1. Mecom raňajky – Mecom
Značka Mecom redizajn svojich produktov podporila v reklamnej kampani, ktorá má humorný podtón. Hlavnými hrdinami je dvojica, ktorá podľa všetkého strávila prvú spoločnú noc a mladík po nej pripravuje raňajky, ktorých súčasťou je saláma od Mecomu. Voice-over v spote následne poznamená, že značku Mecom už diváci poznajú dlhšie a že mäsové výrobky môžu spotrebitelia nájsť v novom obale. Okrem televízie kampaň pozostáva z printových a outdoorových vizuálov a je nasadená tiež v online. Viac informácií.
2. Deň narcisov - Liga proti rakovine
Deň narcisov promovala Liga proti rakovine väčšou kampaňou, v ktorej aj tento rok mobilizovala verejnosť pred zbierkou na pomoc onkologickým pacientom. Orientovala sa na približne 16-tisíc dobrovoľníkov, ktorí sa objavili v uliciach a každoročne pomáhajú pre organizáciu realizovať charitatívnu zbierku. Do kampane sa zapojili aj známe osobnosti, ako napríklad herec Ján Gallovič alebo spevák Majk Spirit. Viac informácií.
3. Nie Mečiarovým amnestiám - UKF Nitra
Študenti UKF v Nitre spolu s reklamnou agentúrou pripravili guerillovú kampaň, ktorej úlohou bolo zvýšiť tlak na štátne orgány a vyvolanie ešte intenzívnejšej verejnej i mediálnej diskusie ohľadom taktík bývalej Mečiarovej vlády. Študenti nechceli, aby sa kauza takzvaných Mečiarových amnestií opäť zamietla pod koberec, preto na ňu aktívne poukázala prostredníctvom vraku auta umiestneného pred nákupné centru Mlyny v Nitre. Priestor pred hlavným vchodom sa na 12 hodín stal miestom činu, odkazujúc na vraždu Róberta Remiáša.
4. Príroda je na dosah – Rajo
Značka Rajo v tejto kampani promuje nové produkty pod značkou Probia Nature. Uviedol ich televízny spot, v ktorom sa ľudské ruky premenili na zvieratá. Reklamná agentúra pri rozhodovaní o celkovom stvárnení kampane brala do úvahy aj skutočnosť, že Probia je v rámci Rajo portfólia drahší produkt a snažila sa ho odpromovať prémiovo. Rajo uviedlo prvú veľkú ATL kampaň po viacerých rokoch a okrem televízneho spotu je nasadená v podobe rádio spotu, citylightov, inzercie, social media komunikácie a POS materiálov. Viac informácií.
5. Oto a jeho život – Dr. Martin - zubná klinika
Kľúčovým posolstvom kampane pre súkromnú zubnú kliniku bolo odkomunikovať myšlienku nedovoliť, aby ľudí zlé zuby pripravili o dobré veci. Hlavným hrdinom je muž Oto, ktorý má problém s pokazeným chrupom, za ktorý sa veľmi hanbí. Pokúša sa to zakryť tým, že miesto aby otváral ústa sám za seba, zoženie si bruchovraveckú bábku Otíka. Problém nastane, keď si bábka začne užívať všetky jeho úspechy miesto neho. Cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o zubnej klinike.
6. #HereToCreate – Adidas
Športová značka Adidas odštartovala lokalizovanú kampaň pre slovenský trh, ktorú spojila s hashtagom #HereToCreate. Jej tvárami sa stali viaceré známe Slovenky, ktoré sa nechali nafotiť pri športovaní (celá fotogaléria ). Miestne tváre sa objavili na vizuáloch, pričom cieľom je aj ostatným ženám ukázať, že cvičiť sa dá kdekoľvek, s čímkoľvek a stačí k tomu vlastná kreativita. To, že patrí do každodenného života žien, komunikuje aj prostredníctvom online aktivácie celej kampane. Viac informácií.
Zdroj: Adidas
7. Spoločne už 175 rokov – Pilsner Urquell
Pilsner Urquell sa v novej kampani snaží v skratke vyrozprávať 175 rokov trvajúci príbeh českej a slovenskej pivnej kultúry prostredníctvom míľnikov a významných osobností, spojených s touto značkou. Kampaň využíva niekoľko verzií reklamného spotu prispôsobených dĺžkou a strihom prispôsobených jednotlivým mediatypom. Má aj samostatný spot pre Slovensko a Česko. Viac informácií.
8. Expresné sťahovanie z luxusných bytov - Zľavomat
Zľavomat sa zviezol na aktuálnej spoločenskej téme, ktorou je bývanie premiéra Fica v komplexe Bonaparte u podnikateľa Ladislava Bašternáka podozrivého z daňových podvodov. Do svojej ponuky dal portál kupón na služby Expresného sťahovania z luxusných bytov, pričom bolo úplne jasné, kam na prvý pohľad fiktívna ponuka smeruje. Služba sa týkala len Bratislavy a Zľavomat mal k dispozícii len jediný kupón v cene 2 650 eur, teda v sume Ficovho mesačného nájmu v byte. Viac informácií.
Zdroj: zlavomat.sk
9. Inteligentný domov pre každého – Slovak Telekom
Telekom spustil podpornú kampaň pre službu SmartHome, pričom v tomto prípade sa nespojil so svojou tvárou Petrom Saganom, ale vybral si neznáme postavy. Hlavným hrdinom komunikácie je domácnosť, ktorá predbehla dobu. Telekom stavil na autenticitu slovenského vidieka a charakteristické črty bežného ľudu. Komunikácia bola cielená najmä v online, vzhľadom na cieľovú skupinu, ktorú môže SmartHome primárne osloviť. Viac informácií.
10. Mŕtvola pred Panta Rhei – Panta Rhei
Sieť kníkhupectiev Panta Rhei pri príležitosti uvedenia nového titulu Smäd od autora Joa Nesbø zaujala okoloidúcich v blízkosti svojich predajní netradičnou kampaňou. Návštevníci shopping centier v Banskej Bystrici, Trnave, Bratislave a Košiciach mohli vidieť pred predajňami mŕtvolu a byť zároveň takpovediec na mieste činu. Všekty obete mali jedno spoločné, boli aktívne na internetovej zoznamke. V prípade, že sa verejnosť chcela dozvedieť viac, stačílo navštíviť kníhkupectvo a zakúpiť si krimiromán.
Zdroj: Panta Rhei
11. Fidko – Zvolenský
Reklamná agentúra spolu so značkou Zvolenský v kampani predstavila produkt Fidko - acidofilný nápoj, pri ktorom chce odkomunikovať jeho husté zloženie a chuť. Súčasťou komunikácie bol televízny spot, ktorý Zvolenský promuje ako nespútaný a divoký presne ako jeho cieľová skupina. V spote je zobrazený Heuréka moment alebo presnejšie Fidko moment, počas ktorého spotrebiteľov osvieti a sú zrazu plní inšpirácie.