KAMPAŇ 2/15

Kampaň mesiaca február: Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Hodnotenie: 4,2 / 5 bodov
Zadávateľ: Brani Gröhling
Agentúra: Respect APP

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

S4GAN

Kampaň mesiaca február: Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Hodnotenie: 3,03 / 5 bodov

Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra:MUW Saatchi&Saatchi


3. miesto

50-násobok mesačného platu

Kampaň mesiaca február: Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Hodnotenie: 2,97 / 5 bodov

Zadávateľ: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Kampaň 2/2015
Brani Gröhling PSS S4GAN
Veronika Pizano 5 2 2
Pavol Kubán 4 4 2
Zora Husarčíková 4 3 5
Verejnosť 3.78 2.89 3.11
SPOLU 4.2 2.97 3.03

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

RÁDIO

Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Výherná Kampaň mesiaca február vyzdvihla remeslá, na ktoré sa v súčasnosti vo veľkej miere zabúda. Táto myšlienka zaujala rovnako odbornú i laickú porotu vo februárovom hodnotení. Svojim kreatívnym prevedením bodovala aj v kategóriách Print a Rádiový spot.

Kampaň má na svedomí Brani Grohling, ktorý stojí na čele siete salónov Pierot a dlhodobo sa snaží podporiť mládež a ich záujem o remeslá, na ktoré moderná doba pomaly zabúda. Tradičným povolaniam chce vrátiť hrdosť a rešpekt remeselníkom a zároveň vrátiť kredit stredným odborným školám.

Kampaň si chcela získať budúcich študentov stredných škôl prostredníctvom printových vizuálov, na ktorých zobrazovala remeselníkov vykonávajúcich svoje povolania. Zamestnanie prezentujú v dobrom svetle a s hrdosťou krajčírka, stavbár, automechanik či cukrár. Celú myšlienku kampane podškrtáva claim „Študuj remeslá a staň sa aj ty elitou“.

Kampaň mesiaca február: Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Zadávateľ nasadil kampaň práve v období, keď si žiaci základných škôl, teda deviataci a ich rodičia, spoločne vyberajú školy, na ktoré pôjdu ďalej študovať.

Za kreatívnym konceptom stojí reklamná agentúra Respect APP, ktorá sa snažila vyzdvihnúť v súčasnej dobe nie veľmi populárne povolania u mladých ľudí a dať im punc atraktívnosti. „Prišli sme s myšlienkou, ktorá by mala pomôcť zvýšiť sebavedomie remeselníkov a prezentovať ich ako elitu. Ako tých odborníkov, ktorých je len málo na Slovensku,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative director z tvorcovskej agentúry Respect APP Yolka Udičová.

Ako ďalej dodáva, kampaň mala za úlohu budúcim stredoškolákom ukázať, že ísť na učňovku nie je hanba. „Chceli sme aj ostatným ukázať, že byť napríklad kuchárom či someliérom nie je pod úroveň,“ dodáva. Okrem printovej kampane, ktorá mala za úlohu osloviť najmä pedagogických pracovníkov a rodičov budúcich študentov, bola kampaň nasadená v online prostredí. Vizuály kampane a informačný list boli zaslané na Stredné odborné školy plus kampaň zahŕňala mailing a vlastnú webovú stránku www.podpormeremesla.sk.

Potenciálnych nových žiakov a rovnako aj súčasných študentov Stredných odborných škôl kampaň „povzbudzovala“ aj prostredníctvom rádiových spotov. V nich voice-over poslucháčom vysvetľuje, prečo majú mladí ľudia študovať remeslá. V spotoch sa dokonca objavili aj postavy z vizuálov, ktorí sa popíšili svojimi schopnosťami a zručnosťami.

„Remeselná“ kampaň si podľa tvorcovskej agentúry získala u verejnosti pozitívne ohlasy. „Vrátiť hrdosť remeselníkom sa nám asi nepodarí jednou kampaňou, ale sústavnou dlhodobejšou prácou. Ale čo sa týka prvej vlny komunikácie, získali sme pozitívne ohlasy. Doteraz sme nezachytili žiadnu inú výraznejšiu komunikáciu na túto tému,“ uzatvára.

Projekt s názvom Podporme remeslá je nasadený celoročne a výherná kampaň bola jednou z jeho troch častí. Okrem nej prebieha prostredníctvom workshopov a motivačných stretnutí pre Stredné odborné školy – doposiaľ bolo vyškolených približne 20 škôl a cez 400 mladých ľudí alebo súťaží v rôznych remeslách. Jeho súčasťou je aj tzv. celoslovenský prezentačný deň nazvaný Deň remesiel 2015. 

Vizitka tvorcov

creative director Respect APP Mário Poór

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?

Pôvodne som prišiel do reklamy ako grafik z jedného týždenníka, kde som pôsobil už 6 rokov. Cítil som potrebu sa profesne posunúť a robiť niečo kreatívnejšie. Ale nedá sa povedať, že by reklama bola mojím vysnívaným povolaním. Skôr som mal vždy bližšie k hudobnému priemyslu. Až časom človek príde na to, že všetko so všetkým súvisí. :)

Kampaň mesiaca február: Ako si moderná doba vyžiadala návrat k remeslám

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Myslím, že každý kreatívec potrebuje dostatok priestoru a voľného času, aby mohol robiť aj iné veci, ktoré má rád. Odtiaľ potom čerpá inšpiráciu. A tá môže prísť odkiaľkoľvek. Môže to byť zaujímavý rozhovor, obyčajná situácia na ulici, film, kniha, čokoľvek. Dôležité je, vedieť to vyloviť v pamäti v správny okamih.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Aj s odstupom času si myslím, že to boli Odkazy pre T-Mobile.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Mnohé veci dokážem urobiť bez zbytočných rečí. Keď jednoducho niekto chce niečo, čo sa mi nie úplne páči, urobím to. To znamená, že už menej bojujem za svoj názor.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Nespomínam si, že by som také niečo v živote urobil. Vždy som to nakoniec využil.

Čo robíte, keď nepracujete?

Najviac času trávim s rodinou. To zázemie mi poskytuje široké spektrum aktivít. Ešte stále dosť času venujem aj svojmu najväčšiemu hobby - hudbe. Koncerty, vinylové platne - v tom sa vyžívam. V zime som najspokojnejší na lyžiach. Veľmi rád cestujem a o to radšej sa vraciam domov, do Bratislavy. Takže, keď nie sme niekde mimo mesta, rád trávim čas v Starom meste, Horskom parku alebo niekde v okolí. Pivo vo Funuse si dám vždy rád... ;)