KAMPAŇ 1/15

Kampaň mesiaca január: Ikea učila Slovákov, ako šetriť

Hodnotenie: 3,64 / 5 bodov
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: Kaspen/Jung v. Matt

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Vyberie si každý

Kampaň mesiaca január: Ikea učila Slovákov, ako šetriť

Hodnotenie: 2,85 / 5 bodov

Zadávateľ: Billa Slovensko
Agentúra:Mark4


3. miesto

Angry Birds

Kampaň mesiaca január: Ikea učila Slovákov, ako šetriť

Hodnotenie: 2,58 / 5 bodov

Zadávateľ: Tesco Stores
Agentúra: Made by Vaculik


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Kampaň mesiaca 1/2015
KAMPAŇ
POROTCA/PRÁCA TESCO BILLA IKEA
NÁPAD PRÍNOS NÁPAD PRÍNOS NÁPAD PRÍNOS
Veronika Pizano 2 3 3 3 3 4
Pavol Kubán 2 3 3 3 3 4
Zora Husarčíková 2 4 2 3 4 5
Verejnosť 2.27 2.53 2.93 2.53 4.2 4.2
Agentúry 2 3 3 3 3 2
SPOLU 2.58 2.846 3.64

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

RÁDIO

OUTDOOR

Kto šetrí má za tri

So začiatkom nového roka si väčšina ľudí do podvedomia vbije myšlienku, ako sa stať lepším, zefektívniť svoj život a čo najviac ušetriť. Spotrebiteľské správanie typické pre toto obdobie využila švédska Ikea, ktorá spotrebiteľom na Slovensku ukázala, ako priškrtiť svoje rozpočty v domácnosti bez toho, aby si to výraznejšie uvedomovali.

Víťazná práca januárovej ankety Kampaň mesiaca si získala vďaka svojmu nápadu a následnému prevedeniu „srdcia“ odbornej i laickej poroty.

Cieľom kampane bolo ukázať, že bývať sa dá útulne a zároveň úsporne a ekologicky – kúpou vhodných spotrebičov. 

Kampaň vychádzala z prieskumu, podľa ktorého 80 percent domácností sa naozaj zaujíma o znižovanie spotreby energie, vody a vyprodukovaného odpadu. 

„Z nášho prieskumu od agentúry Simply5 vyšlo, že ľudia si potrebu šetrenia uvedomujú a veľakrát, ale nevedia ako začať. A my v Ikea sme im našou kampaňou chceli pomôcť,“ uviedla pre Mediálne.sk PR Ikea Jana Hrubcová.

Ako ďalej dodáva, „šetriacu“ kampaň nemá Ikea po prvýkrát. „Túto kampaň sme predstavili už druhý rok a snažíme sa, aby si ľudia začali uvedomovať, že aj na prvý pohľad malými zmenami dokážu urobiť veľa – ušetriť peniaze a životné prostredie,“ vysvetľuje.

Samozrejme, reklama od Ikea nedávala iba tipy ako ušetriť, ale v prvom rade predávala svoje produkty – vodovodné batérie s perlátorom, ktoré prepúšťajú menšie množstvo vody, či LED žiarovky s nízkou spotrebou energie. Kampaň na spotrebiteľov „číhala“ prostredníctvom televíznych spotov, ktorých cieľom bolo jedine „šetriť, šetriť, šetriť“.

V spote s názvom Lampa voice-over divákom vysvetľoval, aké je pre nich dôležité, aby sa lampa hodila k ich životnému štýlu, páčila sa iným, mala dlhú životnosť, či bola funkčná. A Ikei zároveň záleží na tom, aby svojim zákazníkom pomohla ušetriť.

Okrem televízie Ikea prikladala veľký dôraz komunikácii v online prostredí, kde ponúkala návody na šetrenie na vlastnej microsite.

„Počas kampane navštívilo stránku vyše 46-tisíc používateľov, z toho takmer polovica použila mobilné zariadenie. Návštevníci strávili na stránke dohromady takmer 35-tisíc minút, čo je skoro 24 dní. Viac ako 40 percent návštevníkov vyskúšalo kvíz, kde mohli získať tipy ako lepšie ušetriť vo svojej domácnosti,“ dodáva.

Kampaň z dielne reklamnej agentúry Kaspen/Jung v. Matt bola nasadená od 8. januára do 18. februára. Okrem televízie a online komunikácie využila rádiové spoty, OOH nosiče či rôzne PR aktivity. Súčasne prebiehala v regióne Čechy, Slovensko a Maďarsko.

Kampaň mesiaca január: Ikea učila Slovákov, ako šetriť

Vizitka tvorcov

Head of Art Aleš Kolaja z Kaspen/Jung v. Matt

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?

Pôvodne som chcel byť grafický dizajnér. Reklamného tvorcu som považoval za tupca, pretože som ich hodnotil len podľa toho, aké reklamy som videl okolo seba. A verte, že pred desiatimi rokmi, kedy som začínal, bol ten priemer oveľa horší, než je dnes. Až keď som to celé videl zvnútra reklamnej agentúry, zistil som, že je tam veľa talentovaných a inteligentných ľudí (rovnakých, ako ja :)).

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Zo života, z filmu alebo umenia...

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Kampaň mesiaca január: Ikea učila Slovákov, ako šetriť

Spätne vzaté, kampaň na Pepsi - Refresh Your World, kedy sme mali obrovské šťastie na klienta. Tá kampaň dala teenagerom možnosť zmeniť prostredie, v ktorom žijeme. Išlo o to, že kto chcel, mohol navrhnúť svoj dizajn autobusovej zastávky, a Pepsi potom 6 najlepších návrhov zrealizovala. Bol to veľmi živý proces, pri ktorom sme boli s klientom i s cieľovkou naozaj na jednej vlne.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Klasická deformácia Art directora: na všetkom vizuálnom hľadám chyby.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom spotrebiteľa?

Dúfam v to a snažím sa o to.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Určite sa mi to stalo. Len to bola zrejme dobrá reklama, pretože som si neuvedomil, že tú vec nechcem a že si ju kupujem na základe reklamy.

Čo robíte, keď nepracujete?

Normálne veci, trávim čas s rodinou, s kamarátmi, cestujem, pozerám na filmy, jem, pijem, žijem ...