KAMPAŇ 1-2/14
Hodnotenie: 3,41 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Prekvapenie
Hodnotenie: 2,72 / bodov
Zadávateľ: Figaro
Agentúra: Outbreak
3. miesto
Stop vysokým úrokom
Hodnotenie: 2,64 / bodov
Zadávateľ: Zuno
Agentúra: Zaraguza Digital
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Telekomunikačný operátor Slovak Telekom predstavil slovenským zákazníkom hudobnú streamingovú službu Deezer „celebritne“. Konkurovať službe Spotify sa rozhodol s raperom Egom, ktorý je tvárou celej kampane.
Kreatívny koncept z dielne MUW Saatchi&Saatchi, ktorá je dvornou agentúrou operátora už niekoľko rokov, si získal aj odbornú i laickú porotu ankety Kampaň mesiaca, ktorá ho za mesiace Január/Február označila za Najlepšiu kampaň.
Služba Deezer je k dispozícii slovenským používateľom už dlhšiu dobu, avšak už niečo vyše dvoch mesiacov ju má pod svojimi krídlami Slovak Telekom. Projekt vznikol vo Francúzku ako hudobný blog, avšak postupne sa z neho vyprofilovala služba na digitálnu distribúciu hudby. V súčasnosti má vyše päť miliónov platiacich zákazníkov. Hudobným nadšencom umožňuje počúvať hudbu cez mobilný telefón, tablet alebo počítač. V ponuke má vyše 30 miliónov skladieb, a dokonca aj tie od Ega.
Značka Telekom sa rozhodla spotrebiteľom službu predstaviť doslova a do písmena masívne. Zvuk šmýkajúcich sa tenisiek a „Simply the Best“ sa ozývalo z televíznych prijímačov, z bilbordových a printových nosičov sa veselo usmieva známy raper doteraz, nechýbala, samozrejme, ani kampaň v rádiu či v online prostredí.
Slovak Telekom „pretlačil“ Deezer aj do speváckej šou X Factor, keďže je partnerom celej šou. Tí, čo náhodou ešte nemali šajnu, čo to ten Deezer vlastne je, sa dočkajú vysvetlenia od moderátora večera Pyca. V zákulisí hudobnej šou je umiestnená obrazovka a počas prenosu ukazuje, ako to celé funguje. Viac informácií.
„Cieľom kampane bolo uviesť na slovenský trh novú hudobnú službu Deezer. Inšpiráciou pri príprave konceptu bol každodenný život – výstup s upratovačkou zažil asi každý z nás. Keď sme hladali hudobnú ikonu, Ego bol jasnou voľbou. Patrí medzi najpopulárnejších raperov na Slovensku a jeho letný hit mal historicky najviac videní spomedzi všetkých slovenských interpretov na YouTube,“ vysvetľuje agentúra MUW Saatchi&Saatchi.
Dej premiérového televízneho spotu je situovaný do priestorov bratislavského Istropolisu. „Istropolis sa nám a režisérovi páčil svojou architektúrou. Ego sa objavil vo všetkých spotoch, ktoré promujú hudobnú službu Deezer, a je tvárou sponzoringu X Factora. Či sa objaví v ďalších spotoch, bude prekvapením,“ dodávajú tvorcovia.
Kampaň má od svojho začiatku už niekoľko verzií televíznych spotov, avšak premiérový sa ocitol aj na Rade pre reklamu. Verejnosť sa snažila komisiu presvedčiť, že „drsný“ Ego dehonestuje prácu upratovačky. A to si len nedal dolu slúchadlá, v ktorých mu hrala hudba, keď ho staršia žena karhala. „To je teda ignorant“. Aj rada priznala, že reklama je etická a všetko treba brať s humorom. Viac informácií.
Kampaň bola nasadená od začiatku februára do konca marca a pozostávala z televíznych spotov, sponzoringových formátov, rádiových spotov, bilbordov, citylightov, bannerov a online špeciálov.
„Na kampaň máme výborné ohlasy a jej výsledky hodnotíme ako veľmi dobré. Bližšie ich, žiaľ, nemôžeme špecifikovať,“ uzatvára agentúra.