KAMPAŇ 1/15
Hodnotenie: 3,64 / 5 bodov
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: Kaspen/Jung v. Matt
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Vyberie si každý
Hodnotenie: 2,85 / 5 bodov
Zadávateľ: Billa Slovensko
Agentúra:Mark4
3. miesto
Angry Birds
Hodnotenie: 2,58 / 5 bodov
Zadávateľ: Tesco Stores
Agentúra: Made by Vaculik
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Kampaň mesiaca 1/2015 | ||||||
KAMPAŇ | ||||||
POROTCA/PRÁCA | TESCO | BILLA | IKEA | |||
NÁPAD | PRÍNOS | NÁPAD | PRÍNOS | NÁPAD | PRÍNOS | |
Veronika Pizano | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Pavol Kubán | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Zora Husarčíková | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Verejnosť | 2.27 | 2.53 | 2.93 | 2.53 | 4.2 | 4.2 |
Agentúry | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
SPOLU | 2.58 | 2.846 | 3.64 |
Kto šetrí má za tri
So začiatkom nového roka si väčšina ľudí do podvedomia vbije myšlienku, ako sa stať lepším, zefektívniť svoj život a čo najviac ušetriť. Spotrebiteľské správanie typické pre toto obdobie využila švédska Ikea, ktorá spotrebiteľom na Slovensku ukázala, ako priškrtiť svoje rozpočty v domácnosti bez toho, aby si to výraznejšie uvedomovali.
Víťazná práca januárovej ankety Kampaň mesiaca si získala vďaka svojmu nápadu a následnému prevedeniu „srdcia“ odbornej i laickej poroty.
Cieľom kampane bolo ukázať, že bývať sa dá útulne a zároveň úsporne a ekologicky – kúpou vhodných spotrebičov.
Kampaň vychádzala z prieskumu, podľa ktorého 80 percent domácností sa naozaj zaujíma o znižovanie spotreby energie, vody a vyprodukovaného odpadu.
„Z nášho prieskumu od agentúry Simply5 vyšlo, že ľudia si potrebu šetrenia uvedomujú a veľakrát, ale nevedia ako začať. A my v Ikea sme im našou kampaňou chceli pomôcť,“ uviedla pre Mediálne.sk PR Ikea Jana Hrubcová.
Ako ďalej dodáva, „šetriacu“ kampaň nemá Ikea po prvýkrát. „Túto kampaň sme predstavili už druhý rok a snažíme sa, aby si ľudia začali uvedomovať, že aj na prvý pohľad malými zmenami dokážu urobiť veľa – ušetriť peniaze a životné prostredie,“ vysvetľuje.
Samozrejme, reklama od Ikea nedávala iba tipy ako ušetriť, ale v prvom rade predávala svoje produkty – vodovodné batérie s perlátorom, ktoré prepúšťajú menšie množstvo vody, či LED žiarovky s nízkou spotrebou energie. Kampaň na spotrebiteľov „číhala“ prostredníctvom televíznych spotov, ktorých cieľom bolo jedine „šetriť, šetriť, šetriť“.
V spote s názvom Lampa voice-over divákom vysvetľoval, aké je pre nich dôležité, aby sa lampa hodila k ich životnému štýlu, páčila sa iným, mala dlhú životnosť, či bola funkčná. A Ikei zároveň záleží na tom, aby svojim zákazníkom pomohla ušetriť.
Okrem televízie Ikea prikladala veľký dôraz komunikácii v online prostredí, kde ponúkala návody na šetrenie na vlastnej microsite.
„Počas kampane navštívilo stránku vyše 46-tisíc používateľov, z toho takmer polovica použila mobilné zariadenie. Návštevníci strávili na stránke dohromady takmer 35-tisíc minút, čo je skoro 24 dní. Viac ako 40 percent návštevníkov vyskúšalo kvíz, kde mohli získať tipy ako lepšie ušetriť vo svojej domácnosti,“ dodáva.
Kampaň z dielne reklamnej agentúry Kaspen/Jung v. Matt bola nasadená od 8. januára do 18. februára. Okrem televízie a online komunikácie využila rádiové spoty, OOH nosiče či rôzne PR aktivity. Súčasne prebiehala v regióne Čechy, Slovensko a Maďarsko.
Vizitka tvorcov
Head of Art Aleš Kolaja z Kaspen/Jung v. Matt
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Pôvodne som chcel byť grafický dizajnér. Reklamného tvorcu som považoval za tupca, pretože som ich hodnotil len podľa toho, aké reklamy som videl okolo seba. A verte, že pred desiatimi rokmi, kedy som začínal, bol ten priemer oveľa horší, než je dnes. Až keď som to celé videl zvnútra reklamnej agentúry, zistil som, že je tam veľa talentovaných a inteligentných ľudí (rovnakých, ako ja :)).
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Zo života, z filmu alebo umenia...
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Spätne vzaté, kampaň na Pepsi - Refresh Your World, kedy sme mali obrovské šťastie na klienta. Tá kampaň dala teenagerom možnosť zmeniť prostredie, v ktorom žijeme. Išlo o to, že kto chcel, mohol navrhnúť svoj dizajn autobusovej zastávky, a Pepsi potom 6 najlepších návrhov zrealizovala. Bol to veľmi živý proces, pri ktorom sme boli s klientom i s cieľovkou naozaj na jednej vlne.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Klasická deformácia Art directora: na všetkom vizuálnom hľadám chyby.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom „spotrebiteľa“?
Dúfam v to a snažím sa o to.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Určite sa mi to stalo. Len to bola zrejme dobrá reklama, pretože som si neuvedomil, že tú vec nechcem a že si ju kupujem na základe reklamy.
Čo robíte, keď nepracujete?
Normálne veci, trávim čas s rodinou, s kamarátmi, cestujem, pozerám na filmy, jem, pijem, žijem ...