1. Vymeňte si celé bývanie– Prvá stavebná sporiteľňa
Prvá stavebná spotriteľňa nasadila televízny spot, v ktorom divákov vyzývala k výmene celého bývania. Aj zmenu môže spôsobiť maličkosť. Značka sa kampaňou snažila odkomunikovať svoj úver na bývanie s výhodnejším úrokom. Domácnosť si zariaďovali hlavné tváre kampane - lišiak so svojou manželkou, ktoré sú súčasťou dlhodobého konceptu banky.
2. Absolut Slovak Art – Absolut
Absolut vodka opäť ukázala, že má blízko k umeniu a umelcom. Dvanástim z nich dala značka päť fliaš Absolutky, aby si ju vyzdobili podľa vlastných predstáv. Značka nadviahala na globálnu ideu, ktorá dlhodobo podporuje mladých umelcov na celom svete. Výsledkom bolo dvanásť kolekcií pomaľovaných fliaš, ktoré následne mohli kupovať zákazníci či zberači podobných limitovaných edícií.
3. V hlave – Orange Slovensko
Orange Slovensko pripravil pre svojich zamestnancov internú kampaň, ktorá mala poslúžiť na zber nápadov. Úlohou agentúry bolo vytvoriť komunikáciu v rámci firmy, ktorej hľavným cieľom mala byť podpora angažovanosti zamestnancov pri získavaní ideí na zlepšenie vlastných produktov a služieb. Séria postrov im mala pomáhať aj pri odburávaní bariér, ktoré by im v tom mohli brániť.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
4. Navzájom zadarmo – Orange Slovensko
Orange Slovensko spustil kampaň k neobmedzeným volaniam členov rodiny v rámci balíka služieb Love. Značka pokračovala v kreatívnom koncepte, ktorého hlavnou tvárou je detská hviezda Ela či herec Michal Hudák. Do ostatnej kampane obsadili tvorcovia skupinu Hex, ktorá v spote interpretovala skladbu All You Need Is Love. Viac informácií.
5. Cenné rady za babku – Poštová banka
Poštová banka prišla s online súťažou na podporu Dobrého účtu a limitovanej edície platobnej karty Zem spieva, ktorá cielila na ľudí vo veku 25 rokov a vyššie. Celou súťažou sprevádzala postava babičky, ktorá skúmala formou testu finančné správanie ľudí. Následne ich odmenila cennou radou a výhrou 30 eur. Poštová banka túto aktivitu zviditeľnila ako sponzor známeho televízneho programu.
6. Biela opona – Zlatý Bažant
Zadaním pre reklamnú agentúru bolo vytvoriť imidžový key vizuál, ktorého cieľom bolo odkomunikovať Zlatého Bažanta ako partnera premiér v Slovenskom národnom divadle. Cieľom outdoorovej kampane bolo pomôcť spopularizovať návštevu divadelných predstavení a recruitovať mladých návštevníkov. Riešením bola štylizácia divadelného hľadiska a opony do farieb piva a typického tvaru pohára Zlatého Bažanta. Message celej kmapane bol podporených jednoduchým, ale jasným wordingom.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
7. Panie upratovačky – O2
Mobilný operátor O2 predstavil náborovú kampaň, v ktorej ukazuje život vo firme a fungovanie jej zamestnancov. O svojich skúsenostiach však nehovoria samotní zamestnanci, ale ženy, ktoré najlepšie vedia, čo sa deje na pracovisku. O2 si totiž do kampane prizvalo panie upratovačky, ktoré v online videu nešetria vtipnými komentármi. Viac informácií.
8. Valentínske odkazy – Huawei
Huawei dal ľuďom príležitosť, aby svojim blízkym vyznali lásku trochu netradičným spôsobom. Vyznania sa totiž zobrazovali na veľkoformátovej LED obrazovke, ktorá bola umiestnená v Bratislave medzi Bajkalskou a Trenčianskou ulicou. Značka chcela kampaňou upozorniť ľudí, aby si uvedomili, že aj keď smartfóny sú v ich živote dôležité, počas sviatku svätého Valentína by ich mali odložiť a venovať sa svojim najbližším. Viac informácií.
Zdroj: Inspiro
9. (Ne)všední básnici – Milka
Milka aj tento rok pred Valentínom nasadila reklamnú kampaň, v ktorej podporila produkty zo svojho portfólia. Tentoraz stavila na ručne písané verše a vyznania lásky. Okrem televízie bola kampaň nasadená v outdoore a na sociálnych sieťach, kde sa značka spojila napríklad s českou surferkou Terezou Olivovou či barberom Tomášom Slamkom zo Slovenska. Viac informácií.
10. Výlet do sveta chutí – McDonald's
Značka McDonald's odpromovala svoj sendvič McRoyal Western prostredníctvom kampane, v ktorej využila aj televízny spot a divákov zobrala na výlet do sveta chutí. Fastfoodový reťazec hovorí, že na tento výlet chuťové poháriky len tak nezabudnú a najdôležitejšie je zbaliť si naň hlavne chuť k jedlu. Reklamným koncept pre nový sendvič bola „antireklama“ – McDonald's sendvič prezentoval ako lepší než akákoľvek reklama.