1. Spoznaj svoje hlavné mesto – Bratislava Tourist Board 

Bratislava oslavuje 25. výročie ako hlavné mesto Slovenska a v júni nasadila imidžovú kampaň po celom Slovensku – na citylightoch, vo vlakoch, v rádiu či online komunikovala svoje devízy – množstvo kultúrnych podujatí, svetové umenie v múzeách a galériách, tradičnú aj modernú gastronómiu, adrenalínové športové zážitky a bohatú históriu.

Kampaň mesiaca: Jún 2018 (shortlist)

Zdroj: BTB

Ďalšie vizuály v galérii

2. Divadelná kvapka krvi – Kaufland

Kaufland má pravidelnú aktivitu Divadelnú kvapku krvi – ľudia môžu darovať krv v rôznych slovenských divadlách. Známa herečka v rádiu na podporu tejto aktivity na prvé počutie spochybňuje svoje herecké kvality, ale v skutočnosti hovorí, že je jedno, aká je človek krvná skupina – keď daruje krv, zaslúži si potlesk.

3. Zahráme všetko! – Istropolitana projekt

Medzinárodný festival divadelných vysokých škôl promovala tento rok kampaň, ktorej ústredným motívom je herecký talent študentov, ktorí vo všetkých nosičoch dokazujú, že zahrajú všetko. Spoty ku kampani sa nakrúcali na vybraných lokáciach pred autentickým obecenstvom, ktoré tvorili náhodní okoloidúci. Na herecké výkony študentov priamo na ulici dohliadali ich skúsenejší kolegovia Táňa Pauhofová, Marek Majeský a Richard Stanke.

4. Funfón – taký, ako chceš – FunFón

Namiesto Pištu Lakatoša sa v reklame na FunFón objavil pes Čau Čau. FunFón v nových spotoch promuje svoju ponuku Smart cielenú na millenials. Viac sa zameriava na zážitky z reálneho života, ktoré táto cieľovka rieši. Rozlúč sa so všetkým, čo ťa obmedzuje, daj mu čau – čau, znie posolstvo kampane, odkazujúc na možnosť zostaviť si balík volaní, dát a SMS podľa seba.

5. V zoo na dosah celý svet – ZOO Bratislava

Bratislavská zoo stavila pred letom na jednoduchú kampaň, v ktorej sa Slovákom snažila ukázať a pripomenúť, že celý svet a úžasné exotické zvieratá majú hneď „za dverami“. Nemusia cestovať tisícky kilometrov a míňať tisíce eur, aby navštívili divočinu. Majú ju hneď pod nosom, za zanedbateľnú cenu. V bratislavskej zoo je skrátka „na dosah celý svet“.

Kampaň mesiaca: Jún 2018 (shortlist)

Zdroj: Jandl

Ďalšie vizuály v galérii

6. Unkickaball – Amnesty International

Rusko bolo dejiskom MS 2018 vo futbale, Amnesty International však v kampani upozorňuje, že okrem lopty sa v krajine kope aj do ľudských práv. Organizácia vyzývala verejnosť, aby pomohla poukázať na túto tvár Ruska a pripojila sa k zápasu o ľudské práva tých, ktorí sú perzekvovaní za to, že upozorňovali na bezprávie. Vznikla lopta Unkickaball, do ktorej sa nekope. Ľudia sa na ňu mali symoblicky podpisovať v online petícii. Kampaň podporilo viacero známych osobností.

7. Záchranu života nedá každý – Magna

Humanitárna organizácia Magna oslovila známe osobnosti a ponúkla im zmenu – šancu ísť pomáhať do Konga zachraňovať ľudské životy. Svoju kariéru by vymenili za prácu dobrovoľníka v miestnej nemocnici, kde by sa starali o chorých. Sajfa, Dominika Cibulková, Evelyn, Juraj Kemka, Václav Mika, Pavol Lančarič ani Andrej Kiska to nedali, ale za tri eurá mesačne môže každý vrátane nich zachrániť život, znelo posolstvo kampane.

8. Zavolaj otca na Česko-slovenský pohár – Slovnaft

Slovnaft ako partner pohárovej súťaže aj Česko-slovenského superpohára uviedol reklamu, v ktorej stavil na nostalgiu. Fanúšikom pripomenul, že duel sa do rozdelenia spoločnej federácie hral pravidelne. V hlavnej úlohe je futbalová legenda Antonín Panenka, ktorý v spote vystupuje so synom. Odporúča aj ostatným otcom a synom, aby si spoločne užili zápas.

9. Slováci môžu stále vyhrať na MS – Fortuna

Slovenskí futbalisti sa na MS v Rusku neprebojovali, no v kampani k podujatiu si zahrali. Vybrala si ich stávková kancelária Fortuna, ktorá trojicu Hamšík, Lobotka, Pekarík obsadila do spotu, v ktorom smútili, lebo na záverečnom turnaji nemôžu byť. Smutní však podľa odkazu z reklamy nemusia byť slovenskí fanúšikovia, lebo vyhrať môžu tak či tak – ak budú mať na tiketoch správne tipy.

10. Objavte Slobodu – Tatra banka

Aj tento rok vydala Tatra banka limitovanú edíciu brandovaných kreditiek, na ktorých si tentoraz uctila spisovateľa Rudolfa Slobodu. Úryvky jeho diel sa objavili na kampaňových vizuáloch vrátane online bannerov a citylightov. Slobodove poviedky čítali na Instagrame známe osobnosti. OOH plochy navigovali do pobočiek kníhkupectiev – v rámci kampane vyšla aj špeciálna kniha s tromi poviedkami autora v obmedzenom náklade.

Kampaň mesiaca: Jún 2018 (shortlist)

Objavte Slobodu Zdroj: Tatra banka

11. Letná čitáreň so Sódou – O2

Po brandingu zimnej edície zastávok Sóda Café v Bratislave a Košiciach prišlo O2 s ďalším netradičným konceptom. Tentoraz spustilo sériu letných čitární v priestoroch zastávok MHD s magazínom Sóda, a to v šiestich mestách. Zastávky boli obrandované zeleňou a vytvárať mali uprostred pulzujúceho mesta oázu pohody, ideálnu atmosféru na oddych a pár minút letného čítania Sódy.

Kampaň mesiaca: Jún 2018 (shortlist)

Sóda - brandované zastávky Zdroj: O2

12. Zlatý Bažant 0,0% - Tmavý citrón – Heineken Slovensko

V komunikácii nového produkt v ponuke tmavých nealkoholických nápojov preexponoval výrobca jeho hlavný atribút – prírodnosť. A tak vznikla prírodná žena – Marika, ktorá sa snaží šíriť zdravý životný štýl na sociálnych sieťach. Avšak skrz monitory a displeje je konfrontovaná so zdravým rozumom Hurbanovčanov. Ten vraví, že alternatívou kolových nápojov nemusí byť zrovna orechový výluh. Na to je tu produkt Heinekenu.