kofola so slivkovou-škoricovou príchuťou. Záver spotu je animovaný a nápoj v ňom pripravuje rozprávková bytosť.
9. Pôžička na čokoľvek - Slovenská sporiteľňa
Slovenská sporiteľňa sa na Vianoce chystala so svojou kampaňou už v novembri. Hlavnými postavami je známa rodina Šikulovcov, ktorá má všetko na sviatky už pripravené. Drevo je na mieste, darčeky sú prebalené. Banka v spote komunikovala pôžičku, ktorú môžu zákazníci použiť na čokoľvek.
10. Týždňovka – Tesco Mobile
Mobilný operátor Tesco mobile predstavil pre svojich zákazníkov nový balíček, ktorý nazval Týždňovka. Podporil ho kampaňou, ktorej súčasťou bol aj zimný spot. Ponuku značka komunikuje napríklad humornou situáciou z lesa, kedy žena vďaka výhodnej ponuke telefonuje a ani si nestihla všimnúť, čo sa deje s jej partnerom.
11.Zahviezdi so Zrebným a Frlajsom – VÚB banka
VÚB banka chcela pomocou svojich influencerov Zrebného a Frlajsa zvýšiť návštevnosť kampaňovej microsite. Z Youtuberov urobila filmové hviezdy, ktoré si hľadajú do svojho nového videa vedľajšieho herca. Filmové paródie značka umiestnila na ich sociálne siete a na kampaňovej microsite dosiahla skoro 10-percentnú konverziu.