1. Týždne šetrenia – Kaufland
Reťazec sa v kampani snažil verejnosti ukázať, že v jeho predajniach ľudia za dobrý nákup výborne ušetria. Šetril aj samotný Kaufland, ktorý o tom otvorene hovorí aj v televíznom spote s tým, že minul menej peňazí na reklamu. Nepoužil totiž celebritu, ako mal v pláne a vďaka jej vynechaniu odkomunikoval, že v Kauflande sú Týždne šetrenia.
2. Vyššie dane – Úsmev ako dar
V printe, ktorý bol umiestnený v časopise Forbes, nadácia Úsmev ako dar cielila na podnikateľov, ktorých sa týkalo platenie daní. Čitateľov oslovila listom malého chlapca, ktorý veľmi sofistikovane praje štatutárom čo najvyššie dane – pretože tak budú môcť dvomi percentami z nich pomôcť deťom ešte viac.
Zdroj: Respect APP
3. Prestávame variť nealko – Zlatý bažant
Internetom prebehla v marci správa, že Zlatý Bažant Nealko končí a prestáva variť svoje nealkoholické pivo. Značka až po niekoľkých dňoch povedala, že dôvodom je uvedenie novinky Zlatého Bažanta 0,0%, piva úplne bez alkoholu. Okrem PR článkov boli súčasťou kampane aj videá s príhovorom generálneho riaditeľa, ktorý zmeny komunikoval.
4. Rekreujte sa s plechovkou – Zlatý Bažant
Heineken Slovensko uviedol ešte pred letnou sezónou svoj Zlatý Bažant '73 v plechovke, ktorá si rovnako ako pivo nesie so sebou poriadnu dávku retra. Jej uvedenie na trh sprevádzala kampaň, ktorá ukazuje zábery z hôr a turizmus z roku 1973. Značka sa okrem Tatier vybrala aj na Zemplínsku šíravu.
5. Sme si rovní – Slovenský paralympijský výbor
Slovenskí paralympionici odchádzali na Zimné paralympijské hry v Pjongčangu s mottom Sme si rovní. Súčasťou kampane sa stala nová pieseň speváka Richarda Müllera, ktorý sa snažil upriamoť pozornosť na každodenné problémy ľudí so zdravotným znevýhodnením. Súčasťou celého projektu bola aj špeciálny galavečer spojený s netradičnou módnou šou. Do nej sa zapojila Andrea Pojezdálová, Boris Hanečka a ďalší.
6. Postavte si kariéru v Ikea – Ikea
Ikea spustila v marci náborovú kampaň, v ktorej Slovákov vyzývala, aby si postavili kariéru práve v jej spoločnosti. Hľadala ľudí na pozície v oblasti predaja, skladu a reštaurácie. Hlavným mediatypom kampane bola reklama nasadená v outdoore, online a firma sa zúčastnila tiež na dalosti Profesia days. Viac informácií.
Zdroj: Ikea Slovensko
7. Ja hovorím áno! – Telekom
Slovak Telekom po troch rokoch ukončil spoluprácu s cyklistom Petrom Saganom a tvárou jeho reklamnej komunikácie sa stal Bekim. Žezlo prebral raper a komik v teasingovom spote. Značka chce stavať svoj koncept na prirodzenosti, preto v reklame vystupujú jeho skutoční priatelia a blízki ľudia. Viac informácií.
8. Dátuj slobodne – 4ka
Operátor 4ka podporil svoje nové paušály v kampani s názvom Sloboda. Súčasťou komunikácie bol televízny spot, v ktorom operátor hovoril o tom, ako jeho zákazníci disponujú voľnosťou pri dátovaní. Značka tiež vyzývala ľudí, aby začali žiť v „dobe dátovej“ a využili služby 4ky. Viac informácií.
9. Kocka – J&T Banka
J&T Banka v rámci svojho konceptu opäť spolupracovala so slovenskými umelcami. Tentoraz sa spojila Ašotom Haasom, ktorý je známy svojimi svetelnými objektmi. Autor na svoje dielo použil približne 15-tisíc guľôčok zavesených na vyše 500 silikónových vláknach, ktoré dohromady vytvárali dvojmetrovú kocku. Tá sa okrem spotu objavila reálne aj v jednom z nákupných centier. Viac informácií.
10. Olejové jazero – Ekotopfilm
Ekotopfilm aj tento rok priniesol kampaň, ktorá zaujala svojou nevšednosťou. Zadávateľ sa spolu s reklamnou agentúrou snažiť myšlienku trvaloudržateľného rozvoja komunikovať viac smerom k verejnosti. Kampaňou chcel ovplyvňovať životný štýl ľudí nielen na Slvoensku, ale aj po celom svete. Ťažiskovým formátom kampane bol televízny spot, ktorý vznikol na základe spolupráce s Baletom SND.