KAMPAŇ 11/15
Hodnotenie: 3,21 / 5 bodov
Zadávateľ: Volkswagen
Agentúra: Lowe GGK
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Zlaté Vianoce
Hodnotenie: 2,94 / 5 bodov
Zadávateľ: Heineken Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Vianoce s Orangeom
Hodnotenie: 2,84/ 5 bodov
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra:Wiktor Leo Burnett
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
Volkswagen | Orange | Heineken | |
NÁPAD | 3.13 | 2.86 | 2.94 |
PRÍNOS | 3.3 | 2.83 | 2.94 |
SPOLU | 3.21 | 2.84 | 2.94 |
Ľudovo vozidlo
Mať Ľudovíta Štúra v kampani je vraj moderné. Je tvárou kaviarenskej siete a vlani sa stal aj hlavným hrdinom kampane značky Volkswagen na slovenskom trhu. Veď ak Volvo mohlo mať v kampani Van Damma, prečo my nemôžeme mať Štúra?
Cieľom kampane je upozorniť na modely Polo a Golf, ktoré vznikli podľa požiadaviek slovenského zákazníka. A tak sa spotrebiteľom prihovára samotný Ľudovít Štúr, ktorý má byť ambasádorom spisovného jazyka. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena s prekladom názvu značky. Volkswagen totiž pracuje so slovnou hračkou Ľudové/Ľudove vozidlá.
„Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Nad slovami ako airbag sa už ani nezamýšľame. Preto sme angažovali do kampane najznámejšieho bojovníka za slovenčinu Ľudovíta Štúra,“ uvádza pre Mediálne.sk executive creative director agentúry Lowe GGK Ondrej Kořínek.
Nosným formátom kampane bolo online video, v ktorom jazykovedec vyjadruje ľútosť nad tým, že nepoužívame ľubozvučný jazyk v oblasti automobilového priemyslu. Video má na YouTube v súčasnosti viac ako 236-tisíc videní a odkazuje na microsite www.ludovevozidla.sk. Na Facebooku videlo video viac ako 465-tisíc používateľov.
Zdroj: Lowe GGK
Microsite okrem obchodnej ponuky obsahuje aj automobilovo-slovenský slovníček s nahovorenými ľubozvučnými výrazmi. Hlasom kampane sa stal slovenský herec Lukáš Latinák. Za mesiac ju navštívilo vyše 33-tisíc používateľov, počet zobrazení stránky je vyše 135-tisíc.
„Virálny úspech videa je výsledkom dobrej myšlienky, nápaditej exekúcie, dôvery klienta a ešte niečoho navyše,“ vysvetľuje.
Z klasických médií boli použité online bannery, printy a rádio spoty. Ďalej značka využila POS materiály, kampaňový motív sa objavil na oficiálnom cenníku pre výbavy Slovakia a v spolupráci s mediálnou agentúrou vznikla hra na Facebooku alebo poslucháčska hra na Fun rádiu.
Za ideou celej kampane stojí agentúra Lowe GGK, autorkami grafického spracovania je štúdio Ove Pictures. Výrobu zabezpečovala produkčná spoločnosť BeOnMind. Nákup a plánovanie mediálneho nasadenia mala na starosti agentúra MediaCom.
Kampaň okrem kategórie „Kampaň“ bodovala aj v kategórii „TV spot“.
Vizitka tvorcov
executive creative director Ondrej Kořínek z agentúry Lowe GGK
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Pôvodne som chcel učiť v škôlke, ale neviem sa hrať na schovávačku, tak som musel vziať tú reklamu.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Život, vesmír a vôbec.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Vždy tá ostatná.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Snažím sa hľadať riešenia aj v situáciách, ktoré nikto nechce, aby som vyriešil.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Cigarety.
Čo robíte, keď nepracujete?
Bijem sa s deťmi.