1. Galéria budúcnosti miest – Slovenská sporiteľňa
Banka v minulom roku skončila s bilbordmi s cieľom neprispievať k vizuálnemu smogu. Tejto ambície sa drží aj naďalej a prišla s nápadom, ako dať vonkajšej reklame nový rozmer. Vo februári informovala o projekte, v rámci ktorého dala priestor viacerým mladým umelcom. Tí mali voľnú ruku, aby na fasádach dvadsiatich pobočiek Slovenskej sporiteľne po celom Slovensku znázornili svoje umelecké dielo na tému „Budúcnosť nášho mesta“. Produktové vizuály tak nahradilo moderné umenie. Autori týchto malieb spolu s bankou zároveň pripravili pre starostov a primátorov špeciálne brožúry. V nich sa bližšie píše bližšie o samotných dielach a tiež množstve nápadov a inšpirácií, ako vidia umelci a mladí budúcnosť ich mesta.
Zdroj: Slovenská sporiteľňa
Zdroj: Slovenská sporiteľňa
Zdroj: Slovenská sporiteľňa
2. Prijateľní – Divé maky
Občianske združenie Divé maky spustilo kampaň, v ktorej upozorňuje na predsudky zamestnávateľov ovplyvňujúce prijímanie nových pracovníkov. Na stránke Prijateľní.sk umožnila Rómom „vybieliť“ životopisy vrátane svojich fotografií a zvýšiť tak šancu získať odpovede na žiadosti o novú prácu. Odráža sa od faktu, že takto majú dvojnásobne vyššiu šancu získať odpoveď od potenciálneho zamestnávateľa. Vyplýva to z experimentu Inštitútu finančnej politiky, v ktorom boli do firiem posielané totožné životopisy s rozdielmi iba v tom, či bol uchádzač Róm alebo nie. Stránku promuje spot, v ktorom účinkuje mladý Róm. „Keď neviem zmeniť vaše predsudky, musím zmeniť seba,“ hovorí v úvode mladý muž, ktorý sa sám nechal „vybieliť“.
3. Krvavá košeľa na zastávke – Continental film
Nový slovenský film Ostrým nožom vstúpil do hlavnej kampane pred svojím uvedením do distribúcie v polovici februára. Okrem klasických plagátov a bilbordov bola využitá aj iná forma propagácie. Konkrétne na zástavke verejnej dopravy Zochova v Bratislave „visela“ vo vitríne zakrvavená košeľa s maturantskou stužkou. Vizuálna identita filmu, inšpirovaného dosiaľ nevyšetreným prípadom vraždy Daniela Tupého, zobrazovala kus oblečenia s viditeľnými známkami boja a následkami bodných rán. Krv na košeli odkazuje na vraždu, ktorá je ústredným motívom filmu. Tvorcovia snímky tým chceli upútať ľudí čakajúcich na zastávke, ktorá sa – symbolicky – nachádza pred budovou ministerstva spravodlivosti a Najvyššieho súdu.
4. Facepalm – Orange Slovensko
Operátor prišiel v uplynulom mesiaci s novým spotom, kde je ústredným prvkom „facepalm“. Viacerí účinkujúci si v reklame búchali rukou po hlave, vytvárajúc známy rytmus piesne od skupiny Queen. Orange chcel touto cestou informovať o benefite umožňujúcom získať Orange TV na dva roky zadarmo. Hlásil, že ak si už diváci zobrali nevýhodnú ponuku niekde inde, nemusia si búchať hlavu. Majú sa však poponáhľať, lebo ponuka nebude trvať večne.
5. Investičný servis – ČSOB
ČSOB priniesla do vysielania Rádia Expres takzvaný Investičný servis, napodobnila tak ten tradičný, dopravný. Banka vysvetľovala komunikáciu tým, že svet burzy a investovania sa neustále sa mení a je dynamický, presne ako doprava. Správy zo sveta burzy teda prinášala prostredníctvom real-time servisu, rádiových spotov, ktoré hlásili „rozhlasoví redaktori“ na Exprese. Poslucháči ich počuli v priebehu piatich dní dokopy pätnásť. Vďaka reflektovaniu najaktuálnejšieho diania na finančných trhoch tak mohli získať informácie z prvej ruky priamo od finančných expertov.
6. Detská odvaha je nekonečná – Deťom s rakovinou
Nezisková organizácia Deťom s rakovinou spustila kampaň s cieľom zvýšiť o sebe povedomie a zároveň osloviť ľudí, ktorí by mohli darovať dve percentá z daní práve jej. Hlavnou hrdinkou kampane je sedemročná pacientka Natálka, reálne liečená na rakovinu. V televíznom aj rozhlasovom spote, rovnako ako v printe, pripomína, že Natálka odvážne bojuje už viac ako 980 dní. Organizácia dáva v komunikácii do popredia hlavnú tému – detskú odvahu, vďaka ktorej sú najmladší pacienti schopní vyhrať nad svojou chorobou.
Zdroj: Deťom s rakovinou
7. Vyhnite sa prekvapeniam – Cech klachliarov
Cech kachliarov v dvoch spotoch vyzýval ľudí, aby v prípade záujmu o nový krb či kachľovú pec oslovili certifikovaných odborníkov. Aby sa vyhli nepríjemným prekvapeniam a dostali skutočne to, o čo požiadajú. V opačnom prípade sa totiž podľa nich môže ľahko stať, že krb zrazu začne vykonávať netradičné funkcie, ktoré sú vlastné napríklad domácim spotrebičom v kuchyni alebo kúpeľni.
Zdroj: Cech kachliarov
8. Rajčinka 200 000 – Kaufland
Reťazec Kaufland oslavoval 200-tisíc fanúšikov na Facebooku. Na počesť toho míľnika si pre nich pripravil špeciálny program. Hackol loptičku a spravil z nej Rajčinku 200 000. Tú mohli používatelia počas live streamovej hry ovládať reakciami a vyhrať ceny, ktoré si vybrali. Hra Kauflandu získala vyše 1 400 interakcií a 4 000 komentárov.
9. Úver na dane pre podnikateľov – Poštová banka
Poštová banka spustila v uplynulom mesiaci ATL kampaň k svojmu novému produktu – úver na dane pre podnikateľov. Poukazuje v nej na spoločenské defekty, ako sú rozbité cesty, nemocnice v havarijnom stave a zastarané školstvo. Postavila ju na reálnych obrazoch, ktoré mapujú skutočný stav týchto oblastí na Slovensku. Práve takým tempom, akým ich štát podporuje, majú klienti Poštovej banky platiť dane. Pomaly, po kúskom, tak, že to ani nepocítia. Televízny spot dopĺňa aj spot v rádiu či digitálna a printová podpora.
10. Laser show na UFO – Samsung
Pred predstavením svojich noviniek v San Franciscu sa spoločnosť Samsung rozhodla spustiť kampaň aj v Bratislave. Na päť februárových dní si „prepožičala“ vyhliadkovú vežu Ufo na Moste SNP. Vo večerných hodinách na nej premietala informácie o novom modeli smarfónu Galaxy S10. Laserová grafika, ktorá sa premieta na pylóny, mala dve podoby. Prvá, ktorá sa spustila v pondelok 18. februára večer, sa skončila v stredu o 20:30. Následne sa po celosvetovom predstavení nového telefónu symbolicky zmenila až do piatka 22. hodiny.
11. Navštívte a užite si Bratislavu – organizačný výbor MS v hokeji 2019
Organizátori majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji spolu s organizáciami Bratislava Tourist Board a Visit Košice pozývajú na blížiaci sa šampionátom na Slovensku. V kampani oslovujú fanúšikov, ktorých lákajú priamo do dejiska zápasov – Bratislavy a Košíc. Vo videopozvánkach je sprievodcom po slovenských mestách moderátor Matej „Sajfa“ Cifra. Nechýbajú ani ďalšie krátke videá, v ktorých účinkujú rodáci z účastníckych krajín šampionátu. Tí zas pozývajú krajanov v ich rodnom jazyku nielen na hokejové zápasy, ale aj návštevu oboch slovenských miest. Sprievodcu aj v tomto prípade robí Sajfa, ktorý približuje aj turistické atrakcie.
12. Zima v Rajeckej doline – Rajec
Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko, do ktorej portfólia patrí aj značka Rajec, prišla s novou reklamou na podporu pramenitej vody. Kreatívne spracovanie nadväzuje na dlhodobý koncept „tichých“ spotov. Hlavnou „hrdinkou“ novej reklamy je Líška, ktorá odhaľuje prostredie zimnej Rajeckej doliny. Značka dlhodobo zobrazuje vo svojich reklamách život v prostredí lesov. Diváci mali dosiaľ možnosť nahliadnuť len do „zelených momentov“ prírody, najnovšie však Rajec priniesol kampaň zameranú na pomaly odchádzajúce zimné obdobie. Spot sa drží kontextu, že príchodom zimy sa v lese všetko mení.